Painting with flowers

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Elanda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2011 14:18
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom

Afgelopen weekend een bloementuintje opgezocht om weer wat foto's te maken. Natuurlijk weer geprobeerd er een "eigen" draai aan te geven.
Ik vond het effect er af en toe wel geschilderd uitzien... Wat denken jullie? :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Elanda, in totaal 29 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Mooie platen ! Ik zit zelf op een cursus schilderen en zie in 2, 3, 4 en 7 zeker een schilderachtig taffereel.
De anderen iets minder. Op een of andere manier omdat het wit het in deze vorm voor mij wat minder doet.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Mooie serie maar toch mis ik hier en daar wat scherpte maar mischien is dit bewust gedaan. Mijn voorkeur gaat uit naar 4 en 5.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Mooie serie,vooral nummer 4.
groet Gonda
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik vind sommige net iets te soft vanwege het gebrek aan scherpte... Een kleine dof vind ik op zich heel mooi maar mn oog heeft in de foto toch een rustpunt nodig dat scherp genoeg is... Een kleine dof en een goede scherpte sluiten elkaar dus niet uit.


foto's die (wat mij betreft hierin zijn geslaagd zijn): #3, #4, #5, #7..
#8 is op zich ook mooi maar de voorste witte bloem oogt niet helemaal scherp..

al met al toch een knappe reeks!

Rob,
Gebruikers-avatar
Elanda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2011 14:18
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom

Klopt inderdaad dat de scherpte heel minimaal gehouden is, misschien iets té. Een aantal van deze plaatjes zijn ook panorama's ( 6 foto's aan elkaar gestitched ), vandaar dat je bij die waarschijnlijk moet zoeken naar het scherptepunt. Dit is bewust gedaan, om het effect groter te maken. Zijn ook allemaal uit de hand gemaakt, had wel statief bij maar was weer eens lui ( geen zin om een hele dag met dat ding te leuren )... :oops:
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

je zegt dat je de scherpte minimaal hebt gehouden... wellicht bedoel je de DOF... een kleine dof kan namelijk best samengaan met een scherp punt....

overigens vind ik #12 ook een mooie/geslaagde, gekgenoeg heb ik die net niet gezien.. misschien later toegevoegd, of anders ben ik gewoon een beetje kippig.. :-)

Rob,
Gebruikers-avatar
Elanda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2011 14:18
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom

Klopt net nog 2 toegevoegd. En inderdaad, doelde ik op de DOF. :wink:
Ik zie dat het scherpte punt bij #8 net niet op het uiteinde van de stamper ligt, nét iets erachter zo te zien. Inderdaad een beetje jammer.
Damn it, moet ik nog eens teruggaan... :lol: 8)
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Elanda schreefCOLONKlopt net nog 2 toegevoegd. En inderdaad, doelde ik op de DOF. :wink:
Ik zie dat het scherpte punt bij #8 net niet op het uiteinde van de stamper ligt, nét iets erachter zo te zien. Inderdaad een beetje jammer.
Damn it, moet ik nog eens teruggaan... :lol: 8)
yep, dat is wat ik bedoel... als de stampertjes aan het uiteinde scherp waren geweest had je een hele andere foto... misschien wel een toppertje.. haha.... dat had je met dezelfde schilderachtige kleine (DOF/diafragma opening, waar je zo van houd) 'denk ik' ook best kunnen realiseren, idd alleen je focuspunt iets meer naar voren, (naar het uiteinde). Een statief en live view zijn voor dit soort opname's ideaal.

ik herken het wel hoor, dat baalgevoel, ik heb er ook vaak last van dat het net niet goed is..... That's all in the game... :lol:
maar goed, er zitten toch aan aantal mooie tussen... :wink:


Rob,
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Super mooi gedaan Eric!!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Elanda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2011 14:18
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom

Thx, nu op zoek naar nieuw "projectje".... even genoeg bloemetjes gezien... :lol:
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Er zitten inderdaad schilderijtjes tussen en met name foto 2, deze heb je mooi en sfeervol geschilderd.
Voor mij is dat toch wel de mooiste van de serie, hoewel foto 12 toch ook wel lekker kijkt. :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Je bent vrij consequent gebleven met je softe afwerking maar ik vind wel dat mijn voorgangers een punt hebben mbt de scherpte.
Zelf ben ik dol op een kleine DOF.
Mits op de juiste plek in de compositie en vanuit een aandachtsplek met optimale scherpte genietend van een aflopende DOF, zijn zulke platen, foto's die leven, vol dynamische beweging.
Die sfeer hebben jouw platen wel degelijk maar je zou optimaal er van kunnen genieten als je het focuspunt direct zou vinden................. :oops: :oops: :oops:

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

misschien technisch niet helemaal scherp op de juiste punten, maar wel allemaal met een lekkere sfeer. Dat schilderachtig komt mooi uit.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Prachtige sfeer! Ik geniet van zoiets.
Persoonlijk mis ik het ontbreken van een absoluut scherp focuspunt niet; het versterkt i.m.o. het dromerige/schilderachtige.
Erg mooie serie!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Elanda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2011 14:18
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom

Ik begrijp het, wat betreft het scherptepunt. Deze foto's zijn allemaal gemaakt met een diafragma van 1.8 en wanneer ik dan ook nog eens gebruik maak van macro-tussenringen wordt dit waarschijnlijk nog kleiner. En dan wordt het ook nog eens versterkt doordat ik panorama's ervan gemaakt heb. Na verkleinen van de foto's kun je dan het punt waarop ik heb scherpgesteld niet meer vinden. Ik heb de foto's trouwens ook niet naverscherpt na verkleinen. Het ging mij meer om het effect. Lijkt net of er flink aan gephotoshopt is, terwijl ze zo uit de camera gerold zijn...

Ik zal heus nog wel eens bloemetjes fotograferen op een meer realistische manier, maar heb nu even genoeg bloemetjes gezien op dit moment. Tijd voor iets anders. Nog zat dingen die ik wil doen / uitproberen. :)
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Een mooie serie, het schilderachtige bevalt mij ook erg goed. Wel sluit ik me aan bij een scherptepunt wat ik ook belangrijk vind in een foto. Maar zeker een knappe serie.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Over het scherptepunt is alles al gezegt.
Ik vind het mooie foto's, zeker het schilderachtige en pastel!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Sluit me aan bij de voorgangers! Vind de laatste erg fraai!
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Elanda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2011 14:18
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom

Bedankt. :wink: Ben zelf ook wel tevreden over deze serie. Zijn trouwens ook genomen in het Keukenhof. Perfect te combineren met een bezoek aan AWD. 8)
Ik ging hier naar toe met de opdracht voor mezelf om niet met "standaard" plaatjes terug te komen. Met dat idee ga ik trouwens vaak op pad.
Mijn motto: "Don't try to imitate, innovate"...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar