Groepsfoto 5 mensen op locatie (buiten)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

thanks nog allemaal! :D Hij hangt inmiddels mooi aan de muur en (stief)moeder was er ook erg blij mee :)

@kkika82
Ja, ik bedacht ik me op het allerlaatste moment dat we deze nog in de garage hadden staan, had al eerder gezocht naar (goede en mooie) fruitkistjes, maar deze zijn nog best prijzig kwam ik achter!:P
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik volg dit topic met zeer veel interesse! Ik sluit mij aan bij het feit dat je je veronderstellingen liever bevestigd ziet dan dat je fouten maakt. Ik ben blij dat je dat hier doet want daarom struin ik dit forum af: om iets te leren. Dat kan doordat ik vragen stel, maar ook doordat anderen vragen stel. We zijn niet - of voelen ons niet - allemaal professioneel fotograaf en hebben twijfels over onze aannames. Daarom is het maar goed dat er ervarenere EOS-ers zijn die de beginner naar hun niveau willen helpen. Dank daarvoor!

Verder lees ik rustig verder mee (ik heb geen ervaring of kennis genoeg om je te helpen). Ik wens je veel succes en ben zeer benieuwd naar de resultaten. Wat mooi zou zijn als je daar straks je overwegingen (en camera instellingen) bij noemt. Dan kunnen we allemaal leren van de tips die je succesvol (en minder succesvol) hebt toegepast. :D

Edit: ik moet ook leren de opvolgende pagina's door te klikken, ik zie dat het allang gebeurt is haha 8)

Mag ik in dat licht aan je vragen met welke settings, apparatuur en overwegingen je tot dit mooie resultaat bent gekomen?
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

De instellingen en camera model staan als Exif informatie in de foto. Wanneer je Opanda installeerd kan je die met de rechtermuisknop zichtbaar maken.
Hans.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Dank je wel Hans, goede tip!
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

haha romy, nou handig zeg, jammer dat ik niet zo'n kistje in de schuur heb staan haha
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

uncletaz schreefCOLONIk volg dit topic met zeer veel interesse! Ik sluit mij aan bij het feit dat je je veronderstellingen liever bevestigd ziet dan dat je fouten maakt. Ik ben blij dat je dat hier doet want daarom struin ik dit forum af: om iets te leren. Dat kan doordat ik vragen stel, maar ook doordat anderen vragen stel. We zijn niet - of voelen ons niet - allemaal professioneel fotograaf en hebben twijfels over onze aannames. Daarom is het maar goed dat er ervarenere EOS-ers zijn die de beginner naar hun niveau willen helpen. Dank daarvoor!

Verder lees ik rustig verder mee (ik heb geen ervaring of kennis genoeg om je te helpen). Ik wens je veel succes en ben zeer benieuwd naar de resultaten. Wat mooi zou zijn als je daar straks je overwegingen (en camera instellingen) bij noemt. Dan kunnen we allemaal leren van de tips die je succesvol (en minder succesvol) hebt toegepast. :D

Edit: ik moet ook leren de opvolgende pagina's door te klikken, ik zie dat het allang gebeurt is haha 8)

Mag ik in dat licht aan je vragen met welke settings, apparatuur en overwegingen je tot dit mooie resultaat bent gekomen?
Dankje! Geeft niet hoor, heb ik zelf ook wel eens :P
Moet zeggen dat ik geluk had met het weer, niet teveel zon, dus dat scheelde een hoop!

Van tevoren een mooi plekje en opstelling bedacht, en verder een statief gebruikt en flitser (paar x wel geflitst en paar x niet) Om te zien wat mooier was :)

Ik zag laatst in een topic dit voorbij komen om de exif te lezen:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... w=no_count" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg handig, hoef je niks voor te installeren etc :D!
kkika82 schreefCOLONhaha romy, nou handig zeg, jammer dat ik niet zo'n kistje in de schuur heb staan haha
Je mag hem lenen hoor! :P weet alleen niet of je in de buurt woont, haha!
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

Deze foto is uiteindelijk zonder flits genomen toch? Vond je de foto's met flits mooi? Gebruikt je dan zo'n opzetflitser rechtstreeks gericht op de groep? Heb je eigenlijk ook portretten geschoten?
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Deze is met genomen, kwam ik achter toen ik hem in 'jeffrey's exif vieuwer' zette :P Ik dacht ook dat deze zonder was, maar volgens mij had ik 'm zo laag staan dan het nauwelijks invloed heeft gehad. De foto's met en zonder flits zagen er namelijk zo ongeveer gelijk uit.. Had de flitser op mijn camera zitten, heb soms iets teveel ruzie met mijn cactus setje :P En de vlonder was niet zo breed, en daarnaast stond ik in het water ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar