De "geheimen" van Frank Doorhof -7 februari 2013 om 10:00h-

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Wat een GEWELDIGE dag en wat een humor heeft Frank en hij kan het ook nog eens goed en simpel uitleggen. (nu nog onthouden, dat is een groot probleem )
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Het was een erg leuke workshop. Frank heeft de gave boeiend te kunnen vertellen over zijn passie. Heerlijk duidelijk, recht door zee en met wat humor. Ik heb me geen moment verveeld. Door snelheid heeft het wel een hoog "eigen huis en tuin" gehalte. :D Op het scherm lijkt het makkelijk maar thuis "even" doen zal nog wat inspanning vergen.

Frank en de dames van de organisatie bedankt voor deze dag.

Groet

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Het was een geslaagde dag wat mij betreft!
Heel veel plezier gehad en vooral: veel geleerd.
De DVD die ik heb zal vast ook boordevol tips staan. Morgen even een stukje over vandaag typen en kijken wat ik met de tips kan :)
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Thanks, het was erg leuk jullie te mogen ontvangen.
Normaal gaan we iets langzamer maar wilde voor jullie zoveel mogelijk tips in 1 workshop proppen :D
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik kon er niet bij zijn, Frank, maar bedankt anyway!! Leuk initiatief voor de leden. De reacties zijn goed :P
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Een leuke en leerzame dag gehad @Franks place!
Ook leuk om zoveel bekende en onbekende gezichten
te zien!
Frank bedankt ( en natuurlijk ook de dames die alles hadden georganiseerd )

Grtz,
Fred

ps Frank, post je ook de foto's die zijn gemaakt tijdens deze workshop op EOSdigitaal?
www.fred-clerx.com
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Als er wat tussen zit zeer zeker.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zo,ook weer veilig thuis gekomen. Het was de rit zeker waard! En nu maar eens gaan kijken wat er van is blijven hangen. Er zaten hele goede tips tussen Frank!
Het belangrijkste dat ik vandaag heb geleerd is dat je de camera voor de volle 100% moet beheersen en verder je eigen gevoel moet volgen voor wat betreft de composities en
de mate en wijze van nabewerking. Dat is iets dat ik altijd al heb gedaan maar het werd door Frank alleen nog maar bevestigd.
Juist het werken buiten de grenzen geeft de meest verrassende resultaten.
Ik baal er gewoon van dat het zo'n eind rijden is naar Frank, ik zou graag aan de workshops deelnemen. Manlief maar eens verleiden tot een weekendje Emmeloord.

Nu mijzelf eerst maar eens oriënteren op een mooie studioset, dat is een van de eerste dingen die ik binnenkort ga aanschaffen.
ps
(Wel kaal hoor die polder.... :wink: )
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik vond het erg leerzaam vandaag... Frank, onwijs bedankt voor je tijd en moeite! Dat is genereus...

Nogmaals een dankjewel voor de dames vd organisatie...

Gr. Gaab
molen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2008 19:52
WoonplaatsCOLON zwolle

tja, mocht ik nu wel of niet negatief reageren........

Het was super! nu eerst alles maar eens laten bezinken.
zoveel info en tips. kijken wat ik van onthouden heb.
anders vragen we het FRANK wel.
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik ben ook weer terug op de zaak in het hoge hoge Noorden, bijna 3 uur gereden. Maar is elke minuut waard geweest.
Frank kan lekker vlot en helder vertellen en heb enkele hele waardevolle tips&tricks kunnen noteren. ;)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ook weer terug in Den Bosch. Een eindje rijden, maar zeer de moeite waard. Naast de tips en trucs ook inspiratie opgedaan voor het wat anders nabewerken van foto's.
Frank, enorm bedankt dat je dit wilde doen!

en uiteraard een dankjewel aan de dames van de organisatie

Peter
Anoniem 3

Ook van mijn kant alle dank voor Frank en de organisatie.
Helaas kon ik vanwege huishoudelijke verplichtingen niet de hele sessie uitzitten.
Anoniem 4

Wel twee en een half uur in de auto zitten en wat krijg je dan?

Een geweldig leuke, maar vooral leerzame workshop. Frank was qua gezondheid vandaag niet 100%, maar dat zou je niet zeggen als je af moet gaan op zijn inzet en enthousiasme. Een niet aflatende stortvloed van tips en truuks. Probeer het nu rustig te laten bezinken, hoewel ik het idee hebt dat ik alles al weer kwijt ben.
Groot voordeel is, als je iets hebt zien doen, dan weet je dat het bestaat en dat het kan. Als je het echter niet meer exact weet, kun je wel gerichter en makkelijker zoeken naar zo'n handeling. Dat is het grote nut van het bijwonen van zo'n workshop. Frank, je hebt me weer op een paar sporen gezet, bedankt daarvoor en mijn complimenten voor het willen delen van je kennis en ervaring. Annewiek en Sandra, ook jullie bedankt voor de goede zorgen en zonder jullie inzet zou Frank niet zo kunnen schitteren.
Frank, nog wel even een tip. Kijk of je de leesbaarheid van je scherm nog kunt verbeteren en maak je cursor iets meer zichtbaar. Als je cursisten je acties op het scherm goed kunnen volgen, wordt wat je vertelt inzichtelijker en blijft het beter hangen.

Karin en Karina, ook jullie heel hartelijk bedankt voor de goede organisatie van dit evenement. Alles was prima geregeld en de catering voortreffelijk.
Ik vind dat we dit vaker moeten doen, maar het mag iets centraler dan Emmeloord. :mrgreen:
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Het Emmeloord is centraal ;)

Scherm zichtbaarheid zullen we aan werken, normaal heb ik geen Photoshop workshop op de projector, maar via de studio monitor, maar alleen de seminars en dan is het perfect, dit is nog even wat zoeken, was de eerste dag in de nieuwe studio.

Zal eens kijken naar de instellingen.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Geweldige dag gehad, op een leuke manier weer wat wijzer geworden.
Het was wat mij betreft elke minuut waard en alles was prima geregeld.
Nu nog wat dingen zelf gaan proberen, oefening baart kunst zeggen ze.
Helemaal top Frank, nogmaals mijn dank hiervoor, natuurlijk ook je vrouw en de stagiaire bedankt voor de goede zorgen.
Karin en Karina jullie ook bedankt dat je dit georganiseerd heb en in goede banen heb geleid, top.
Gerard, jij ook bedankt voor de lift, super.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Wilhelmus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2012 20:54

Beste mede Forumleden, Frank en natuurlijk de dames die Frank bijstaan,

Allen hartelijk dank voor deze enerverende dag. Het was echt de moeite waard om dit mee te maken. Een boel geleerd en in een zeer ontspannen en relaxte sfeer.
Zeer zeker de moeite waard geweest. Eigenlijk heeft het een aanmoediging gegeven om een workshop bij Frank te gaan volgen. het enthousiasme (ondanks dat hij zich niet lekker voelde)straalde er van af. Ook zijn wil om zijn kennis uit te dragen, zijn humor en zijn goede band met zijn schoonmoeder hebben zeker tot deze Top dag bijgedragen.

Ook de dames die het geheel vanuit het Forum hebben gestimuleerd en verzorgd nogmaals hartelijk dank. Iedereen was tevreden en ging met een goed gevulde maag weer naar huis. Er is geen enkele wanklank gehoord het was uit de kunst door de dames geregeld. Voor mij was het de eerste keer dat ik de persoon achter een forumnaam zag.

Met vriendelijke groet, Wilhelmus
Gebruikers-avatar
PatrickV
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2008 15:36
WoonplaatsCOLON amstelveen
CONTACTCOLON

Was zeker geslaagd, heb dingen opgestoken die ik nog niet wist.
Ga zeker nog eens een workshop daar doen ;)
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Allereerst een welgemeend bedank aan Frank en de organisatoren van de dag :D . Het was gezellig, maar ook erg leerzaam. De locatie is prima en de ruimte (hoewel nog niet geheel af) lekker groot en ruim. Ontspannen werden de 'truuks' getoond en wel op een manier van: " oja, dat kan ik ook wel " Maar thuis valt dat toch vies tegen ben ik bang.
De vele voorbeelden werden helder en duidelijk behandeld en onderbouwing van 'waarom' werd ook goed uitgelegd.
Veel gezien en veel geleerd en als ik 1 ding met name mag noemen: het schilderen van licht dmv een nieuwe 50%grijs layer en dan met wit en zwart aan de gang voor de lichten en schaduwen.
Frank, nogmaals bedankt en beterschap met je verkoudheid.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Frank, heel erg bedankt voor de geweldige leerzame dag. Ik heb veel opgestoken en genoten van de manier waarop je alles uitlegde. (ik ben wel blij dat ik je schoonmoeder niet ben :lol:) Aperture opgeven ben ik nog niet aan toe. :mrgreen: Het was de rit van ruim 2.5 uur dubbel en dwars waard. Beterschap!

Karin en Karina, dank je wel voor het organiseren.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar