Roombeek Enschede

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jurjen89
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2012 18:24

Na een poos getwijfeld te hebben over wat voor camera te kopen en wat voor lenzen aan te schaffen, heb ik gisteren maar eens de knoop doorgehakt. Ik op de fiets naar de MediaMarkt en een Canon EOS 600d gekocht. Eenmaal thuis meteen een Sigma 17-70mm f2.8-4 OS DC HSM gekocht die vandaag binnenkwam. Tijd om de testen!

Ik ben met de fiets naar het Roombeek gegaan. Dit is de wijk in Enschede die op 13 mei 2000 met de grond gelijk is gemaakt door de vuurwerkramp. Dit is nog te zien, aan het feit dat het een wijk met complete nieuwbouw is in de stad. Er staan echter nog wel een paar grote oude gebouwen. Al met al is het een erg interessante wijk voor architectuur fotografie.

Ik ben zelf eigenlijk best tevreden met het resultaat. Dit is voor het eerst dat ik serieus ben gaan fotograferen. Alle foto's zijn gemaakt in de M stand. Merk wel dat ik nog moeite heb met het vinden van mooie composities en dat ik soms iets te snel wil waardoor mijn DOF niet helemaal lekker is.

Al het commentaar is welkom!

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Voor de eerste serieuze fotografiepoging, niet slecht, 5 vind ik erg prettig. Interessante gebouwen idd. Composities is'n punt die je zelf al aangeeft, althans ik vind 2, 3 en 6 te krap aangesneden rond het gebouw. En de nabewerking kan ze ook mooier maken imo: curven en plaatselijk oplichten/donkerder/verzadiging. Ga zo door, veel plezier met je camera en je heerlijke lens.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Niet slecht hoor. Ja, daar in het Roombeek vind je nog veel verschillende gebouwen, nieuw- en oudbouw.

Ik vind 2,3,5 een beetje scheef staan.
3 was mooier geweest als je het water en het groen op de voorgrond eraf had gehaald, maar compositie gaf je zelf al aan als verbeterpunt.
Ik vind bij 4 de omzetting naar zwart/wit wel geslaagd.

En zoals al gezegd, met wat meer nabewerken kunnen de platen er nog wat beter uitzien mbt helderheid en kleuren.

Veel succes met je aangeschafte apparatuur.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik ben het eens met mijn voorgangers, maar een uitstekend begin!
Ik vind nr 5 het mooiste.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Jurjen89
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2012 18:24

Bedankt voor jullie commentaar en tips! :)
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Nr 6 heb ik de deuren en kozijnen nog geplaatst!! Kleine wereld, zo zien we maar weer.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar