Welke grip voor mijn 600D ????

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
snakelwd
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2011 23:30

Ik heb wat advies van jullie nodig want ik wil een grip aanschaffen voor mijn 600D.
Ik zit zelf te twijfelen welke ik aan moet schaffen,ik twijfel tussen twee imitatie en wel tussen de photix en de meike grip of is het toch verstandiger om een originele te nemen.
Graag zou ik van jullie willen weten , wie heeft ervaring met 1 van deze twee imitatie grippen, hebben jullie misschien een ander/beter alternatief welke ook goed is of moet ik toch gewoon voor de originele grip gaan?
Ik hoor graag jullie advies aan.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik hoor wel vaker dat de Photixx zeker niet verkeerd is.. eigenlijk alleen maar goede reacties over..
de Meike weet ik niet..
en origineel is zwz goed.. :)

maar om eerlijk te zijn.. ik heb geen ervaringen..;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Geen exacte ervaringen met de 600D, maar wel met beide merken.
Op m'n 350D een Photix grip gehad, nu op m'n 40D een Meike. Beiden doen/deden het prima.

edit:... wat zitten we eigenlijk op akelige tijdstippen te posten...
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik heb op mijn 550D een orginele grip van Canon. Werkt grandioos goed!
Maar photix staat bekend om zijn goede imitatie grips.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
wernerfotografie

Yup, heb phottixgrip op mijn 5d2, werkt prima, voelt goed aan en doet wat hij moet doen! Zou hem zo weer aanschaffen!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Hoe zit het met de weathersealing, Werner?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
snakelwd
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2011 23:30

Panther1881 schreefCOLON edit:... wat zitten we eigenlijk op akelige tijdstippen te posten...

klopt maar in plaats van naar bed te gaan blijf je soms nog wel eens een beetje rondsurfen :oops:
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Zowel Phottix als Meike staan goed aangeschreven - ik zou de goedkoopste van de twee kiezen - tenzij één van twee een feature heeft die de andere niet heeft, dan zou je eerst moeten bepalen hoe belangrijk je dat feature vindt.

De originele grip is beduidend duurder (89,- t.o.v. 149,-) en biedt geen betere functionaliteit. Ik denk dat de bouwkwaliteit waarschijnlijk iets beter is, maar dat is vooral relevant als je je camera bijzonder veel gebruikt. Kortom, ik zou de Canon alleen kopen als het je een beter gevoel geeft.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
the martin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 13:28
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik heb ervaring met Phottix op een 350D en 5D classic..
Zeker aan te raden

Heb nu een originele canon onder mijn 40D hangen, en ja, hij is steviger, maar ik vind het verschil te verwaarlozen.
Zou zo weer een Phottix kopen
Canon 40D, Canon EF-S 18-55 IS, Sigma 24-70 f2.8 EX DG Macro, Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

ik heb een phottix op mijn 450D (van AQ4u) en een originele canon onder mijn 7D. Beide bevallen, maar de originele voelt wat degelijker.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Op mijn 400D had ik een originele, waarvan na 2 jaar rubber losliet. Nu gebruik ik op mijn 60D een Meike. Werkt probleemloos, voelt goed en degelijk aan. Weathersealing is niet belangrijk, omdat de camera ook geen sealing heeft.
Ik heb de mijne via ebay, staan er genoeg voor minder dan 30 euro thuis: http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_FS=1& ... c&LH_BIN=1" onclick="window.open(this.href);return false;
wernerfotografie

Beasar schreefCOLONHoe zit het met de weathersealing, Werner?
Moet ik je geljjk geven, geen weathersealing in combi met de grip. Maar als het regent ga ik niet naar buiten met min camera of berg hem op ;)! Maar als ik kijk naar TS zijn camera maakt dat toch niet uit?
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

al die onzin over weathersealing, fotografeer al haast 30 jaar en heb nog nooit me afgevraagd of mijn camera wel tegen een bui kan.

Ik fotografeer nl niet als het regent, denk de meeste niet.

Pro''s moeten onder elke omstandigheden een foto kunnen nemen, ook als het pijpenstelen staat te regenen, maar voor de doorsnee amateur is weathersealing een ietwat overdreven iets.

Dus ook ik heb een Phottix grip om mijn 5D (mark 1 en nu mark 2).
Gewoon de Phottix grip eronder bouten, voor het geld (gewoon de helft, bij de 5D zelfs 1/4 van de prijs van de originele) een goed alternatief voorde originele.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat ben ik niet geheel met je eens, Peter. Vorige week maandag, tweede paasdag, was er hier een 'Boer zoekt Burger' dag, zeg maar een open boerderijen dag. Met het gezin dus naar verschillende boerderijen toe, waar de meeste activiteiten gelukkig binnen waren. Echter was iedereen met de auto gekomen, en ik had geen zin om mijn tas elke keer leeg mee te nemen, en dus mijn camera gewoon los om de hals gehangen.. Van het stukje auto->boerderij en weer terug kon je toch flink nat worden, en was ik blij dat ik weathersealing had. Anders had ik mijn tas waarschijnlijk toch niet zo makkelijk los meegenomen.

Ik ben geen pro, maar heb toch al wel verscheidene keren in de regen staan fotograferen. Soms omdat ik op een zonsopkomst stond te wachten en er ineens een bui over me heen begon te trekken. Soms ook omdat ik met het gezin ergens liep en er toch een buitje kwam, etc..

Kortom, over het algemeen maakt het voor een amateur minder uit inderdaad, maar ik als amateur ben aan de andere kant ook maar wat blij met die sealing dat ik gewoon door kan gaan en niet hoef te stoppen als er een buitje overkomt drijven.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

klopt, maar een klein buitje kan vaak ook geen kwaad, heb het echt over pijpenstelen door blijven fotograferen, dat komt haast niet voor op amateurniveau. Je gaat vaak zelf ook even schuilen en die paar druppeltjes kunnen de meeste camera''s plus grips wel tegen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

In plensbuien blijf ik niet meer staan nee :D Maar ik voel er aan de andere kant ook niks voor om de grenzen van mijn weathersealing af te tasten ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar