WID #0012

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 4

NOW, dat is helemaal goed.
Zonnewijzer ontworpen door Naan Rijks op de achtergevel van Museum Flehite aan de Breestraat in Amersfoort omstreeks 1993.

..............Afbeelding

Tja van de deelnemers aan het uitstapje van de FotoSociëteitPlus naar Amersfoort op 8 juli 2014 had ik iets meer verwacht.
Er zaten ook dit keer veel hints in mijn antwoorden.
licht in mijn duisternis
niet in een museum, maar het heeft wel wat met een museum
Van mijn WID’s word je altijd wat wijzer
Nederland als middelpunt van het universum
Je stelling is zonneklaar
In een sterrenkundig laboratorium (of observatorium) zou het zeker ook gesitueerd kunnen zijn
maar of je er veel wijzer van wordt
Zie dat ik net op tijd ben
Builder volgt de juiste richting en heeft gelijk dat het niet het Rijks is, maar misschien wel van … namelijk van Naan Rijks
Ruud gaat geografisch een goede kant op met centrumAmersfoort als geografisch middelpunt van Nederland
kluizenaars, die wonen op donkere plekken waar geen zonlicht op valt

Aan Gabriël weer de volgende beurt.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hm, die zonnewijzer had ik er al wel uitgehaald, maar ik zocht in Lunteren, als zijnde het middelpunt van Nederland...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Ik zal eens gaan zoeken, maar mijn archief ligt thuis...
Dus zou het zomaar morgen kunnen worden voor de volgende WID gepubliceerd wordt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar