[Verzameltopic] Voetbal in het seizoen 2010/2011

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Voor mij is het voetbalfotografie seizoen inmiddels ook losgebarsten, eindelijk eens de tijd en een wedstrijd om foto's van te maken. Ik moest er wel weer even inkomen na een lange tijd niet echt serieus meer bezig te zijn geweest met voetbalfotografie (tijdsgebrek :( ).

FC Groningen A1 kwam op bezoek op de Herdgang, dat leek mij wel een mooi affiche om eens een kijkje te gaan nemen. FC Groningen won de wedstrijd met 1-2.

Wel veel wisselende lichtomstandigheden, foto 1 is op 1/400ste geschoten, wat toch wel erg krap is. De eerste helft heb ik overigens tegen de zon in geschoten. Gaat ook prima.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Mooie serie Kolkie, laat je zien!!
Eigenlijk weinig aan op te merken :wink:

Zelf zat ik zaterdag bij IJsselmeervogels - Capelle.
Bijzonder was het, voor mij dan dat ik er voor het eerst zat' namens een 'opdrachtgever'.
Weer een nieuwe ervaring :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

@Mariska: knappe serie met die lastige lichtomstandigheden. Dat heb je goed gedaan. Het zijn stuk voor stuk prima platen. Als ik toch kritisch mag zijn, had ik foto 5 geskipt. Deze is niet bijster interessant.
@Caspar: Ook voor jou een goeie serie. Weinig op aan te merken. De tweede en laatste foto zou ik wat krapper kaderen. Bij foto 2 valt de vele ruimte rechts op en daar doe je niets mee. Bij foto 2 is het doel wat je nog ziet is prima, maar ik had vanaf het broekje van de keeper en dan naar links eraf gehaald. Net nog de handen van de keeper erop en de rest eraf. Dat zal de foto rustiger maken en geeft nog beter aan dat het om een goal gaat. Indien je dit wenst wil ik de foto wel bijknippen zoals ik het gedacht had.

Moet zeggen dat het niveau lekker hoog ligt aan het begin van dit seizoen.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Afgelopen weekend was mijn tweede competitieduel. Thuis ontvingen wij FC Emmen. Jaja, een streekderby. Uitslag 1-1... En nog staan we op -2 punten.

1#

6866

2#

6861

3#

6862

[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

@ Caspar, de acties heb je lekker te pakken. Ik heb wel het idee dat op foto 1 en 3 je horizon wat scheef staat. Beide foto's had ik ook wat krapper gekaderd.

@ Emiel: kreeg de Emmenaar op foto 1 vliegles? De acties heb je mooi te pakken. Ben zelf benieuwd hoe foto 2 is wanneer deze wat strakker gekaderd is.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Kolkkie schreefCOLON@ Caspar, de acties heb je lekker te pakken. Ik heb wel het idee dat op foto 1 en 3 je horizon wat scheef staat. Beide foto's had ik ook wat krapper gekaderd.
Ik ben nog steeds iets te voorzichtig met croppen.
In de natuurfotografie, is dat vaak fataal voor de kwaliteit terwijl dat bij voetbal, meestal wel kan.
Maar ik kom met nieuw materiaal waar ik weer een stap verder ben gegaan :wink:

En over het scheef staan, ik pak meestal een verticale lijn bijvoorbeeld een tribune of doelpaal als maatstaf, en deze staan echt recht....
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

C@sp@r schreefCOLON Maar ik kom met nieuw materiaal waar ik weer een stap verder ben gegaan :wink:
Ik ben benieuwd!
C@sp@r schreefCOLONEn over het scheef staan, ik pak meestal een verticale lijn bijvoorbeeld een tribune of doelpaal als maatstaf, en deze staan echt recht....
Soms vind ik dat rechtzetten lastig. Vooral wanneer er veel verschillende lijnen zijn. Dat het veld scheef staat valt mij vaak het eerste op, pas later de andere dingen daaromheen.

De ene keer zet ik een foto recht met als ijkpunt het veld en de andere keer op een voorwerp. Ligt puur aan het gevoel.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Gisteren wat plaatjes gemaakt bij PSV A1 - De Graafschap A1. Een heerlijk temperatuurtje om lekker langs de lijn te zitten. PSV won met 2-0.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Lange tijd geleden dat ik hier iets gepost heb, maar het komt eraan. Laat ik eerst maar eens wat foto's van andere onder de loep nemen.

@Jandb
5500
Ik moet mezelf toch ook eens meer forceren van de remotes gebruik te maken, maar ik vind twee camera's bij me toch altijd wel makkelijker dan eentje en de andere achter de goal (misschien een derde camera kopen)

5501
Ik vind hem wat rommelig, mede door de tribunes in de achtergrond.
D'r zit ook zo weinig ADO in de achtergrond

De andere foto's zijn gewoon zoals we gewend zijn.

@Caspar
- Teamfoto; Da's wel heel makkelijk :lol:

- IJsselmeervogels - CSV Apeldoorn
Foto 1 en 3 zijn goed.
Foto 2 is minder. Het is te rommelig met spelers eromheen. Daardoor raakt de focus wat van de mannen waar het wel om gaat; nr 11 van IJsselmeervogels en nr6 van Apeldoorn

- Sparta Nijkerk - IJsselmeervogels
Zonovergoten achtergronden zijn zo ongeveer hetgene waar ik een grootste hekel aan heb. D'r is eigenlijk nooit fatsoenlijk omheen te werken. Zonde, het leid zo af
Speelmoment op foto 3 is lekker, maar op foto 4 wat te ruim

@Kolkie
D'r zitten foto's tussen die lekker scherp zijn (2 en 6 bijvoorbeeld) en d'r zijn foto's waar er iets overheen lijkt te zitten (1, 3, 4, 5 en 7 bijvoorbeeld)
Wat was je exif?

@Caspar
IJsselmeervogels - Capelle
Bij zo'n derde hoeft de goallijn er niet op hoor. Het kan, maar als je met niet gruwelijk veel mm's schiet, dan wordt het perspectief toch wat weids waardoor de dingen in de achtergrond wat afleiden. Als je hem strakker cropt, dan is de boodschap door de keeper ook wel duidelijk.

@Emielepiel

6866
Scheef :P (Gaan we weer; Emiel en ik letten altijd om de een of andere reden iets meer op de horizon als het gaat om elkaars foto's)

6861
Lekkere foto. Ik zie aan de sluitertijd dat het licht nog steeds niet is ge-upgrade in Veendam

@Kolkie
PSV - De Graafschap
Deze foto's zijn alweer beter. Zo te zien heb je de draad alweer snel te pakken.
Wanneer je een foto als de laatste nabewerkt en je verscherpt hem na; verscherp dan met een masker alleen de keeper. Dit houdt de lijnen van het net in het doel wat zachter
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En om dus zelf ook maar wat foto's te laten zien:

Gisteren de topper in de biercompetitie; RKC Waalwijk tegen het Rotterdamse Sparta.
De wedstrijd begon vroeg; kwart voor zeven. Moeten haasten om op tijd te kunnen zijn, da's niet lekker.
Begonnen in de laatste stralen van het avondlicht en halverwege de wedstrijd kwam het weer alleen op de kunstmatige verlichting aan. Nu heeft RKC op zich geen slechte lichtinstallatie (vergeleken met AGOVV verleden week bijvoorbeeld)
Maar toch ben ik blij dat ik morgen overdag weer eens een wedstrijd heb. Moet zeggen dat ik de 300mm wel beter onder de knie begin te krijgen en gisteren geen slechte wedstrijd had (ruim 30 foto's over)

1
Afbeelding
1/800 - f/2.8 - iso 2500
Fred Benson (links) en Donovan Slijngard



2
Afbeelding
1/1000 - f/2.8 - iso 800
Kevin Strootman neemt een vrije trap. De bal gaat precies tussen de hoofden van Sander Duits en Derk Boerrigter door



3
Afbeelding
1/1000 - f/2.8 - iso 1600
Donny de Groot scoort kort na rust het eerste doelpunt



4
Afbeelding
1/1000 - f/2.8 - iso 2500
Derk Boerrigter wordt gelift door Michiel van den Berg
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

fotojeroen schreefCOLON @Kolkie
D'r zitten foto's tussen die lekker scherp zijn (2 en 6 bijvoorbeeld) en d'r zijn foto's waar er iets overheen lijkt te zitten (1, 3, 4, 5 en 7 bijvoorbeeld)
Wat was je exif?

Kan je eens omschrijven wat er overheen lijkt te zitten? De foto's die jij aangeeft zijn op originele grootte hier in LR gewoon goed scherp, daar ligt het m.i. niet aan.

De foto's zijn gemaakt met mijn 70-200mm i.c.m. mijn 1.4 extender en de 1D Mk III van Marc. Hier even de EXIF van alle foto's:

Foto 1: 200 ISO, 1/400, F4, 225mm
Foto 2: 200 ISO, 1/1250, F4, 280mm
Foto 3: 400 ISO, 1/1600, F4, 270mm
Foto 4: 400 ISO, 1/1600, F4, 100mm
Foto 5: 400 ISO, 1/1250, F4, 280mm
Foto 6: 400 ISO, 1/1250, F4, 280mm
Foto 7: 400 ISO, 1/1000, F4, 98mm
fotojeroen schreefCOLON PSV - De Graafschap
Wanneer je een foto als de laatste nabewerkt en je verscherpt hem na; verscherp dan met een masker alleen de keeper. Dit houdt de lijnen van het net in het doel wat zachter
Dank je voor de tip. Ik zal het een volgende keer eens proberen. De keeper was meer even een test, misschien dat ik mij in de toekomst naast de standaard actieplaatjes eens meer op de keeper ga focussen voor dit soort acties.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Mooie actiefoto's Jeroen. Fred Benson lijkt je camera in te willen lopen. De scherpte is prima. Foto's 2 en 4 lijken wat scheef te staan.

Hoe bevalt de 300mm? Is het zo'n verschil dat je hem onder de knie moet krijgen? Of is het gewoon wennen aan het vaste brandpunt?
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Jeroen, bedankt voor je opmerkingen.
Over de doellijn heb ik echt staan twijfelen.
Nu achteraf, zie ik ook dat er nog iets meer gecropt, had mogen worden.

Van jouw laatste serie is 1 en 2 echt geweldig.

Kolkie, ik vraag me af of je door de extender, niet wat kwaliteit verliest?
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Gisteren ben ik bij de Blauwen, op de Spakenburgse Westmaat, op bezoek geweest.
In een 6 - 2 overwinning maakte het overwicht duidelijk.

Jullie reacties op de foto's zijn welkom.

Grt Caspar

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

C@sp@r schreefCOLON Kolkie, ik vraag me af of je door de extender, niet wat kwaliteit verliest?
Het kan zijn dat ik wel iets kwaliteit verlies, maar ik moet zeggen dat de kwaliteit met extender mij echt niet tegen valt. De foto's zijn toch scherp. Geen idee waar het aan heeft gelegen.

Tegenwoordig schiet ik eigenlijk alleen maar met extender om maar meer bereik te hebben. Ik heb het gevoel dat ik zonder extender te weinig bereik heb.
Voor een volgende keer eens kijken dat ik een helft met en ene helft zonder extender schiet. Of er dan wezenlijk verschil is.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zo er komen toch weer heel wat mooie platen voorbij. Weinig van mij :wink: En dat is niet omdat ik minder doe.
Even een topic kickje met wat divers spul van mijn zijde.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3 Ruud Brood in Extace na de 3-1 van RKC, onder moeders blauwe paraplu tussen de twee pakken Jeroentje.
Afbeelding

4 Ado vrouwen - FC Zwolle
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Afbeelding
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
gregoireke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2008 03:29
WoonplaatsCOLON Stekene (België)
CONTACTCOLON

In de Belgische 2de provinciale, mijn bijdrage :

(alles geschoten met 70-200 f2.8 en canon 1Dmk3)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alvast bedankt voor het kijken
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

hieronder wat foto's die ik vandaag heb gemaakt van onze ploeg D.I.O. Oosterwolde 1 uit tegen V.V. Roden 1, DIO heeft gewonen met 3-1.
Zondag 2e klas.
wij in het blauw wit !

Foto's gemaakt met de 7D en de Canon 70-200/2.8 NON IS.
foto 1 | 1/1000 | f3.2 | iso 100 | focus 105mm.
Afbeelding



foto 2 | 1/1000 | f3.2 | iso 100 | focus 195mm.
Afbeelding



foto 3 | 1/1000 | f3.5 | iso 100 | focus 160mm.
Afbeelding



foto 4 | 1/1000 | f4.0 | iso 100 | focus 115mm.
Afbeelding



foto 5 | na de 2-1 voorsprong | 1/1000 | f3.2 | iso 160 | focus 200mm.
Afbeelding


Mvg Kees.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Jongens, probeer niet allemaal zomaar foto's te laten zien, maar ook commentaren op andere foto's te geven.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

fotojeroen schreefCOLONJongens, probeer niet allemaal zomaar foto's te laten zien, maar ook commentaren op andere foto's te geven.
Je bent me voor :wink:
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar