Mijn eerste foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Hierbij mijn eerste foto's. De vlinders heb ik in de orchideeenhoeve in Luttelgeest gemaakt, de andere twee foto's zijn in de tuin gemaakt. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

1

30765

2

30766

3

30767

4

30768

Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Als eerste foto's helemaal niet verkeerd. Toch wat aanmerking van ook maar een amateur.

Foto 1 wel erg krap gekadert. Voelspriet staat er net , of net niet , helemaal op.
foto 2 eigenlijk idem. Vleugels afgekapt. Vind ik dus wat minder.
foto 3 , keurig
foto 4 , vind ik wat druk , niet prettig kijken.

Misschien kun je er wat mee.

----------
Henk
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik ga helemaal met hbarkhof mee.
3 erg mooi (misschien ietsje te krap gekaderd nog) en 4 net niet scherp.
Maar als dit je eerste foto`s op dit forum zijn dan belooft het wat voor de toekomst.
Grt Marco
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Foto 1: net te krap gekadert

Foto 2: Krap gekadert en had wat meer kijkruimte naar links mogen hebben. Onderwerp te centraal, Scherpte goed, achtergrond mooi rustig.

Foto 3: Krap gekadert. Kan nog wat scherper op de ogen, de scherpte ligt net achter de ogen wat ik zo zie. En wat meer kijkruimte naar rechts. Onderwerp te centraal.

Foto 4: had je weg mogen laten, doet een beetje afbreuk tov de rest. Niet scherp, te donker, storend knopje in de achtergrond.

Als je foto 2 aanpast zou dit voor mij de beste zijn. :wink:

Gr. Jeffry
Laatst gewijzigd door 1 op Jef-W, in totaal 28 keer gewijzigd.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

+1 Jef-W
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik snap goed wat jullie bedoelen en zal proberen om deze opmerkingen te gebruiken wanneer ik weer foto's aan het maken ben.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

mooi begin!!

foto 1: beetje erg witte achtergrond ik houd hier persoonlijk niet van.. zeker niet bij vlinders of andere insecten en/of bloemen..
foto 2: kijk dit is echt een mooie foto, mooie scherpte mooie achtergrond.. jammer dat alleen de vlinder niet helemaal erop staat.. de vleugels en poten zijn eraf gesneden..
foto 3: achtergrond goed! alleen het pootje is er niet helemaal op (valt nog te overzien) en de scherpte is niet echt mooi op de ogen.. jammer!
foto 4: jammer.. geen scherpte (bewegings-onscherpte?), bloem niet helemaal op de foto en best wel donker..

nogmaals, het zijn absoluut geen slechte foto's zeker niet voor de eerste keer! ;)
keep up te good work!! ;)

gr. Michel :lol:
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar