Cliché

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Maar dat is niet voor niets. De zon onder boven de zee, blijft magisch. Ik hoop dat ik het momentum redelijk heb vast kunnen leggen.
Ik vind met name foto 3 in het groot trouwens veel mooier, verkleinen blijft niet mijn ding, maar goed.

1

28989

2

28990

3

28995

4

28992

Dank voor het kijken.

Stefan
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
fotonisch
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2009 20:57
WoonplaatsCOLON Geldersche bossen
CONTACTCOLON

Foto 1 en foto 3 vind ik prachtig hebben mijn voorkeur.
Ze geven een mooie rustige sfeer naar de kijker toe met wat zonnestralen en vogels. :D
Op de een of andere manier stoort het zonnetje mij wat op foto 2 en 4. Het zonlicht is naar mijn mening iets te fel om rustig naar te kunnen kijken.

Berry
www.bernardusweb.nl
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Dank Berry, ik kan me er enerzijds wel in vinden bij foto 4, bij foto 2 vind ik het persoonlijk wel meevallen. Maar ik ben wel blij dat je het zegt. Weet iemand wat de beste manier is, qua bewerking in ps om de zon wat milder in beeld te krijgen?
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Geinig, ik vind de eerste drie saai en nummer vier fantastisch mooi - smaken verschillen gelukkig!
(wat mij betreft dus niets meer aan doen...)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Absoluut nummer 4! Prachtig.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Foto 4 is ook mijn favoriet, juist door de zon :wink:
Ook nr. 2 vind ik erg goed door de opbouw in lagen. Mooie lucht, streepje water, dan die zandbanken en de voorgrond die ook nog eens mooi getekend is.
Bij nr. 3 mis ik dan toch de zon :( terwijl nr. 1 wel een erg mooie lucht heeft maar verder iets spannends mist.
Maar je laat een fijne serie zien :)

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Mooie serie, waarvan ik persoonlijk nr 3 weer de minste vind.

Wellicht had je met wat bewerking de zonnestralen in foto 1 wat meer kunnen benadrukken. Foto 2 heb je veel voorgrond en dat is een goede keuze want die is in die foto interessanter dan de lucht, maar ik zou dan de voorgrond wel lichter en kleurrijker gemaakt hebben. Ook had je kunnen experimenteren met je standpunt in foto 1 en 2 om de lijnen die je wel hebt wat meer de foto in te laten wijzen. De zon kan je niet temperen, die blijft altijd overbelicht en dat hoort ook zo. Normaal kan men niet in de zon kijken en zou het heel vreemd zijn als dat in een foto wel kon. Je hebt de zon nu gedeeltelijk achter een wolk genomen en dat is voor mij goed.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Dank allen voor de leuke en verdeelde reacties.

@lassie_sr: Ten eerste, ik heb de foto,s in jpeg geschoten :oops: Dus was qua bewerken wel beperkt in speel ruimte. Denk dat ik er wel het hoogst haalbare heb uitgehaald.
Foto 1: Heb ik de wolken al behoorlijk meer contrast gegeven, nog meer zou over de top gaan mbt de algemene foto. Wilde juist die softe sfeer niet verliezen. (waarvan ik me kan voorstellen dat iemand het saai vind, maar vind het zelf wel heel mooi) Dat is smaak he.
Foto 2: Heb ik de voorgrond al wat opgelicht, en wat kleur gegeven met selectieve kleur. Ben bang voor overbewerking als ik hem nog meer oplicht. Wil me daarom toch echt meer gaan bezig houden met meerdere foto,s in 1 met verschillende belichting. Om deze dynamische beperking te voorkomen.

Standpunt had ik wel over nagedacht, er zijn veel strekdammetjes maar niet uitlopend, eerder diagonaal. Maar waardeer je tip, kom er nog weleens en neem je raad mee.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

#4 is mijn favoriet.. qua kleur en belichting vind ik hem top... maar wat ik iets minder vind is dat de zon zo tegen het randje aan zit.. (bij #2 zit hij ook zo in het hoekie)... ik had zelf de zon iets minder tegen de rand aan gezien.. maar da's vast een persoonlijk gevoel... 8)


Rob,
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

ik ga voor nummer 1 en 4, erg mooi!
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Foto 4 vind ik de mooiste van de serie.....mooie warme kleuren en qua compositie, beeldvulling en sfeer springt deze voor mij boven de andere uit. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

gewoon een fraaie sfeervolle serie en ook voor mij nr 4 als beste.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Dank jullie, en goed opgemerkt natuurfreak, bij foto 2 althans, was mij zelf ook opgevallen. Had ik de zon wat te dicht tegen de zijkant afgesneden. Maar dacht kan net! En ik vind het al geen pretje om loze ruimte bij te snijden, hou van ruimte. ;) Bij foto 4 vind ik hem gewoon wel mooi zo.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar