Neeltje Jans en de Oosterscheldekering

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Toch maar een keer gebruik gemaakt van de Big Stopper. Eindelijk.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Je hebt je weer lekker uitgeleefd Nando en dat levert weer mooie foto's op :)
Prachtig die 2e foto met veel diepte door de weglopende dam.
Bij nr. 4 bevalt me de weidsheid erg goed met nog net die witte stipjes in de verte.
Bij foto 1 komt de overgang van water naar afsluitdam een beetje vreemd over.
Maar opnieuw een fraaie serie.

Jan
Canon materiaal
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Fraai, die groene aanslag en die typische grijze basalt kleur komen goed uit.
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Heel erg mooi vooral de 4e en de 1e
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Mooi gedaan. Voor mij foto 3 en dan vooral omdat daar geen lucht te zien is. Door de niet zo interessante lucht op de andere foto's vind ik die minder om naar te kijken. Is natuurlijk kwestie van smaak.

Heb je nog geprobeerd langer te belichten door naar bijv f22 en ISO 50 te gaan, ben wel benieuwd hoe het er dan had uitgezien. 8 sec is niet bijster lang voor een 10 stops ND, was blijkbaar erg zonnig :D

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Nando,
Mooi experiment. En eens geen windkracht 7 voor de kust zie ik. Wat ik mooi vind aan alle platen is dat de vervaging van de golven/golfjes niet is verworden tot een soort melk. Dat zie je vaak en ik vind het niet mooi. Wat ik ook mooi vind is de licht val op de rotsen in met name foto 2 en 4. wat ik niet zo mooi vind is de blauw zweem, ten minste de platen (en dan met name het water) komen op mij nogal "onnatuurlijk" blauw over. Nu heb ik er geen enkel probleem mee als een plaat de werkelijkheid tart als ie daar mooier van wordt(zoals je weet ;)), maar dit is duidelijk geen dag plaat en ook geen blauw uurtje plaat (daarvoor mis ik iets rood/paars) en toch heeft het er iets van weg.
Qua compositie vind ik met name #2 erg sterk (wel grappig dat je een aantal jaren geleden een gelijkaardige compo van een plaat van mij helemaal niets vond, ach het is allemaal zo ubjectief als de pest ;)). Oh ik vind hem sterk omdat mij kijkpad niet geblokkeerd raakt zoals op plaat #1. bij plaat #3 vind ik de verhouding water/rots niet lekker. Een beetje zoals lucht/voorgrond in een landschap, die moeten in balans zijn. #4 is ook fijn, al vliegen mijn ogen een beetje heen en weer tussen dingetje in het midden en de kust

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Foto 2 vind ik het fijnste kijken. Mijn ogen worden echt de plaat ingetrokken. De sfeer op de 3e plaat vind ik erg apart. Alsof er zon op de rotsen stond tijdens een storm.
De laatste foto vind ik niet zo. De compo vind ik niet echt lekker kijken, mijn ogen gaan naar de strekdam naar de puntjes in de verte en weer terug, ik vond geen rust.

Wat de kleur ben ik het met Marc eens. De foto's zijn mij wat te blauwig voor de tijdstip van de dag.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Mijn dank voor de reacties.
@Jumper: het zijn geen combinaties van meerdere belichtingen; gewoon één foto. Zo ook in foto 1.
@lasse_sr: langer belichten wilde ik niet doen, want de beweging van het water wilde ik terug zien. En ja, het was heel zonnig.
@mmk: dit geen experiment, maar gewoon lekker fotograferen.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar