Van 40D naar 5D mk II (twijfel....)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Van: http://www.learn.usa.canon.com/resource ... icle.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Choosing a Storage Device
Normally, movie clips captured by the EOS 5D Mark II are stored in the camera as .MOV files using a CompactFlash memory card with a data transfer speed of at least 8MB per second. Most currently sold CF cards are at least that fast, but for best results we recommend the use of UDMA -compliant CF cards, which tend to be much faster than 8MB/sec. The camera itself is compatible up to UDMA Mode 6, which represents a maximum data transfer rate of 133MB/sec., although the fastest cards actually available as of mid-2011 are somewhat slower than that.

The maximum storage capacity of the current CF card format is 137GB. For photographers seeking greater storage capacity as well as lower storage costs per gigabyte, the EOS 5D Mark II offers the option of recording movies and/or still images directly to an external storage device, bypassing the CF card in the camera. Direct video recording to an external USB storage device is possible, when it’s attached through the optional WFT-E4A Wireless File Transmitter.
Canon 5D Mark II | Canon 40D | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 mm 4.0 | Canon 70-200 mm 4.0 IS | Canon EF-S 10-22 mm | Canon Speedlite 580 EX
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Snip schreefCOLON De 1D mk3, die kan geloof ik max 60mb/sec wegschrijven, dan is het 'jammer' als je een 30mb kaartje gaat gebruiken.
Volgens mij ga je het verschil in de praktijk alleen merken als je in burst mode in RAW formaat schiet en dan enkele seconden achter elkaar door blijft schieten.

Op mijn 7D in JPEG op 8 FPS ben ik nog nooit tegen problemen aangelopen met Sandisk 30 mb/sec kaartjes. Daarnaast is ook filmen op full HD resolutie geen probleem.

Je koopt een flitser ook alleen als je deze nodig hebt en niet omdat het zonde is dat je niks op je flitsschoen kunt zetten.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Afotos schreefCOLONJe koopt een flitser ook alleen als je deze nodig hebt en niet omdat het zonde is dat je niks op je flitsschoen kunt zetten.

:)

Het enige dat ik wil weten is of het kaartje van 30 mb/s het filmen aan kan. Verder gebruik ik de camera zelden tot nooit in de burst mode.
Ik vertrouw niet echt op winkelpersoneel, want die halen altijd hun schouders op en zeggen dan: 'tja.. ze maken niet voor niets snellere kaartjes...'
Canon 5D Mark II | Canon 40D | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 mm 4.0 | Canon 70-200 mm 4.0 IS | Canon EF-S 10-22 mm | Canon Speedlite 580 EX
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ik heb meerdere clips opgenomen met enkel 30MB/s kaartjes, ook een burst van 2 sec (=8 beelden) gaat gemakkelijk vanwege de buffer die de camera zelf heeft.
Het komt bij mij überhaupt niet zo vaak voor dat ik meer dan 3 foto's achtereen maak, de buffer is bij mij in elk geval nog nooit vol geraakt!
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

En jaaaaaaaaaa daar is 'ie dan!! :-) Bestelling opgehaald bij Cameranu in Urk.
Ik ga toch even rondneuzen voor een 60mb/s kaartje. Bedankt voor al jullie bijdragen :-)
Canon 5D Mark II | Canon 40D | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 mm 4.0 | Canon 70-200 mm 4.0 IS | Canon EF-S 10-22 mm | Canon Speedlite 580 EX
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Van harte :)
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Veel plezier er mee.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
G'tje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 13:34
WoonplaatsCOLON Enschede

Heel veel plezier ermee.
Grtz, Gerard.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Succes!!!!

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Kaartje van 8gb is wel snel vol zeg, met RAW bestanden ;-)

Denk dat ik twee van deze ga kopen: http://www.dataio.nl/shop/41-flash-gehe ... scend.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand ervaring mee of dit snel genoeg is en goede kwaliteit? Heb al even rondgeneusd hier. Kan zo gauw geen negatieve topics vinden over Transcend..
Verder ga ik er vanuit dat dit snel genoeg moet zijn voor de 5D. Sandisk vind ik nogal prijzig... (dat vinden meer, las ik al :-))
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

[naar onder verplaatst]
Laatst gewijzigd door 2 op PanzerFaustNL, in totaal 26 keer gewijzigd.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Die van 32 gb kost 59 euri's, maar ik denk dat 2 x 16 gb verstandiger is?!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb er eentje van 32, 400X van Transcend, prima kaartje, snel genoeg in ieder geval en ik heb nu gemerkt dat het met een 5D niet groot genoeg kan zijn, dus als je enigzins de mogelijkheid hebt gewoon die van 32 GB doen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Hoe zit het dan met mogelijke kaartfouten? Heb jij dan met die 32gb nog een back-up kaartje? Ik heb nog twee van 8gb, maar die zijn gekocht voor de 40D. (waren ook zo vol met de 5d dus :-))
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

kijk ook eens op de Dagaanbieding sites.. ;)

daar heb ik toevallig laatst 2 scandisk kaartjes van 16gb (!!) voor maar 20,- uitgehaald.. ;)

nicaaa! :)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

40 euri's is niet duur.

[off-topic]
je moet oppassen met je avatar. Dat ding in België, kan je veel geld kosten als men er achter komt dat je dat als avatar gebruikt. Mij is het in ieder geval niet duidelijk wanneer het wel en niet kan om dit ding, ik noem het "dit ding" om al te zoekerige ambenaren niet op het spoor te brengen, te gebruiken.
http://www.seniorennet.nl/Pages/Overige ... p?hulp=532" onclick="window.open(this.href);return false;
[/off-topic]
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Ik heb de kaartjes deze week nog nodig, dus ik kan niet rustig kijken naar aanbiedingen ;-)

Ik bestel 2 x 16gb. Mocht in de praktijk blijken dat dit toch niet prettig werkt, dan kan ik op termijn altijd nog een 32gb kopen.
Ik vind het vooral prettig om 2 kaartjes te hebben 'just to be sure', mocht er eentje niet werken haha.

Nu nog een extra setje batterijen voor de flitser en swibes voor de sensorreiniging. Jeeeetje wat vliegt dat geld eruit!!!

[off-topic]
Dat van dat ding wist ik niet. Raar toch, heb de foto zelf gemaakt....
Dank voor je tip! 't Is toch al tijd voor een nieuw plaatje, ga ik binnenkort wel even iets anders als avatar gebruiken.
[/off-topic]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar