Sil@home!

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

gistermiddag mijn zoontje de studio in gekregen om wat foto's te maken , graag zou ik opbouwende kritiek willen om te leren!

bedankt voor het koekeloeren! :D

31452

31453

31454

31455

gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Leuke serie van dit mooie mannetje,
nummer 2 lijkt niet scherp,
maar dat kan ook aan mijn scherm liggen.
groet Gonda.
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Hoi Kees.
Ik heb zelf nog geen enkele portretfoto gemaakt. Dus over zaken als belichting en techniek kan ik niet veel zinnigs zeggen. Wat ik wel kan doen is aangeven wat mij opvalt in algemene zin, hopelijk heb je daar ook iets aan.
Over het algemeen vind ik de foto,s wat te "netjes", of wat te geregiseerd is misschien een beter woord. Een klein boefje met een open koektrommel, zit vast niet zo netjes te eten denk ik, en ook de koeken op de grond liggen er te keurig bij. De laatste foto is mijn favoriet. Dat vind ik een heel leuk moment, en het is een sprekende foto geworden zo. Wel wat jammer dat de gieter net voor z,n armpje zit, dat leid de aandacht wat af en de gieter is zo wel erg prominent in beeld.


groet,

Richard
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Doe mij maar de een na laatste, omdat je daar ook leuk contact hebt met z'n gezichtje.
Ben het met mijn voorganger eens dat de koekjes op 1 en 2 een beetje teveel gestileerd erbij liggen. Ik zou de koekjes wegshoppen en de foto wat krapper kaderen waardoor echt alle aandacht op het kereltje komt te liggen.

Technisch vind ik de belichting wat vlak, maar eigenlijk stoort het me niet eens zo.
Het kreukelige witte doek/laken zou je ook iets van kunnen denken, maar aan de andere kant zou het wel heel erg steriel wit worden als die kreukels er ook nog uit zijn. Ik denk wel dat deze foto's nog leuker zijn in een voor hem natuurlijke omgeving als de huiskamer- of keukenvloer met een rustige achtergrond.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

dank voor de reacties,

ik heb idd zitten twijfelen of ik het kleed op de vloer ook vlak moet maken , gekozen om het niet te doen om de reden dat ik het dan misschien te steriel vind(net als Ton zegt) .de koekjes had ik naar mijn idee best slordig neer gelegd/gegooid , tijdens het bewerken...nou jahh bewerken zag ik het pas.


groet kees
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

op zich wel komisch en leuk bedacht met die koekies. maar eigenliijk zou zo'n onderwerp het beste tot uiting komen in een "niet-studio" omgeving lijkt me.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Marientjuh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 11:17
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

De laatste foto is mijn favoriet! Lekker ongedwongen bezig met het plantje. De eerste is wat mij betreft de minste. Het lijkt net of hij omvalt o.i.d. Qua belichting zit het goed!
Canon EOS 5d mkII - Canon EF 24-105 f/4L IS USM - Canon 50mm f/1.8 II - Speedlite 430ex
Zo af en toe te vinden in de studio!

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
Gebruikers-avatar
Fokke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2005 17:50
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Leuk gedaan, ben het met mijn voorgangers eens dit soort foto's in een wat andere omgeving geeft meer power.
Friese Kanon EOS fretter ut Den Helder
Better let as net.
http://everyoneweb.com/fokke/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar