Advies nodig: lens voor bruiloft

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De beste foto's maak je nog altijd met de spullen waar je aan gewend bent. Dat een pro nou alles uit de kast trekt of huurt en daarmee meteen goed overweg kan, dat snap ik. Maar voor de gemiddelde thuisschieter geldt dat niet en is huren volledig onzinnig.
Maar ook ik zou met de 450D niet zo snel op 1600 ISO gaan zitten, maar 800 ISO als maximum aanhouden. Het belangrijkste is echter dat je goed belicht, en voor moet zien te voorkomen dat je achteraf foto's lichter moet gaan maken.
(eigenlijk is dat natuurlijk niet het belangrijkste: het belangrijkste is dat jij er lol in hebt, dat zie je altijd terug in de foto's :) )
Veel succes!
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

mattia,

Soms is bestaandlicht ontoereiknd: bijvoorbeeld je zit aan je maximale ISO een grootste diafragma opening, en je houd nog maar een sluitertijd over van lager dan bijvoorbeeld 1/15de of nog lager. Dit gaat nooit vanuit de hand, en mensen zitten nu eenmaal niet altijd stil op een feestje.

Bovendien: Wie goed flits, moet het kunnen opbrengen om sfeervolle foto's te maken.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

Als je een thuisschieter bent en je kan prima overweg met je gear en je weet wat de beperkingen zijn, bijv. dat je bij een feest niet hoger kan schieten dan 800 iso en je huurt bijv. een 7d voor die dag dan vind ik dat niet onzinnig.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik wel, de handling en bediening van een 7D is totaal anders dan van een 450D. Ook het gevoel van wat nog wel en wat echt niet meer kan voor wat betreft belichting is totaal anders.
Gebruikers-avatar
sbadoux
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 11:49
WoonplaatsCOLON De Meern

Super bedankt allemaal voor de tips. Ik heb van mijn broer begrepen dat de fotograaf nog heel even blijft op het feest, een uurtje ofzo. Dus mijn foto's zullen dan meer als extraatje zijn en voor mij een leuke oefening met al jullie tips :)
EOS 450D + kitlens & Canon 55-250
Gebruikers-avatar
Mr&MrsSmith
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Persoonlijk denk ik,

Koop nu die 50mm, waarom ? op je 450d zal deze werken als een 80mm ivm de crop van 1,6.
Je hebt tijd nodig om er vertrouwd mee te worden dat je een stap moet zetten (eerder naar achter) vaak zijn er behoorlijk wat mensen en dan staat er iemand half in beeld.
ook ga je merken dat je niet altijd alles in beeld wil hebben en juist dan is die 50mm (80) erg goed.

Met de 50mm zal je super foto's kunnen en gaan maken. maar een in het groothoek of het bereik 28-45 zit je redelijk veel te spelen.
Ik heb even een voorbeeldtje geupload die ik heb gemaakt met mijn 550d, kit lens en Metz 48af-1 flitser incl. omnibounce (direct dus niet getilt) om dat het zaaltje niet hoog was.

data
18mm
1/50 sec
iso 800
ttl -0.7 onder belicht

Afbeelding
n.b op een of andere manier is de foto donkerder geupload dan op de pc
Flickr

http://www.flickr.com/photos/mr3mrssmith/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Del Boske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2008 12:36
WoonplaatsCOLON Zwolle

Misschien heb je hier wat aan: http://www.youtube.com/watch?v=4UJPgCor ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf Episode 5 is het pas interessant, de rest is basis.
6D | 40D | Canon EF 28-70mm f/2.8 USM L | Canon EF 80-200 F/2.8L | Grip BG-E2 | Canon Speedlite 430EXII | Redged RTT-423 |
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik denk dat "begin april" al geweest is?
Gebruikers-avatar
Del Boske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2008 12:36
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik neem aan dat dit niet de laatste keer is dat TS foto's schiet :P En voor iedereen die meeleest, kan het toch ook interessant zijn?
6D | 40D | Canon EF 28-70mm f/2.8 USM L | Canon EF 80-200 F/2.8L | Grip BG-E2 | Canon Speedlite 430EXII | Redged RTT-423 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar