Perfect photo suite v6.1

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Hallo,

Ik zag op internet het fotobewerkingsprogramma perfect photosuite v6.1 en het ziet er gelikt uit.

Volgens mij kun je er ook heel veel in doen net zoals in adobe photoshop.

Heeft iemand ervaring met dit programma.

Graag uw bevindingen.

mvg Sikko
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

voor belangstellenden:
http://www.ononesoftware.com/products/suite/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@eos7duser: Ik zou zeggen: download de gratis trialversie, probeer het uit en vertel ons hier je bevindingen. ;-)
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Pieterr schreefCOLON@eos7duser: Ik zou zeggen: download de gratis trialversie, probeer het uit en vertel ons hier je bevindingen. ;-)
Daar heb ik idd aan zitten denken maar omdat ik volgende week op vakantie ga kan ik dan maar 10 dagen gebruik maken van de trial versie vandaar dat ik eerst hier de vraag heb neergelegd.

Maar als ik terug ben zal ik dat waarschijnlijk ook doen.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Gebruikers-avatar
Sidonia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:07
WoonplaatsCOLON Workum
CONTACTCOLON

Je kunt ook gratis Perfect Layers en Perfect Effects bij ze downloaden. Perfect Layers kan dan als plug-in voor Lightroom werken: daarmee kun je dus een foto exporteren naar Perfect Layers dan allerlei effecten of layers toevoegen en weer automatisch importeren in Lightroom. Zelfde kan ook met Photoshop. Ze hebben ook erg veel video's op hun site zodat je kunt zien wat en of jij er wat mee kunt.

Zelf heb ik ook beide gedownload en meegedaan aan een online training echter heb ik het nog niet in praktijk kunnen brengen vanwege chronisch tijdgebrek de afgelopen tijd maar ik ga er binnenkort toch echt eens mee aan de slag, zeker als plug-in voor Lightroom. Perfect Layers heeft voor mij dan de echte meerwaarde als je niet zo heel veel hoeft te doen en je dan PS even aan de kant kan laten liggen. Je kunt er echt heel handige dingen mee doen (als je de filmpjes ziet, hoe het werkelijk gaat weet ik dus nog niet echt).
"Niet geschoten is altijd mis!"

EOS 50D | EF-S 17-55 mm IS | EF 70-200mm f/4 L IS USM | Soligor 1.4x DG Pro TC | Speedlite 430 EXII | Canon Powershot A570IS.
Tevens Photoshopper...en kattengek!
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Na terugkomst van mijn vakantie heb ik eerst het trialpakket gedownload van perfect photo suite v6.1 (PFS) en daar een aantal dagen mee gestoeid. Toen een webinair training gevolgd en daarna heb ik het volledige pakket aangeschaft voor $199 dollar ipv $299 dollar met de kortingscode die ik na de webinar ontving. Het pakket werkt idd als plugin in lightroom 4 (bij mij) maar op dit moment gebruik ik het toch liever standalone omdat je dan minder geheugen nodig hebt. In dit pakket zitten diverse onderdelen zoals Perfect portret 1, Perfect layers 1, Perfect effects 3, Perfect mask 5, Perfect resize 7 pro, Focal point2 en Photoframe 4.6 pro.

Ik vind het pakket makkelijk en snel in gebruik, ik heb al wat achtergronden vervangen, zwart/wit foto's ingekleurd en met focal point kun je je scherpte diepte kunstmatig aanpassen. Ook heb ik nog een aantal foto's van een mooie rand voorzien. Resize heb ik nog niet gebruikt. Ook kun je makkelijk portret foto's bewerken, gezichten worden automatisch herkend.

Afgelopen weekend heb ik een ander pakket gedownload n.l. NIK software een soort gelijk pakket wat alleen als plugin te koop is voor o.a. (Lightroom €249 euro), en voor Aperture en photoshop.
In het NIK pakket zit ook een HDR bewerking om een foto als HDR te bewerken, en dit ontbreekt dus in (PFS). NIK software is niet standalone te gebruiken zoals (PFS).

Om HDR te bewerken geef ik toch de voorkeur aan 3/5/7 enz Raw foto's te bewerken in bv Photomatix en niet 1 foto zoals bij NIK. NIK software werkt met het plaatsen van punten op de foto. Elk punt is dan appart te bewerken. Je genereert op het punt een cirkel die je zo groot kunt maken als je zelf wilt, in deze cirkel vind dan de bewerking plaats.

Wat ik in Perfect Photo suite met een kwast of raster doe gaat in NIK met deze punten. Persoonlijk vind ik de kwast prettiger werken omdat je niet aan die cirkel gebonden bent maar dat is een kwestie van smaak denk ik.

Er staan op de site van Ononesoftware heel veel trainingsvideo's om te laten zien hoe het programma werkt. Of je kunt net zoals ik een webinair volgen ook deze staan vermeld op de site met datum en tijd. Je moet je hier dan van te voren voor opgeven.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar