voelen jullie het ook waaien?

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
widida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 22:30
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

hieronder 1 van mijn eerste foto's gemaakt met mijn Rebel met kitlens.
de scherpte had wat beter gekund, maar mijn vraag gaat of je de wind kunt "voelen"?.. graag jullie reaktie!!!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=1373[/img]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ik voel de wind
Mooie plaat, alleen op het verkeerde moment genomen
leuke jas haha

Ik woon ook aan de kust haha
Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
widida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 22:30
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

Hoezo verkeerd genomen,
kritiek is belangrijk..zowel positief als negatief..
maar wil je er ook iets over zeggen hoe en waarom!
ja,,die jas...........geen woorden voor......... :lol:
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Omdat de persoon scherp is, neem ik aan dat het om de persoon gaat.
Ik had dan het gezicht van uit de flank genomen
Dat geeft dan ook direct aan dat hij ergens naar uitkijkt.
Dan komt erbij dat ik persoonlijk aan de rechterkant van de foto meer ruimte had gegeven en zo ook de persoon echt die kant op had laten kijken.

Bekijk mijn kritiek positief
Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
webcat

ik vind hem te donker en te onscherp. en ook saai (de foto kan niet lang mijn aandacht houden)

dat te donker is wel op te lossen, maar de rest niet...
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

webcat is altijd zo vriendelijk. :lol:
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
webcat

pfff ik zeg alleen maar wat ik ervan vindt. wat vind jij eigenlijk van de foto?

tis trouwens niet onvriendelijk bedoeld hoor. gewoon mijn twee centen... en ik wilde er geen langdradig verhaal van maken :?
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

maar fair..

iets meer uitgezoomd (indien mogelijk) had iets meer dreiging vanuit de lucht gegeven, meer dramatiek en het hoofd had een tikkeltje gedraaid mogen zijn..
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

webcat schreefCOLON wat vind jij eigenlijk van de foto?
Qwa compositie is het idd geen goede foto maar de maker probeerde denk ik alleen de wind of de effecten ervan op foto vast te leggen en daarom is het ook niet erg dat de foto wat minder is :wink:

de wind was misschien beter "zichtbaar" geworden als hij een foto van het water of eventueel aanwezige vlaggen had genomen.
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

webcat schreefCOLON tis trouwens niet onvriendelijk bedoeld hoor.
dat weet ik webcat, er word hier op dit forum niemand afgezeken, maar het komt in mijn ogen een beetje nors over.
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
webcat

ik weet niet wat er met de jas is, daar heb ik het niet over. ik geef alleen mijn mening over een foto die ik gewoon niet mooi vindt... en dat is dan gelijk nors. dat is precies hetzelfde als die discussie laatst: je mening geven wordt hier niet op prijs gesteld tenzij je zegt: 'mooie foto'. iets anders is niet gewenst.

nah ik heb het hier ook eigenlijk wel gezien als het zo moet... pfff
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

:? ik zeg niet dat je nors bent of het negatief bedoeld, op MIJ komt het een beetje nors over, en een foto hoeft heus niet altijd mooi gevonden te worden, negatieve kritiek kan ook goed (en leerzaam) zijn.

en jou mening word heus wel op prijs gesteld hoor. :wink:
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
RR de Jong

Dat is en blijft het nadeel van reageren op het internet, je ziet of hoort geen 'emotie' dus daarom kunnen woorden soms wat 'zwaar' vallen.

Maar goed, de wind kan ik enigzins uit de foto halen d.m.v. het haar, of hij heeft een 'bad-hair day' :)

Verder zou ik hem eerst even recht zetten, zodat het huisje waterpas staat of staat deze echt zo scheef :?

Groeten Robert
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ja, die jas
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=1373[/img]
Ik gaf met de hint "leuke jas" aan dat die eigenlijk het meest opvalt van de foto.
En dat die dus het meest scherp is, samen met het hoofd.
Maar die staat , mijns inziens, iets te veel afgewend.
Dus daarom zei ik, leuke jas.

Het heeft verder niets om handen

Mart
Laatst gewijzigd door 1 op martmarbus, in totaal 13 keer gewijzigd.
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

RR de Jong schreefCOLONDat is en blijft het nadeel van reageren op het internet, je ziet of hoort geen 'emotie' dus daarom kunnen woorden soms wat 'zwaar' vallen.
dat is waar robert, maar gelukkig kunnen smily's een hoop goed maken.
(ook niet altijd trouwens want ook die kunnen verkeerd begrepen worden)

dus Webcat, no hard feelings. :) hoop dat het wederzijds is. :?:
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Eigenlijk is het meeste over deze foto al gezegd: donker, geen idee waar de persoon heen kijkt, object in het midden. Ik heb 'm in ieder geval even in de grote versie bekeken; dan lijkt 'ie wat beter. In ieder geval goede DOF. Maar verder sluit ik me bij de wat negatievere garde aan.
widida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 22:30
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

widida schreefCOLONkritiek is belangrijk..zowel positief als negatief..
ik heb liever dat jullie de waarheid zeggen, en niet van ..euhm,..ja mooie foto ...klaar..

als amateurtje moet en Wil ik nog heel veel leren..

en van die reakties van jullie kan ik nog veel meer leren, ik ben er tevreden mee...dan maar negatief....kan ik toch van leren!!...

dit was btw een "snel even een fotootje maken" foto..(met Wind!! dus extra moeilijk...haha) zonder verder te denken over plaats en opstelling.. (me zelf even ingedekt :lol: )
bedankt voor jullie reakties
Rebel+kitlens en een Tamron 70-300 LD makro 1:2 en 50mm f1.8 voor reversed !!..Sunpak powerzoom 40x motto "1 foto zegt meer dan 1000 woorden" www.widida.nl
Boyo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2004 21:41
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Als iemand die een beginnend hobbyist een reactie op een door hem gemaakte foto vraagt is het naar mijn mening om er wat van te leren! Je mag dus mins inziens een foto bekritiseren maar dan wel met positieve feed back.

Als de een hem mooi vind en de ander minder (of helemaal niet) dan is dat voor wat mij betreft oke! Mits de fotomaker niet in diskrediet wordt gebracht. Respect voor iedereens mening en smaak.

Dit is mijn mening en neem het voor wat het je waard is!

Yvo
[size=84][color=blue][b]Canon Rebel, 256 DE, 512 U II Sandisc/ 2G U II Sandisc, 75-300, 28-90, 18-55 Kit lens, Sigma 50-500 "Bigma" [/b][/color][/size]
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

volledig mee eens...

maar een gezonde dosis zelfkritiek voordat je een foto upload is nog beter.. deze foto is leuk voor de maker omdat ie hoogstwaarschijnlijk veel meer beelden oproept bij hem of haar (ja het woei echt hard toen ik op het knopje drukte) .. een foto moet iets 'zeggen' dat gevoel oproepen welk de maker had toen hij dacht van goh.. das een mooi plaatje..

en als je dan kritiek gaat geven dan komt het er eigenlijk vaak op neer dat je de foto beter nog een keer kan maken, op een andere plek, ander tijdstip, ander persoon, ander diafragma, andere sluitertijd, anders instelling en misschien wel een andere jas..

het probleem is, net zoals overal waar meningen en beoordelingen heersen, kritiek op een foto of de fotograaf wordt helaas maar al te vaak gezien als kritiek naar de persoon en dat is (in de meeste gevallen) niet het geval..

my two cents..

:)

en ja smileys maken het leven dragelijker :)

de groeten!

Marco
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
widida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 22:30
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

zo zie ik het dus ook Marco !

ik heb die foto geplaatst omdat IK het een mooie foto vind.

maar reakties op mijn foto , zowel positief als negatief..
daar ben ik juist blij mee...want door ervaringen te delen,
kan het volgens mij alleen nog maar beter worden.!!

wat voor de 1 een prachtfoto is, is voor de andere flut!

voorbeeld; als jij net een 30tal foto's hebt liggen maken van een vliegje ,,net weg, niet scherp, te donker.... en dan eindelijk een "mooie"hebt geschoten...(maar toch iets te wazig)dan is dat voor jou meer waard dan voor iemand die alleen die foto bekijkt.
je krijgt niet de gevoelends van de fotograaf bij de foto...

en als je dan toch niet tegen negatieve kritiek kan, dan moet je geen foto plaatsen...

Widida
Rebel+kitlens en een Tamron 70-300 LD makro 1:2 en 50mm f1.8 voor reversed !!..Sunpak powerzoom 40x motto "1 foto zegt meer dan 1000 woorden" www.widida.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar