Gestolen Canon 24-70 2.8?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik ben via Marktplaats in contact gekomen met iemand die een 24-70 in Arnhem voor een akelig lage prijs (250 euro) aanbiedt. Kan het mogelijk zijn dat deze gestolen is?
Mist iemand een 24-70 of waar ik kan ik de serienummers van gestolen lenzen vinden?
Weet nog niet wat ik ga doen met dit contact, heb nu aangegeven dat ik voor de koop de lens nog wil testen.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Dat is wel een belachelijk lage prijs, zelfs met de komst van de nieuwe 24-70.
Of bedoeld diegene mss de oude 28-70mm.
Kan zijn dat er iets aan kapot is oid.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
niels81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2012 20:18

Kan altijd zijn dat deze gestolen is, persoonlijk denk ik eerder dat hij een Sigma variant aanbied, met canon vatting, de
Sigma 24-70mm F2.8 EX DG bijvoorbeeld, dan zou de prijs wel kunnen kloppen.

En als het wel een canon is, die normaal 2e hand rond 800 euro of meer kost, zou ik persoonlijk deze links laten liggen, omdat je weet dat er iets niet in de haak is.

maja, just my opinion :)
body; 500D, lensjes; kitlens 18-55 + 50mm 1.8, filtser; metz 44 af-1
memphis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2012 13:50

Misschien iemand die niet weet wat de waarde is? iemand die het geld niet intereseerd? Kan natuurlijk altijd zijn dat er wat mee aan de hand is, gestolen, defect, beschadigd, noem maar op. Maar het hoeft natuurlijk niet.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Je kan altijd vragen of de factuur aanwezig is.
Op fotoapparatuur.nl kan je ook even kijken of het serienummer opgegeven staat bij "gestolen fotoapparatuur".

De volgende opties zijn niet waterdicht, maar kunnen je wel helpen bij je 'gevoel':
Eventueel vragen naar de lenscode, zodat je weet uit welk jaar het objectief is. Is ie nou erg oud, ligt ie misschien al jaren te verstoffen.
Heb je al gevraagd wat de reden is van verkoop?
Wellicht kan je vragen of je 'm op zijn body kan testen?(Heeft ie er geen dan kan je zelf je conclusies trekken of ie gestolen/danwel niet gestolen is.)
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

If it sounds to good to be true.....
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Hmmm, zelfs voor een (goede) 28-70L zou dat belacheliijk goedkoop zijn.

Als je gestolen goed koopt terwijl je kon weten dat het gestolen is, ben je strafbaar voor heling. Dus goed doorvragen hoe hij aan de lens is gekomen en de genoemde overzichten checken. Als je dat hebt gedaan, kun je je geen buil vallen. Denk ik, hoop ik. De lens ook goed checken, want een niet-werkende 24-70L voor €250,- is teveel geld!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik had het laatst ook toen ik op zoek was naar een 24mm 1.4L. Een oproep op MP geplaatst. Die zelfde dag belde er een persoon dat ik de lens kon ophalen voor 600 euro.

Toen ik het over CPS had, deed de persoon moeilijk en uiteindelijk wilde hij alleen op het station afspreken. Uiteindelijk toch maar besloten om de lens nieuw te kopen.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Er staat op marktplaats wel een advertentie van iemand wie zijn 5d mark 2 + 24-70 gestolen is.

advertentie marktplaats
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar