Canon Club Nederland

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

XXXL schreefCOLONRoel,

volgens mij is Panzerfaust dit nu juist allemaal aan het uitzoeken.

Er zijn duizenden verenigingen in Nederland, van professionele voetbalclubs tot clubs van kanariepietenkwekers en clubs van postzegelverzamelaars. En allemaal is het ze gelukt en draaien ze. Ik ben zelf secretaris en waarnemend voorzitter van een vereniging, zo moeilijk is het nu ook weer niet. Heb er vertrouwen in dat het gaat lukken, zonder zulk vertrouwen komt er nooit iets van de grond!
Was het maar waar! De meeste verenigen of clubs of andere organisatie kampen met één groot probleem en dat zijn de warme lijven! Daarnaast komt ook het spook van geldgebrek door weg vallen van subsidies en sponsoring voor velen heel dicht bij.

En ik heb het hier dan niet over organisatie met betaalde krachten maar die, geheel afhankelijk zijn zijn van vrijwilligers!
Wanneer je al bij aanvang geen goed kader wil creëren en alles wel los zal lopen, niks regeltjes? Je bent al weg voordat je begonnen bent.
Begin nou simpel vraag wie wil er veel tijd in steken en wie is bereid contributie te gaan betalen? Nu werkt het en niet slecht! laten we dat eerst eens inventariseren wie problemen heeft met het Forum!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Bavarian schreefCOLONEr wordt hier een vergelijking gemaakt met de Nikon Club Nederland, maar die gaat mank.
De Nikon Club is een echte vereniging met leden, een bestuur, een magazine en je moet contributie betalen. Ook het forum is onderdeel van de vereniging, maar wel openbaar.
EOS-Digitaal is een commerciële website met forum en kent alleen (geregistreerde) bezoekers. Deze hebben geen enkele inbreng in de inrichting van het forum, zoals de Nikon Club leden wel hebben.
De Canon Club Nederland was ook een commerciële aangelegenheid, geen vereniging en ook geen leden.
Overigens bestaat die website (http://www.canonclubnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) nog steeds, maar deze wordt nu doorgelinkt naar http://www.photofacts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; net als http://www.canonclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, allemaal van dezelfde eigenaar, Elja Trum die incidenteel ook hier een geurspoor achter laat.
Op Twitter kennen we die club ook @Canonclubnl, maar na eind 2012 zo dood als een pier.

Als het de bedoeling is om een echte vereniging van Canon gebruikers op te richten, zou ik een andere naam kiezen, bijvoorbeeld Canon Gebruikers Vereniging (CGV).
De Nikon club staat inderdaad op eenzame hoogte als het om professionaliteit en uitstraling gaat. Dat is, wel het doel, maar nu nog niet. Zij hebben inderdaad een vereniging met leden, bestuur etc. Maar ook een goed team met mensen die allerlei zaken op lokaal gebied regelen, per regio hebben ze regio managers die activiteiten organiseren, een team van mensen die alle servers en bijbehorende programmatuur up to date houden.

Dat is nu een brug te ver, misschien over een aantal jaar. Wat nu van belang is om de fundamenten neer te leggen voor een stabiele vereniging.

Het nikon-club-nederland.nl/forum is in de basis niet anders dan eosdigitaal.nl. Met als extra dat het de officiële spreekbuis is van de vereniging. Maar ook op eosdigitaal.nl hebben gebruikers inspraak, er zijn genoeg dingen veranderd omdat gebruikers vonden dat het beter kon.

Ik ben nog aan het dubben, maar alle hulp is natuurlijk welkom.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Bavarian schreefCOLON EOS-Digitaal is een commerciële website met forum en kent alleen (geregistreerde) bezoekers. Deze hebben geen enkele inbreng in de inrichting van het forum, zoals de Nikon Club leden wel hebben.
Ik ben bang dat je toch een scheef beeld hebt van dit forum... Dit is geen commerciële site, de inkomsten die door advertenties binnen komen worden gebruikt om de hosting van de website te betalen, er is geen enkel winstoogmerk dus. Als je naar de historie van dit forum kijkt dan zal je ook zien dat het origineel opgericht is om een stel vliegtuigspotters een plekje te bieden om ervaringen en foto's uit te wisselen... Toen nog 300d.nl, dit is uitgegroeid tot een Eos forum in het algemeen.
En de bezoekers hier hebben evengoed inbreng in het forum, echter is het beheer van dit forum ook allemaal in handen van vrijwilligers, en moet er dus soms ook naar tijd/middelen/nut gezocht worden om voorgestelde wijzigingen door te voeren.. Maar er zijn in het verleden al genoeg zaken veranderd/toegevoegd die vanuit een wens van de leden kwam...
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Rocker,
Er is een wezenlijk verschil tussen een vereniging met of zonder forum en een Forum zoals Eos digitaal.
Met name in een vereniging hebben leden, dus de deelnemers rechten.
Hier bij Eos digitaal hebben we dat niet.

Een ieder die zich hier laat registreren gaat akkoord met de regels van dit forum. And That’s all Folks! om met Woody woodpecker te spreken. :)

Wanneer er behoefte op een Forum is om de vrijblijvendheid om te zetten naar een meer verplichtende verenigingsform kan dat misschien bespreekbaar gemaakt worden.
En persoonlijk ben ik daar om moverende reden absoluut geen voorstander van!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Roel, jij reageert op iets waar ik helemaal geen statement over deed... Ik reageerde op het commerciële karakter van dit forum..
Op dit moment is het forum echter geen Canon club en ook geen vereniging dus heeft jouw opmerking daar ook geen toepassing op... En als er een Canon Club zou zijn waar dit forum een onderdeel van zijn dan kan je er ook een andere invulling aan gegeven worden, nog ongeacht de huidige vorm van het forum dus... Je zou een gedeelte voor clubleden kunnen maken bijvoorbeeld, met daarin kortingsacties voor leden. Ook op het Nikon forum kan ik me trouwens gewoon registeren zonder lid te zijn van Nikon Club Nederland
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zie voor de narigheid/gelukzaligheid van een vereniging:
http://www.kvk.nl/advies-en-informatie/ ... ereniging/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Roel Jansen schreefCOLONRocker,


And That’s all Folks! om met Woody woodpecker te spreken. :)
Woody woodpecker is geen Looney toon, this famous line is eigenlijk van Porky pig. (Warner Bros. cartoon studio)
Woody Woodpecker werd in 1940 bedacht door Ben Hardaway, onder meer de bedenker van Bugs Bunny en Daffy Duck. Maar de animatiefilms werden grotendeels bedacht door Walter Lantz, die ze voor Universal Studios maakte.

;)
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

FotoIwan schreefCOLON
Roel Jansen schreefCOLONRocker,

And That’s all Folks! om met Woody woodpecker te spreken. :)
Woody woodpecker is geen Looney toon, this famous line is eigenlijk van Porky pig. (Warner Bros. cartoon studio)
Woody Woodpecker werd in 1940 bedacht door Ben Hardaway, onder meer de bedenker van Bugs Bunny en Daffy Duck. Maar de animatiefilms werden grotendeels bedacht door Walter Lantz, die ze voor Universal Studios maakte.

;)
Waarvan akte!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Goed initiatief! Ik wil ook wel bijdragen. ff de pagina liken :)
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb wel geliked om het te volgen maar zie nog niet helemaal de toegevoegde waarde. Waarom zoeken we dit niet binnen eosdigitaal ?

Het kost veel tijd en energie om een forum of club in leven te houden, waarom dan twee "clubs" maken. Ik snap dat de doelstellingen anders zijn maar ik vraag mij af of je daar twee aparte namen aan moet hangen. Dat maakt het niet duidelijker. Kijk eerst eens of de doelstellingen niet binnen deze club te halen zijn ?

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Rocker schreefCOLONRoel, jij reageert op iets waar ik helemaal geen statement over deed... Ik reageerde op het commerciële karakter van dit forum..
Op dit moment is het forum echter geen Canon club en ook geen vereniging dus heeft jouw opmerking daar ook geen toepassing op... En als er een Canon Club zou zijn waar dit forum een onderdeel van zijn dan kan je er ook een andere invulling aan gegeven worden, nog ongeacht de huidige vorm van het forum dus... Je zou een gedeelte voor clubleden kunnen maken bijvoorbeeld, met daarin kortingsacties voor leden. Ook op het Nikon forum kan ik me trouwens gewoon registeren zonder lid te zijn van Nikon Club Nederland
Rocker, sorry maar lees nou eens wat ik zeg! Ik denk, dat je e.e.a. niet begrijpt waar een paar mensen naar toe willen. En mijn mening is simpel gewoon niet doen.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Rijk schreefCOLONIk heb wel geliked om het te volgen maar zie nog niet helemaal de toegevoegde waarde. Waarom zoeken we dit niet binnen eosdigitaal ?

Het kost veel tijd en energie om een forum of club in leven te houden, waarom dan twee "clubs" maken. Ik snap dat de doelstellingen anders zijn maar ik vraag mij af of je daar twee aparte namen aan moet hangen. Dat maakt het niet duidelijker. Kijk eerst eens of de doelstellingen niet binnen deze club te halen zijn ?

Groet,

Richard
Richard, Precies! Vanwege het zeer dubieuze korting krijgen al die rompslomp en risico’s nemen?

Lees de link van Jan Boels van de kamer van koophandel.

Ik ben 16 jaar voorzitter geweest van een grote club met 3500 leden. Ik denk, dat ik een beetje weet waarover ik spreek!

Laat Eos digitaal wat het nu is. Het werkt toch meestal prima?
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Het is niet het plan om EOSDigitaal aan te passen of wat dan ook. Maar ik zag dat 2 forums niet werkte. Er is een canon club forum geweest in het verleden en die is een stille dood gestorven.

Het handigst lijkt mij, een Canon club, waarbij een nieuwe sectie van het eosdigitaal forum gebruikt kan worden voor interne gelegenheden of voor mensen die facebook of google+ of wat voor een social media niet zien zitten. Ben je geen lid van de Canon Club, dan hoef je er ook niks mee, maar je kunt gewoon gebruik maken van eosdigitaal zoals het nu is.

Bovendien moeten de mensen die nu achter eosdigitaal zitten het wel zien zitten om spreekbuis te worden van een op te richten Canon club.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

PanzerFaustNL schreefCOLONBovendien moeten de mensen die nu achter eosdigitaal zitten het wel zien zitten om spreekbuis te worden van een op te richten Canon club.
"spreekbuis" is een nogal breed begrip ;)

Bedoel je daarmee het hebben van bestuursfuncties of iets dergelijks? Zo ja, vergeet dan vooral niet het enorme verschil in met name juridische consequenties tussen het in de lucht houden van een forum en het zijn van bestuurslid.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Nou ja, een kleine sectie voor berichten e.d. Geen juridisch verbinding in ieder geval.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

OK, duidelijk!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Vraag voor mij blijft nog wat de toegevoegde waarde is ?

Ik denk dat het heel verwarrend gaat worden als je deze "clubs" in elkaar gaat verweven. Een echte vereniging heeft een veel formelere vorm met een gekozen bestuur, statuten etc. Het lijkt mij lastig om daar het forum met eigen regels en opvattingen op aan te laten sluiten.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar vraag mij echt af of de inspanningen die dat kost niet beter in dit forum gestoken kunnen worden.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Mijn vraag is ook wat is de toegevoegde waarde?
of wat is het verschil tussen EOSdigitaal en Canon club Nederland?
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Wat ik voor ogen heb, is in feite gewoon hetzelfde als de Nikon club Nederland.

Tijdje geleden ben ik met het NCN naar een bijeenkomst geweest van André Kuijpers waar anders alleen NPS leden hadden mogen komen.

Het steekt mij gewoon, dat het merk met het grootste markt aandeel, niet een vereniging heeft die als rechtspersoon de aangesloten leden kan vertegenwoordigen.

Als je ziet wat de NCN voor elkaar krijgt bij bedrijven bijvoorbeeld, dat zou ik ook wel voor de liefhebbers van het merk Canon ook wel willen.

Ik ben al tijden met een expositie bezig, voor eosdigitaal, maar ik denk dat het sneller zou lukken als het om de Canon Club Nederland zou gaan.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Via de KvK is info te krijgen (tegen betaling) van de NCN:
http://www.kvk.nl/orderstraat/product-k ... 4123610000" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar