[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Nog een link over welke CF of SD voor de 7D mark 2, met testresultaten.
http://www.cameramemoryspeed.com/canon- ... eedResults
70D
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Nettie schreefCOLON
Pasquald schreefCOLONJa dat heeft de 7D2.

Zowel een single frame silent mode als een burst silent mode met 4fps.
Thanks!!
Of het stil genoeg is blijft de vraag natuurlijk. Maar ook in de niet silent modes is de 7D2 een stuk stiller als de 7D1 moet ik zeggen.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik heb gekozen voor de Lexar 64GB 800x 120Mb/s voor 89 euro. goed kaart en prijs dacht ik.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

in silent mode is hij echt heel stil hoor op een meter afstand hoor je hem bijna niet meer. echt super.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
koenmol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 09:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Ik ben overgestapt van de 1D mark III naar de nieuwe 7D. Het went snel, het gewicht mis ik niet wel de grip. Gisterenavond een korfbalwedstrijd gefotografeerd. Het sluitergeluid is een heel stuk minder als de 1D. Het is bijna rustgevend :-). Verder mooi dat je de focuspunten ziet verspringen van links naar rechts door je zoekerbeeld in de AI servo stand. Ook kan je later op je schermpje terugzien welk scherpstelpunt er is gebruikt. Moest naar Iso 10.000, dat gaf overall een best goed resultaat.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Beste Koen,

Maar nu wat betreffende de verschillende resultaten,kun je aangeven of er grote verschillen zijn in beeld kwaliteit bijvoorbeeld...
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
koenmol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 09:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Hi Ed,

Het is een beetje het appels/peren verhaal. De beeldsensor van de 1D is van ander orde, zelfs van een camera van 5/6 jaar oud. De scherpte van de 7D heeft bij mij nog niet van het beeldscherm geknetterd. Ik heb dit weekend de 7D pas voor het eerste echt gebruikt, vooral (helaas genoodzaakt door het weer) met hoge iso-waarden. Daar wordt het plaatje niet echt beter van.
Ik vind het vergelijken van beeldkwaliteit tussen 10 en 20 mpix ook wel een lastige. Vooral de AF is voor mij een echte sprong voorwaarts. Alle focuspunten zijn te selecteren, wat het echt makkelijk maakt. Het volgen in AI servo is super. Voor mij voldoet de camera tot nu toe goed. Maar moet hier en daar nog wel wat fine-tunen.

Het enige negatieve is dat het ding veel stroom vreet, waar de accu van de 1D eindeloos lijkt door te gaan.

Groet,
Koen
koenmol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 09:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Hierbij wat foto's die ik afgelopen weekend gemaakt heb. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

https://www.flickr.com/photos/koenmol/s ... 9479649176

De exif gegevens staan erbij.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Accu-duur is mij ook opgevallen. Dat gaat rapper dan ik gewend ben. Autofocus vergt echt oefening, maar onder moeilijke lichtomstandigheden blijft 'ie goed werken.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Koen,

Bedankt voor de moeite om de foto`s even op flickr te plaatsen.

En inderdaad de ruis is gewoon flink aanwezig, het is vooral de af dus die de grote verbetering is, begrijp ik.

Voorlopig houd ik me vast aan de 1D want ondanks de leeftijd is het een beest van een machine, het is denk het beste om later de 7D II eens te huren om mijzelf te overtuigen, of juist niet :D
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

koenmol schreefCOLONIk ben overgestapt van de 1D mark III naar de nieuwe 7D. Het went snel, het gewicht mis ik niet wel de grip.
Koen, waarom koop je er geen batterijgrip bij?
Ik heb bewust meteen een batterijgrip (BG-E16) bij mijn 7D mk II besteld.
Niet alleen vanwege de betere grip in portretstand maar ook omdat ik niet graag met lege batterijen kom te staan.
Dat gaat bij deze 7D mk II namelijk wel een stuik rapper dan bij mijn oude 7D.
koenmol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 09:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Ik wilde juiste een kleinere en lichtere camera dan de 1D. Met een batterijgrip schiet ik daar niets mee op.

Misschien wil ik er nog wel een in de toekomst aanschaffen maar nu nog niet.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat klinkt een beetje tegenstrijdig ;) je zou er bijna een lege grip op zetten: wel de extra grip, niet het extra gewicht van de accu's ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Hahaha, benieuwd naar de foto's ie je met zo'n setup maakt. ;)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Edbulk schreefCOLON En inderdaad de ruis is gewoon flink aanwezig, het is vooral de af dus die de grote verbetering is, begrijp ik.
Nu moet ik toegeven dat ik niet bekend ben met de ruisprestaties van een 1DIII (ik weet dat deze goed scoort qua ruis, echter tot welk niveau bruikbaar weet ik dan niet..), maar als ik naar bijvoorbeeld deze foto kijk, dan vind ik dit goed bruikbaar op ISO6400:
Afbeelding
20141129-_MF_0190 by Koen Mol Fotografie, on Flickr
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ja dat vind ik ook Rocker. zie wel ruis maar ik vind het niet zodanig hinderlijk dat het stoort.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
koenmol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 09:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Ik vind het ook op acceptabel niveau. Het is maar net wat je met de foto wil. Als je de foto op internet plaatst (1000pix) of in de krant laat plaatsen is de ruis ineens foetsie of minimaal aanwezig en zeker niet storend.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Review, behoorlijk technisch.
Over de sensorprestaties:
The performance is so exceptional it is a game changing camera in the Canon lineup.
http://www.clarkvision.com/reviews/eval ... anon-7dii/

P.S.: trage website!
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Beste,

Nou toch maar even aan het vergelijken geweest, had nog foto`s van beachvolley waar het licht trouwens verschrikkelijk slecht was, maar ieder geval ISO 6400.

Alleen de ruis aangepakt, maar ook weer niet teveel en de gebruikte foto van Koen iets kleiner gemaakt i.v.m. de Mb`s.

Als je het vervelend vind dat ik je foto even gebruik Koen, laat het even horen.

http://www.edbulk.nl/media/15296497943_3d559379c7_o.jpg Canon 7D mark II 6400 iso

http://www.edbulk.nl/media/Fotoshow/_EDB0434.jpg Canon 1D mark III 6400 iso

Graag jullie mening.
Laatst gewijzigd door 1 op Edbulk, in totaal 2 keer gewijzigd.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Goed gelukt Ed.

Vraagje aan Rocker.
zijn ze in raw vastgelegd.
hebt je adobe gebruikt.
zo ja, hoe had je de settings bij verscherpen en ruis onderdrukking staan, ik denk dat daar nog wel winst te behalen is.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar