Texel.. aquarel achtig mooi licht!

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Dat ik regelmatig op Texel kom, weten jullie vast wel. Recent heb ik mijn hart weer op kunnen halen aan dit mooie eiland.
Het licht dat ik trof was zo prachtig, ik zag verschillende aquarel achtige beelden, die ik heb geprobeerd vast te leggen.
Is dat een beetje gelukt? Alvast hartelijk dank voor het kijken.

Gr. Gaab

#1
Afbeelding
PBG-20120714_MG_7643 by Pictures by Gaab, on Flickr

#2
Afbeelding
PBG-20120714_MG_7645 by Pictures by Gaab, on Flickr

#3
Afbeelding
PBG-20120714_MG_7655 by Pictures by Gaab, on Flickr

#4
Afbeelding
PBG-20120714_MG_7742 by Pictures by Gaab, on Flickr

#5
Afbeelding
PBG-20120714_MG_7755 by Pictures by Gaab, on Flickr

#6
Afbeelding
PBG-20120714_MG_7768 by Pictures by Gaab, on Flickr

#7
Afbeelding
PBG-20120720_MG_7959 by Pictures by Gaab, on Flickr

#8
Afbeelding
Slufter op zijn mooist? IV PBG-20120714_MG_7859 by Pictures by Gaab, on Flickr
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

mooi hoor! fijn eiland om te zijn , en heel rustgevend! en zoals je zelf laat zien fotogeniek!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Heerlijk lichte foto's, Gaab! Inderdaad pastel-achtig. Nog even kijken naar foto 3/4? Foto 3 vind ik minder spannend omdat de vuurtoren in het midden staat. Dan vind ik 4 beter, ofschoon ook daar de vuurtoren midden staat. Verder geen commentaar op de serie :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Hoi Gaab, mooie zonnige foto,s van een fijn eiland :D Van de eerste 4 foto,s zou ik nr.2 kiezen, want ik vind ze erg op elkaar lijken. Bij foto 2 is het meest te zien en de compo oogt prettig. En dan komt nr.5 :shock: dat is voor mij de absolute topper! Mooi lijnen spel, en schaduwvlakken op het water, echt helemaal geweldig.
De nummers 6 en 7 vallen dan uit de toon, die hebben voor mij een te hoog snapshot gehalte, sorry :oops: Nummer 8 is mooi in het contrast van de kleuren, maar er is niet echt een ankerpunt te zien waar het oog op kan vallen. Misschien als er mensen op het pad vooraan hadden gestaan, die in de verte aan het kijken waren, was de foto voor mij wat pakkender geweest? Over het geheel vind ik de foto,s net ietsje te licht. Ik begrijp dat dit het aquarelachtige karakter ondersteunt, maar het kijkt niet zo fijn vind ik. Alleen bij nr 5 past het goed, en versterkt het de zomerse eilandsfeer voor mij. Wat een heerlijke foto is dat, ik ga er nog eens goed voor zitten. 8)

groet,

Richard.
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Nummer 5 helemaal top.
groet Gonda.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Fijne toning eens wat anders en best prettig. Ik vind foto 2, 3 en 8 het meest aansprekend. #3 centraal? waarom niet. Het werkt hier wel goed vind ik en #8: grappig hoe je de plaat ingezogen wordt terwijl er geen overduidelijke lijn of onderwerp is. Ook de details vind ik leuk. De rest is ook best het bekijken waard trouwens.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Je zet Texel schitterend op de kaart Gaby :)
De lichte kleuren in combinatie met de rust en ruimte van je foto's doen het erg goed.
Foto 5 en 8 zouden groot aan de muur mogen van mij.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Hartelijk dank voor al jullie (uitgebreide) reacties.. Daar ben ik erg blij mee! :oops:
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Fijne kleuren en toning, dat maakt ze zeker aquarel-achtig. Bij nummer 3 werkt die centrale plaatsing van de vuurtoren voor mij ook wel, maar over het geheel genomen vind ik de composities niet echt spannend door een gebrek aan afwisseling. Een keertje wat minder zee en meer lucht en/of andersom had meer variatie gebracht, zeker in de eerste 4. Daarnaast laat je bij de helft van je foto's de vuurtoren zien, terwijl Texel zoveel meer te bieden heeft. Neemt niet weg dat de foto's per stuk er best mogen zijn, dat zeker.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik ga mee met het comentaar van Geert, kleuren vind ik ook fijn kijken maar het had spannender gekund..zeker qua compositie.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Oculus Film
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 21:51
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Ik vind 4 het mooist. Geweldige lucht!
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Hoi gaby, dus je was weer eens op Texel :D Ik vind de compos wel goed gekozen. Persoonlijk hou ik niet zo van die lichte kleursetting, ben meer van de saturatie/contrast kant. Ze zijn in mijn ogen nogal contrastloos wat ook wel te zien is aan je histogram daar mis je alle zwart tinten. Als je daar bewust voor gekozen hebt dan is het oke. Het viel me alleen op.

By the way, eind september ga ik een weekje Terschelling doen ipv Texel. Foto's zullen wel komen dan. :lol:

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Mooie beelden, al had ik de serie ingekort(Geprobeert dan! Ik vind het zelf soms ook moeilijk om te kiezen welke foto,s wel/niet te plaatsen)
foto 1 vind ik overbodig ten opzichte van 2 die naar mijn mening precies goed is. Mooi!
3 is heel mooi qua compositie en kleur en 4 is toch wel te licht. Net als foto 7.
Ben het wel eens met Geert om soms een beetje meer lucht of water in beeld te brengen qua spanning.

Toch een mooie serie. Lang verhaal kort mijn voorkeuren 2, 3, 5 en 8. ;)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Nummer 5 vind ik een fraaie! Hier vind ik de zachte tinten passen, lekkere rustige compositie.
Verder ga ik mee met de reactie van Laszlo. (behalve dat ik niet mee ga naar Terschelling dan... ;-))
groet,
Barend
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Dat is nu weer jammer Barend, lijkt me wel leuk om met een aantal EOS'ers landschapsfoto's te gaan maken op de Wadden. Sorry voor het off-topic commentaar :wink:

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

:lol: :lol: :lol:

Ik ga wel mee!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

haha.. leuk, maar ik haak dan ook af. Ik ben te slecht ter been om jullie allemaal bij te houden ;-)

Hartelijk dank voor jullie reacties. @Laszlo : deze lichte toning is bewust gekozen, om het aquarel achtige te behouden.

En ja, ik was wat enthousiast met mijn vuurtorens plaatsen. Maar heb er nog meer van het eiland in mijn flickr map staan.

Gr. Gaab
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Inderdaad aquarel achtige foto's met voor mij nr 4 en 5 als beste.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Bedankt Kiran!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar