[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Altijd handig om te weten. Thnx!

Groet!
Dward
twistersam

Vandaag twee photix accu's ontvangen, mijn 5D herkent ze zonder probleem, heb de laatste firmware update erop staan.
Enigste wat mij is opgevallen is dat de accu's na volledig opladen (groene lampje op de lader) in de camera maar 79% en 78% geladen aangeven. Is dit normaal en komt het omdat de accu's nieuw zijn ??
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik denk dat je accu's inderdaad een paar keer moeten worden ontladen voordat ze hun maximale capaciteit krijgen. Voor Lithium -Ion accu's is het advies om niet 100% te ontladen. Dat zou slecht zijn voor de levensduur. Die van mij geven na opladen 99% aan.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Eerlijk gezegd ben ik niet zo gecharmeerd van die Phottix accu's. Ze gaan beduidend minder lang mee dan de originelen, ze lopen buiten de camera langzaam leeg en ze passen niet lekker. Erin gaat prima maar eruit blijven ze net iets klemmen, waardoor ik ze er met een paperclip uit moet pielen.
Leuk als spare in de tas voor noodgevallen, maar ik vertrouw er niet meer op er een hele dag mee te schieten. Ze laden idd niet volledig op en als je ze een week niet hebt gebruikt zijn ze bijna leeg, terwijl de originelen gewoon vol blijven.

Tip: ik heb vorige maand twee accu's in China besteld via Ebay.
Eentje met lader voor 23,= inclusief verzenden. (link)
Gisteren ontvangen en meteen opgeladen en in de camera getest. Geeft 100% aan en 0 opnamen.
Label op de accu ziet er uit als originieel. Label op de lader wijkt iets af, lijkt voor de Chinese markt bedoeld. Laderlampje knippert ook niet afhankelijk van laadstatus, doet de bij mijn camera geleverde wel. Vind dat verder niet zo boeiend, hij laadt gewoon goed op.

De ander is iig origineel en heb ik bij een andere verkoper gekocht op Ebay, gewoon om te vergelijken.
Hier wordt duidelijk aangegeven dat het om origineel gaat.
Deze is nog niet binnen, maar kost slechts 29,= incl verzenden (inmiddels uitverkocht, maar wellicht wordt er nog aangevuld) (link)

Originele accu's dus voor resp 20,= (+lader) en 29,= euro, daar waar de originelen in NL € 70,= kost en de Phottix gemiddeld 25,= (via dit forum € 20,=)
Ik heb twee Phottix accu's ook via het forum gekocht, maar gebruik ze dus niet meer.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

arnold_w schreefCOLONEerlijk gezegd ben ik niet zo gecharmeerd van die Phottix accu's. Ze gaan beduidend minder lang mee dan de originelen, ze lopen buiten de camera langzaam leeg en ze passen niet lekker. Erin gaat prima maar eruit blijven ze net iets klemmen, waardoor ik ze er met een paperclip uit moet pielen.
Leuk als spare in de tas voor noodgevallen, maar ik vertrouw er niet meer op er een hele dag mee te schieten. Ze laden idd niet volledig op en als je ze een week niet hebt gebruikt zijn ze bijna leeg, terwijl de originelen gewoon vol blijven.
Wel apart. Ik deel jou ervaringen met de Phottix accu's helemaal niet. Hoe oud zijn die van jou al? Overigens lopen Li-ion accu's altijd langzaam leeg. In of buiten de camera maakt in dat geval niet. Het gaat er meer om hoe snel dat gaat. We hebben dezelfde camera maar ik heb er totaal geen moeite mee om de accu's uit de camera te halen. Kleppie open, witte lipje indrukken en ze springen er zonder probleem uit. een paperclip heb ik al helemaal niet nodig. Heb je wel een veer onderin de accuruimte?

Groet!
Dward
twistersam

De links die jij plaatst zijn allebei nep canon accus. Het holografische logo van canon is anders dan op de foto in de link van de "originele" accu.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Uiteraard zit er een veer in, met de originele heb ik er ook geen last van.
Wellicht dat er inmiddels weer nieuwe modellen Phottix accu's op de markt zijn. De eerste kocht ik ook via eBay, maar waren helemaal een drama, de tweede batch kocht ik een jaar of twee terug via dit forum, iets beter dan de eerste die ik kocht, maar niet te vergelijken met de originelen.

De originelen zijn volgens mij ook gewoon lithium accu's, maar lopen nauwelijks leeg, die kan ik rustig 3 weken in de tas laten zitten en zijn dan nog steeds vol. De Phottix is dan al bijna uitgeput. En ze klemmen dus net iets teveel, waardoor ze niet vanzelf uit de camera komen. Soms wil het helpen tegen de zijkant van de camera te tikken, maar meestal moet er "gereedschap" aan te pas komen.

Als je midden in een shoot zit en je accu is leeg, dan is dat echt niet fijn als je snel moet wisselen.
Ze zijn van het type Phottix Titan, 7,2v en 2000 mAh.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

twistersam schreefCOLONDe links die jij plaatst zijn allebei nep canon accus. Het holografische logo van canon is anders dan op de foto in de link van de "originele" accu.
Zal toch niet, de eerste trek ik wel in twijfel omdat het er ook niet specifiek bij staat, maar bij de tweede staat toch duidelijk "original".
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op arnold_w, in totaal 5 keer gewijzigd.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik heb net even gekeken welke ik heb. Phottix Titan 7,2 v 1600 mAh. De accu in m'n camera heb ik 3 weken geleden 100% geladen. Inmiddels 184 foto's mee gemaakt en nog 41% beschikbaar. Daar heb ik er nog 1 van die ik ook 3 weken 100% heb opgeladen. Daarna niet gebruikt. Ik heb net gekeken wat die aangeeft in de camera : 0 exposures, 100%.

Best wel apart. Zouden die 2000 mAh dan slechter presteren dan de 1600's?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Geen idee, krijg een beetje de indurk dat die hogere mAh een leuke marketingtruck is, 2000 klinkt toch leuker dan 1600. Het geeft de indruk dat die accu meer capaciteit heeft en dus langer mee moet gaan, maar als de cellen van belabberde kwaliteit zijn. Dan kun je er 2500mAh instoppen, maar het zal de kwaliteit niet bevorderen. Waarschijnlijk zijn de nieuwere 1600mAh beter en dat lijken ook degene die nu worden verkocht als ik bij http://www.fotoshopaalten.com/nl/camera ... shopaalten kijk.

Enfin, ik heb dus 2x keer matige ervaring met dit merk accu's (ook de grip op de 5D2 vond ik niet geweldig) en ben daar nu dus vanaf gestapt.

Of de via Ebay gekochte accu's nou wel of niet origineel zijn maakt me niet zoveel uit, als ze goed presteren vind ik het prima voor die prijs. Ze passen iig wel goed, of ze ook goed blijven laden en de spanning vast blijven houden zal de praktijk verder moeten uitwijzen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
twistersam

Originele of nep canons kun je schijnbaar aan het serienummer zien. Nep zou 7 letters/cijfers hebben, origineel 8. (Durf niet zeker te zeggen of het klopt).
Maar dan nog, als ze maar goed zijn.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Dan ga ik er vanuit dat degene die ik voor 29,= heb gekocht (zie afbeeldingen 4 berichten terug) wel degelijk origineel is, deze heeft 8 karakters.
Zal vanavond nog eens kijken naar de goedkopere versie.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
twistersam

Dat maakt die 29 euro accu's wel heel interessant
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Kijk eventueel ook eens op marktplaats.
Uit mijn hoofd onder de naam Johan. Uit Boxtel dacht ik.
Adverteert er al heel lang mee zover ik weet.
Heb er ongeveer een jaar geleden opgehaald toen ik in de buurt moest zijn.
Worden geleverd in een doosje met opschriften, dekseltje, met waarschuwings foldertje etc.
Zover ik kan beoordelen origineel dus.
Vraagprijs 35 euro per stuk.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
twistersam

De Phottix voor een tweede keer opgeladen, nu geven ze wel 100% aan.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Vandaag met de nieuwe Canon accu (1x opgeladen) op pad geweest en 625 foto's verder staat de indicator nog op 55% resterend.
Meeste foto's gemaakt met de 70-200 met IS aan, die trekt ook aardig stroom en ook regelmatig op het display de scherpte gecontroleerd.

Dit zou volgens het serienummer een niet originele moeten zijn, gezien de 7 karakters.
Boeit me verder niet, capaciteit lijkt meer dan goed, nu nog even de lange termijn afwachten.
Voor 20,= + lader lijkt me dit een prima deal.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Als ie doet wat ie moet doen is het voor het geld een goede aankoop.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

in Boxmeer zit ook iemand met originele accu's (ook een Johan), daar heb ik ze gekocht voor 49,50 per 2 incl verzenden. Zien er uit als origineel en werken prima. Of ze het nu werkelijk zijn, ik heb geen idee.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb jupio accu's gekocht bij Foka, betaalbaar en merk in de grip maar een verschil van 5% dat hij sneller leeg gaat dan de originele canon accu
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

dukie schreefCOLONin Boxmeer zit ook iemand met originele accu's (ook een Johan), daar heb ik ze gekocht voor 49,50 per 2 incl verzenden. Zien er uit als origineel en werken prima. Of ze het nu werkelijk zijn, ik heb geen idee.
Zal dezelfde zijn.. :wink:
Gaf al aan dat ik Boxtel niet meer zeker wist.
Lijkt er op in ieder geval.. 8)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar