Advies nodig: lens voor bruiloft

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
sbadoux
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 11:49
WoonplaatsCOLON De Meern

Hallo,

Begin april gaat mijn broer trouwen. Uiteraard hebben ze een fotograaf ingehuurd maar 's avonds tijdens het feest is die er niet. Dan wil ik wat foto's gaan maken. Wat voor lens adviseren jullie?
Ter info: ik ben een vakantie/hobby fotograaf en heb momenteel naast de kitlens de 55-250 lens van Canon. Lijkt mij dat ik moet ik gaan voor iets lichtsterkers omdat het feest 's avonds is en binnen.

Alvast bedankt voor jullie advies.
EOS 450D + kitlens & Canon 55-250
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Koop een goede flitser en gebruik de kitlens die je hebt.
of wat duurder: koop een goede flitser en koop de Tamron 17-50 f/2.8
of er tussenin: koop een goede flitser en koop de Canon 50mm f/1.8
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Als goedkoopste zou ik gewoon je 18-55 nemen, en daarbij een goede flitser, dan veel oefenen zodat je ermee overweg kunt, dan kom je al een heel eind.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Dat is het allerbelangrijkste: zorg dat je je spullen goed kent!
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Met je 450D en een prime/lichtsterke lens kom je niet ver.