[VerzamelTopic] EOS-1D X

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Wat doen die 2 sets van 2 knoppen rechts van de lens (links voor de kijker) Ik snap dat het 2 sets zijn in verband met de portret foto´s...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik denk niet dat deze door de afdeling financiën thuis komt...
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@SanderL:
Veel megapixels (kleine pixels) betekent wel dat verstrooiing (en dus onscherpte) eerder gaat optreden.
Bij 21 Mpx (5DII) is dat bij f/10, bij 18Mpx (1D-X) bij f/10.7 en bij een 36Mpx camera is dat al bij f/7,6.

Dus minder speelruimte met de scherptediepte.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

bobvanduin schreefCOLONWat doen die 2 sets van 2 knoppen rechts van de lens (links voor de kijker) Ik snap dat het 2 sets zijn in verband met de portret foto´s...
The dual Multi-function 2 and Depth-of-field preview buttons on the front of the camera. The buttons towards the bottom of the camera are for when the EOS-1D X is being gripped and operated vertically.
(page 10 van http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... plained.do" onclick="window.open(this.href);return false;)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

@Boels, je bedoelt diffractie?

Uiteraard heb je gelijk, ik verwijs de pixelfanaten op dit forum niet voor niets al jaren naar dit artikel :wink:

http://www.luminous-landscape.com/tutor ... tion.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien dat Canon wel naar een groter sensorformaat toe gaat werken (middenformaat). Dan kunnen de pixels op een redelijk nivo blijven icm veel pixels. Volgens mij is daar jaren terug al eens een gerucht over geweest....
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Oh ik zag hem net op facebook voorbij komen. Wat een prachtig ding zeg! Daar zal ik nog lang van dromen ben ik bang. Deze ligt financieel echt buiten bereik.
Waar ik op hoop is dat door deze body een hoop 1d's en 1ds-en te koop komen. Dat zou nog wel binnen mijn bereik kunnen liggen.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

De specificaties zien er goed uit, ik ben wel benieuwd hoe men met leveringen om gaat. De mk IV is al heel lang vrij slecht leverbaar waarbij dus ook de prijs "kunstmatig" hoog wordt gehouden. De 1d mk III werd bij introductie van de mk iv voor rond de 3250 verkocht.

Ik snap trouwens niet dat er zoveel reacties zijn van mensen die de camera graag willen maar nog lang niet kunnen betalen, kwijlen heeft niet zoveel nut als je toch waarschijnlijk de doelgroep niet bent waarvoor de camera is ontwikkeld.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dexter202

SanderL schreefCOLON Misschien dat Canon wel naar een groter sensorformaat toe gaat werken (middenformaat). Dan kunnen de pixels op een redelijk nivo blijven icm veel pixels. Volgens mij is daar jaren terug al eens een gerucht over geweest....
Maar niet binnen de EOS/EF range, lijkt mij. De objectieven dekken dat toch niet?
Anoniem 4

Sorry hoor, ik wist niet dat je op dit forum eerst moet aantonen dat je iets kunt betalen voor je er een mening over mag hebben. Nogmaals sorry, excuses.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Voor dat geld kan je een aardig setje lenzen kopen 8) ik hou het maar bij de 5D MkII
ben er dik tevreden mee :lol:

Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ik snap trouwens niet dat er zoveel reacties zijn van mensen die de camera graag willen maar nog lang niet kunnen betalen, kwijlen heeft niet zoveel nut als je toch waarschijnlijk de doelgroep niet bent waarvoor de camera is ontwikkeld.
Dat ligt dan denk ik aan jou!
Sommige personen houden nu eenmaal van ferarri's, anderen van Van Gogh's of Monets en sommige van dit soort camera's.
Ook als ze weten het nooit te kunnen/willen betalen. Boeiuh.. get over it

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

jandb schreefCOLONIk snap trouwens niet dat er zoveel reacties zijn van mensen die de camera graag willen maar nog lang niet kunnen betalen, kwijlen heeft niet zoveel nut als je toch waarschijnlijk de doelgroep niet bent waarvoor de camera is ontwikkeld.
De opmerking slaat werkelijk als een tang op een varken.
Deze camera zou voor mij zeer geschikt zijn ivm mijn werk. Echter ben ik niet in de mogelijkheid om 6800 dollar te betalen.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Tamara, als deze camera werkelijk nut heeft voor je werk dan betaald hij zich snel genoeg terug en is het slechts een investering. Als je werkelijk waar geloofd dat deze camera zich terug zal verdienen dan moet je er dus gewoon voor gaan. Denk je niet dat de camera zich binnen een (paar) jaar terug verdiend heeft dan moet je jezelf ook niet voor de gek houden.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONTamara, als deze camera werkelijk nut heeft voor je werk dan betaald hij zich snel genoeg terug en is het slechts een investering. Als je werkelijk waar geloofd dat deze camera zich terug zal verdienen dan moet je er dus gewoon voor gaan. Denk je niet dat de camera zich binnen een (paar) jaar terug verdiend heeft dan moet je jezelf ook niet voor de gek houden.
Precies
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

ebeckers schreefCOLON
Ik snap trouwens niet dat er zoveel reacties zijn van mensen die de camera graag willen maar nog lang niet kunnen betalen, kwijlen heeft niet zoveel nut als je toch waarschijnlijk de doelgroep niet bent waarvoor de camera is ontwikkeld.
Dat ligt dan denk ik aan jou!
Sommige personen houden nu eenmaal van ferarri's, anderen van Van Gogh's of Monets en sommige van dit soort camera's.
Ook als ze weten het nooit te kunnen/willen betalen. Boeiuh.. get over it

Erwin
Je mag het best mooi vinden, daar zeg ik niets van toch?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONSorry hoor, ik wist niet dat je op dit forum eerst moet aantonen dat je iets kunt betalen voor je er een mening over mag hebben. Nogmaals sorry, excuses.
Ik was even vergeten dat u lange tenen had :oops:
Maar ik denk dat u slim genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoel, toch?

Maar laten we het maar een beetje on topic houden verder ..............
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

bobvanduin schreefCOLONTamara, als deze camera werkelijk nut heeft voor je werk dan betaald hij zich snel genoeg terug en is het slechts een investering. Als je werkelijk waar geloofd dat deze camera zich terug zal verdienen dan moet je er dus gewoon voor gaan. Denk je niet dat de camera zich binnen een (paar) jaar terug verdiend heeft dan moet je jezelf ook niet voor de gek houden.
Dan moet ik alsnog wel het geld hebben om deze investering te doen ;-) Aangezien ik kort geleden een behoorlijke investering gedaan heb, is dat potje voorlopig weer even leeg.
En waarom mag je deze camera alleen kopen als hij zichzelf kan terug verdienen? Dat vind ik persoonlijk nogal onzin.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Dexter202

Een investering moet meer opleveren dan dat het kost. Dat is het principe van het (bedrijfs)leven. Doet het dat niet dan ga je (op termijn) failliet.
Anoniem 4

jandb schreefCOLONIk was even vergeten dat u lange tenen had :oops:
Nee, ik heb geen lange tenen en mijn schoenen passen nog steeds.
De gemaakte opmerking is ongepast, maar dat dringt kennelijk niet erg door.

Overigens als ik die camera wil hebben, ga ik hem gewoon halen desnoods met een dozijn objectieven erbij. Dan maak ik er de foto’s mee die ik zelf mooi vind. Ik hoef er niet mee te verdienen.
Verder zijn hier zat mensen die hard moeten sparen voor een camera die heel wat minder kost.
Daar zijn er bij die daarmee zelfs betere foto’s maken dan pro’s en misschien wel meer recht hebben op een mening over fotografie en apparatuur.

Geef gewoon een mening over deze prachtige, nieuwe camera en laat daarbij kwetsende en denigrerende opmerkingen achterwege. Draagt nergens toe bij.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

klaar nu, dat gekibbel gaat maar even op PB basis verder.

Terug on topic en dat is een geweldige nieuwe camera van Canon, de 1 serie reinvented !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar