Eon superwindmolen in aanbouw Deel 2

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Vorige week weer een aantal foto,s gemaakt bij de windmolen , veel onderdelen zijn opgebouwd.
Het is nu wachten dat de boel omhoog gezet word, dat zal helemaal een imposant gezicht zijn als de
hele grote kraan die daarvoor nodig klaar is.
Ik heb er een uur kunnen rondlopen , dacht eerst dat er geen beveiliging liep maar na 1 uur werd ik gezien
en mocht ik vertrekken. :( Meneer werd er geroepen ...................wilt u :shock:
Was wel genieten hoor ik kon er bij wijze van zo in klimmen ook nog foto,s gemaakt van de constructie in
de wieken.
Je kon goed zien aan de verschillende onderdelen die daar liggen hoe die wieken opgebouwd worden.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Leuke registratie van het in elkaar zetten van de windmolen.
Goed om dat een keer te zien.
Foto-technisch was er denk ik meer uit te halen.
Pas op met over-verscherpen.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

citizenjay81 schreefCOLONLeuke registratie van het in elkaar zetten van de windmolen.
Goed om dat een keer te zien.
Foto-technisch was er denk ik meer uit te halen.
Pas op met over-verscherpen.

Gr,
Jasper
Ja klopt ietsje teveel verscherpt sommige foto,s. Fototechnisch was er meer uit te halen zeg je, dat klinkt voor
mij wel leerzaam.
Bedoel je qua compostitie, standpunt was er meer uit te halen.

Moet er wel bij zeggen ik moest goed kijken waar ik liep want anders was ik al eerder gespot en weggestuurd.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

het viel mij inderdaad ook op dat je erg verscherpt had.. :O
maar goed.. dat heb je zelf ook al in de gaten gehad lees ik.. ;)

verder spreken mij de foto persoonlijk niet echt aan..
misschien door het onderwerp ofzow?
misschien te heftig afgekapte onderwerpen?
foto 2 vind ik dan ook echt het boeiendste .. dus denk dat het komt door het niet helemaal op de foto zetten van de onderwerpen.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Mooi om te zien hoe ontiegelijk groot die dingen wel niet zijn. Hier in de polder staan er ook genoeg, en bijna altijd onderschat je de grootte. Totdat er bijvoorbeeld eens een wiek voor onderhoud op de grond ligt, en pas dan voel je hoe klein je daar zelf naast bent.
Maar jij hebt toch maar mooi een uurtje de kans gezien wat mooie foto's te maken. Mooie foto's. En waar was dat overigens?
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Windmolen staat achter Medemblik, maak over een poosje meer foto,s daar.
Je ziet hem van ver al staan.
Hier deel 1
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 1&t=100358" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zoals ik al meldde is dit meer een registratie. Probeer spanningsvelden op te zoeken.
Het 'grootse' van de windmolens kan nog veel mee benadrukt worden.
Ook zijn de foto's erg rommelig. Ik pak er twee foto's uit:

Foto 3: Ik neem aan dat het onderwerp dat ding is op de vlonder? Kraan links, kraan rechts. Wat is die grote balk op de achtergrond die half afgezaagd is. Links nog een stukje vlonder in beeld. Dat is allemaal te omzeilen door een paar stappen naar links of rechts, of even door de knietjes of op je tenen te staan.

Laatste foto: is niet heel spannend. Een halve windmolen er op, ook precies op de helft van de foto, en dan een stuk grond er voor wat niks toevoegd.
De lijnen van de grond sturen mij naar rechts buiten de foto. Het goede is wel dat de hijskraan aan de linkerkant me weer een beetje de foto intrekt, maar dan word ik geleid naar een afgekapte windmolen; niet echt bevredigend.

Klinkt allemaal een beetje hard, maar ik probeer je wat mee te geven. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Over foto 3,
ik kan me er wel in vinden mischien de foto van een lager standpunt kunnen nemen en dat de opening tussen de grond en wiek dan bijna weggevallen
en er dan veel minder achtergrondrommel :roll: te zien was tussen de grond en de wiek die er ligt.
Waardoor meer rust in foto zat
Het ging me ook een beetje dat je aan de wiek kan zien dat het deel op de pallet daarop word geschroefd.

Laatste Foto :
Als de lijnen van het bewerkte land richting de molen liepen dan wordt je inderdaad meer naar het onderwerp toegetrokken.

Prima hoor, je geeft opbouwende kritiek waar ik wat mee kan daar haal ik weer postieve punten uit en dat heb ik geloof ik goed verwoord.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar