Lens test

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Om mijn nieuwe lens te testen heb ik een paar test shotjes gemaakt. Omdat ik even zonder onderwerp zat ben ik zelf maar voor model gaan spelen.
Twee van de "shoot" vond ik op zich wel geslaagd.
exif data:
Camera Model = Canon EOS 500D
Software / Firmware Version = Adobe Photoshop Lightroom 3.6 (Macintosh)
ISO Speed Ratings = 100
Shutter Speed (Exposure Time) = 1/13 second
Aperture = ƒ/4
Focal Length = 73/1 mm ===> 73 mm
Lens Model = EF70-200mm f/4L USM
gebruikt licht: een raam.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

zelfkritiek:
rommel op de achtergrond en vaker hier reageren ;)
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Je kijkt wel een beetje sip, ben je niet blij met je nieuwe lens ? ;)
Je ogen gloeien wel erg en ik zit nog een "glow" om je haar heen, dat is wellicht van het snel bewerken?
En als je maar 2 foto's plaats vind ik het wel zo netjes als ze hetzelfde formaat hebben, als je straks iets wil afdrukken klopt er niets meer van ;)
De volgende keer inderdaad even de fruitschaal van tafel, zelf iets dichter bij de muur, meer inzoomen of een combinatie zodat je een nette achtergrond krijgt.
Verder een leuke start!
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Het lijkt idd wel of het huilen je nader staat dan het lachen, en dat bij het testen van deze prachtlens? :D Zijn je ogen niet geshopt?? Is wel heeeeeel erg wit en egaal zonder flitslicht. Knap gedaan.Goed scherp ook.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONJe kijkt wel een beetje sip, ben je niet blij met je nieuwe lens ? ;)
Je ogen gloeien wel erg en ik zit nog een "glow" om je haar heen, dat is wellicht van het snel bewerken?
En als je maar 2 foto's plaats vind ik het wel zo netjes als ze hetzelfde formaat hebben, als je straks iets wil afdrukken klopt er niets meer van ;)
De volgende keer inderdaad even de fruitschaal van tafel, zelf iets dichter bij de muur, meer inzoomen of een combinatie zodat je een nette achtergrond krijgt.
Verder een leuke start!
Dat is denk ik inderdaad van het snel nabewerken, zal hier binnenkort nog eens goed aandacht aan geven.
Over het formaat, dat was vooral een kwestie van croppen om niet nog meer achtergrond zichtbaar te maken
Het is helaas geen fruitschaal, maar een mandje met zonnebrillen, pennen en nog meer rotzooi. Maar ik neem je tips mee voor de volgende keer!
SvdL schreefCOLONHet lijkt idd wel of het huilen je nader staat dan het lachen, en dat bij het testen van deze prachtlens? :D Zijn je ogen niet geshopt?? Is wel heeeeeel erg wit en egaal zonder flitslicht. Knap gedaan.Goed scherp ook.
Geloof me ik ben meer dan tevreden met deze lens, ik heb ook foto`s dak lach, maar die vind ik te "gemaakt" eruit zien. Ogen zijn alleen iets verhelderd en verscherpt in lightroom is geen PS of ander programma aan te pas gekomen, al had ik dat mis wel met de achtergrond willen doen. Achteraf maar niet gedaan omdat ik vaak te veel doe in PS.
Belichting was gewoon recht voor een raam, waar ik eventueel met een rolgordijn meer en minder licht naar binnen kan laten komen. Scherpstellen heb ik via men monitor gedaan met de muis in men hand. Maar had men lenzen nog niet in, dus dat was nog een hele opgave, gelukkig zijn er een paar goed gelukt :)
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
koot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2011 07:44

het zijn geschikte foto's voor een 60er jaren aankondiging ve een film, ik denk dan bv Who's Afraid of Virginia Woolf, het is een compl hoor
"een goeie foto, voel ik in m'n buik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar