[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Tele,

Ja dat begrijp ik, maar aan de 1024px zie je niet veel namelijk, vandaar het verzoek.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Op verzoek een paar 1 op 1 uitsneden. Ik ben zelf zeker geen pixelneuker (excusez le mot). Als je foto's van een 20 megapixelcamera groot afdrukt, ga je daar ook niet met je neus opstaan. Ik houd altijd de praktische bruikbaarheid in gedachte. Je moet altijd een redelijke kijkafstand in gedachte houden en dan besluiten of het wel of niet kan. Heel dicht bij wordt bijna alles lelijk ;) . In dat licht moet je ook meenemen dat een 1 op uitsnede altijd minder mooi is dan de hele foto. Een hoge iso betekent misschien ook wel dat je minder kunt croppen. Nog beter opletten tijdens het maken dus.

Ik heb van de laatste foto een stuk 1 op 1 gecropt. Geen ruisreductie en verscherping toegepast op deze uitsnede.

1/1000 f 2.8 iso 3200

46885

Ik heb ook nog een plaatje gevonden op iso 6400. Het hele plaatje is op zich wel bruikbaar, maar als je 1 op 1 kijkt zie je dat de ruis wel serieus toeneemt. Geen bewerking toegepast, zo uit camera als jpg. Gemaakt in een matig verlichte trainingshal.

1/640 f2.8 iso 6400

46886

en dan 1 op 1

46887

Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Aileen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Aangezien de camera een zeer snelle focus heeft en zeer geschikt is voor actie/sport fotografie, wil ik graag weten of de camera zeer geschikt is voor bijvoorbeeld hondenfotografie. Bijvoorbeeld wanneer een hond in volle vaart op je af komt rennen je zijn gezicht scherp krijgt op de foto?

Zoals je kunt zien ben ik in bezit van een 5D mark II. Deze camera gebruik ik vooral voor bruiloften en portretfotografie. Deze camera is niet geschikt voor sport, dus krijg daarmee een hond zijn gezicht niet scherp op de foto. Heel vaak is het zo dat de staart scherp is en het gezicht niet ondanks dat daarop wordt gefocust. Ook als de hond dichter bij je benaderd heeft de camera/lens (70-200mm 2.8L USM) langer de tijd nodig om te zoeken/focussen. En krijg ik de foto niet gemaakt. Aan de lens kan het lijkt mij niet liggen.

Is er misschien hier iemand die een antwoord kan geven op mijn vraag?
Canon EOS 5D Mark II | Canon EF 70-200mm 2.8L USM | Canon EF 24-105mm 4.0L IS USM | Canon 50mm F1.4 Canon USM | Canon EF 100mm 2.8 macro USM | Speedlite 580EX II | Speedlite 430EX II |
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de 70-200 2.8 is mark 2. Die zal wellicht iets sneller zijn dan het iets oudere model, maar heel veel zullen ze elkaar niet ontlopen. Als de combo 7dm2 met een 70-200 2.8 het niet zou kunnen, vraag ik me af wat wel. Hij is een stuk sneller dan de 5dm2! Wellicht eens kijken of je er een kunt lenen. Ik denk trouwens dat een 40d, 50d of 7dm1 het het ook wel bijhouden.
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Aileen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

GRoel schreefCOLONIk heb zelf de 70-200 2.8 is mark 2. Die zal wellicht iets sneller zijn dan het iets oudere model, maar heel veel zullen ze elkaar niet ontlopen. Als de combo 7dm2 met een 70-200 2.8 het niet zou kunnen, vraag ik me af wat wel. Hij is een stuk sneller dan de 5dm2! Wellicht eens kijken of je er een kunt lenen. Ik denk trouwens dat een 40d, 50d of 7dm1 het het ook wel bijhouden.
Dankjewel voor je antwoord! Ik zie nu pas dat je net als ik in Sittard woont. Weet je misschien wat adressen in Limburg waar ik die camera voor een dagje (of voor een paar uurtjes) kan huren?
Canon EOS 5D Mark II | Canon EF 70-200mm 2.8L USM | Canon EF 24-105mm 4.0L IS USM | Canon 50mm F1.4 Canon USM | Canon EF 100mm 2.8 macro USM | Speedlite 580EX II | Speedlite 430EX II |
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ed vraagt naar
Graag had ik een volledig beeld gezien van een iso 3200 foto
Telescoop :wink:

Vandaag wat gespeeld met een Nikon 7100. :mrgreen:
En ben best wel onder de indruk van de ruis prestaties.
Ik zou ook graag een full size image van de 7D2 op 3200 iso willen zien.

Maar had erg veel moeite met de bediening.
Het vraagt veel gewenning van de knoppen.
Dingen veranderen met de camera tegen de neus zoals met de 1DmkII gaat niet.
Maar dat kan aan te leren zijn :?:

Tot op heden ben ik nog niet onder de indruk van de 7D2.
Hij lijkt op fotografich gebied niet veel toe te voegen.
Afgezien van de hardware en de AF, maar als ik naar een underdog kijk zoals de pentax K3.
Dan frons ik toch wel een beetje...

Mijn 1D is hard aan vervanging toe, maarik heb echt geen idee wat de opvolger moet worden.
Alhoewel de Nikon D750 stees hoger in mij lijstje begint te stijgen.

Had ik de euro's, dan was het makkelijk en werd het de 1Dx.

Laat de updates komen van de 7DmkII 8) 8) 8) 8)
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

GRoel schreefCOLONOp verzoek een paar 1 op 1 uitsneden. Ik ben zelf zeker geen pixelneuker (excusez le mot). Als je foto's van een 20 megapixelcamera groot afdrukt, ga je daar ook niet met je neus opstaan. Ik houd altijd de praktische bruikbaarheid in gedachte. Je moet altijd een redelijke kijkafstand in gedachte houden en dan besluiten of het wel of niet kan. Heel dicht bij wordt bijna alles lelijk ;) . In dat licht moet je ook meenemen dat een 1 op uitsnede altijd minder mooi is dan de hele foto. Een hoge iso betekent misschien ook wel dat je minder kunt croppen. Nog beter opletten tijdens het maken dus.

46887

Wow, je hebt hier niets aan gedaan?
Vergeleken met de N7100 lijkt de ruis of grain wel wat groffer, beetje uitgesmeerd of hoe zeg je dat.
Maar ik vind het helemaal zo slecht nog niet.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Deze komt zo uit camera op jpg op iso 6400. Het is toch bruikbaarder dan ik in eerste instantie dacht. Ik zat net nog eens te kijken naar plaatjes op iso 1600 van mij 50d (toch eigenlijk de voorganger van de 7dm1) en die zijn maar een beetje beter dan deze. Ik ga volgende week naar een wedstrijd in de Jupiler league. Daar heb ik veel de 1DX en de 5dm3 gebruikt, het licht is daar altijd hetzelfde (altijd even slecht :) ) Wellicht kan nik dan een eerlijker vergelijk maken met de grote broers. Het zal minder goed zijn, maar de vraag is of de foto's daardoor minder bruikbaar zijn...
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Beste Roel,

kijk daar hebben we iets aan, dank voor het voorbeeld.

Het gaat er uiteindelijk om wat je aan detail overhoud in de foto, dat je ruis hebt is onvermijdelijk.
Je ziet ook wel dat de scherpte van de letters van het shirt aardig weg vallen, dit zal bij een 1DX wel een klein beetje beter zijn, als je het vergelijk al mag maken.

Zelf even een 3000x2000px voorbeeld op iso 3200 geüpload van de 1D mark III, JPG uit de camera en uitgesneden naar de betreffende maat. Ik hoor graag in hoeverre dit te vergelijken is.

http://www.edbulk.nl/media/Fotoshow/EEDB4150.JPG

ED
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Gebruiken jullie de ETTR-methode (Expose To The Right), of in het NL: rechtsbelichten?
De crop van Edbulk heeft ruimte voor 1 stop, het histogram laat dat zien.
Met ETTR verminder je de ruis door de belichting bij het nabewerken terug te draaien.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Boels,

Nee niet gebruikt in dit geval, alleen in jpg geschoten. In RAW zou je er wat meer mee uit kunnen halen.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ik denk dat er veel meer uit de 7D mark 2 gehaald kan worden, het is alleen niet zo makkelijk.
Zie deze beelden: http://photography-on-the.net/forum/sho ... 0&page=137
Technisch een fantastische camera, nu het mannetje erachter nog. Best wel een uitdaging.
70D
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Hier is een crop van een foto bij ISO 16000 (JPEG, geen RAW). Heb min of meer dezelfde foto geschoten van ISO 100 tot ISO 16000 (handheld). Als mensen me kunnen vertellen hoe ze het gecropt/geupload willen zien, dan kan ik wel eens een vergelijken posten.

46909

Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

@GRoel

In het eerste menu kun je de camera ISO afstellen op 1 of ⅓ Stop.

Dan krijg je 4000 of 5000 ISO wel.

Vr. Groetend Roel J.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Photokid.

Dit ziet er beter uit, maar is dit alleen afstelling vergeleken bij de foto van Roel??
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Canon EOS 7D Mark II AF System Compared to the 1D X and 5D III
http://www.the-digital-picture.com/Comp ... rison.aspx
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik heb sinds zaterdag deze camera , maar tot nu toe vind ik het een geweldig ding , vooral de AF snelheid . De ruis prestatie ben ik ook heel erg tevreden over.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

lr met 7dmk2 voor Ps is ook een update
http://blogs.adobe.com/lightroomjournal ... al35852547
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

al binnen gehaald en werkt prima.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar