Wat is nu een goeie objectief voor: 112 fotografie?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Dit lijkt me ook een leuk optie: http://link.marktplaats.nl/433360337" onclick="window.open(this.href);return false; Heb ik zelf ook een aantal jaren gebruikt voor 112-fotografie, totdat ik genoeg gespaard had voor de 2.8 versie. Of je legt er nog een paar centen bij en gaat direct voor een (Sigma) 2.8: http://link.marktplaats.nl/434501679" onclick="window.open(this.href);return false;
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

jvanarkel schreefCOLONZonder alles te lezen, of een EF-S 17-55IS f/2.8 of een EF 24-105L f/4 IS
Met een 17-55 zit je wel heeel erg dicht op de situatie, en loopt je de kans dat je hulpverleners in de weg loopt. F4 gaat niet genoeg wezen en zoals aangegeven, beide ver buiten budget.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Zoals eerder aangegeven wellicht de 85 1.8 of de 100 2.0, beide 2ehands binnen budget, je verliest je zoom, maar verder is er weinig te vinden wat in de richting komt voor wat TS eigenlijk wil.
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik heb een beetje dit topic gevolgd en het lijkt mij dat de 70-200 F4 een goede lens is maar dat je tekort gaat komen doordat je je ISO niet hoog genoeg kan doen. En je hebt niet het geld om een lichtsterke lens te kopen.

Kortom.. Neem je genoegen/risico om voor de 70-200 F/4L (zonder IS) te gaan of ga je door sparen voor een lichtsterkere lens.

Ik zou persoonlijk niet voor lens gaan die de 150mm niet bereikt! Die afstand heb je zeker nodig als je 112 fotografie doet (je kan nou eenmaal niet altijd in de buurt komen).

Eerst zou ik inderdaad gewoon aan de slag gaan met de kitlens en ga alle instellingen en combinaties uitproberen. Als je eenmaal je camera door en door kent dan zou ik gaan kijken welke lens je nou wilt.

EDIT: Flitsen moet je sowieso niet doen, de maximale flitsafstand red nooit het geen wat je wilt fotograferen. De zomer komt er ook weer aan dus des te langer het buiten licht is. De lichtsterkere lens heb je pas nodig als de winter er weer aan komt (als je het echt niet kan laten om toch een lens te kopen) .. de 70-200 F/4L blijft zijn waarde redelijk houden en desnoods verkoop je hem weer aan het einde van de zomer om zo een lichtsterkere lens te kopen.

Succes
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

JSnakes schreefCOLONZoals eerder aangegeven wellicht de 85 1.8 of de 100 2.0, beide 2ehands binnen budget, je verliest je zoom, maar verder is er weinig te vinden wat in de richting komt voor wat TS eigenlijk wil.

volgens mij kun je ook beter een foto maken die scherp is met een grotere afstand en die dan later wat croppen.....wat ik bedoel is dat je misschien beter een 85mm lens kunt gebruiken die lichtsterk is dan een minder lichtsterke 300mm waar je geen scherpe/fatsoenlijke foto mee kan maken midden in de nacht
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Stievie1: Daarin heeft u gelijk, de zomer komt er weer aan, die feit dat het langer licht blijft was ik helemaal vergeten.

Allen bedankt voor de tips:) Zal eens kijken wat me geld toelaat:) En beslissen wat ik eens zal nemen.
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Misschien even op 1 van die 112-forums (of in dat wereldje) deze vraag stellen, zullen vast wel meer 112 fotografen rondhangen daar, dus het lijkt mij dat deze mensen er ervaring mee hebben en jou toch iets meer kunnen vertellen dan mensen die niet eens weten wat 112-fotografie is.

Ga aan de slag met de 1000D en de kitlens, doe daar ervaring mee op en leer de grenzen kennen van het toestel en objectief, je hebt het toestel nog niet eens in je bezit, daarna kan je altijd nog wat anders kopen.

En wat bedoel je nou met die 10 kg op je rug?
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ook gedacht / gekeken naar de Samyang 85mm f1.4? voor ondeer de 270 euro te koop, relatief goede scherpte en goede beeldkwaliteit. alleen is ALLES handmatig! je zult dus wel eerst je basis moeten kennen en oefenen met het objectief!
Canon
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Spartacus schreefCOLONMisschien even op 1 van die 112-forums (of in dat wereldje) deze vraag stellen, zullen vast wel meer 112 fotografen rondhangen daar, dus het lijkt mij dat deze mensen er ervaring mee hebben en jou toch iets meer kunnen vertellen dan mensen die niet eens weten wat 112-fotografie is.

Ga aan de slag met de 1000D en de kitlens, doe daar ervaring mee op en leer de grenzen kennen van het toestel en objectief, je hebt het toestel nog niet eens in je bezit, daarna kan je altijd nog wat anders kopen.

En wat bedoel je nou met die 10 kg op je rug?
Nou, dat het me niet uitmaakt hoeveel lenzen ik moet kopen en meesjouwen. Vind het heerlijk om zware dingen op me rug te hebben in m'n tas.

En, ja, wou dat dat kon, maar ben bij alle forums geband, ze hebben geen respect voor mensen met sociale gedragsproblemen, dus ja. Anders had ik t al gedaan.

Anders: Net ontdekt dat ik de camera niet voor 349 kan krijgen met die kitlens, maar 379.99, jammer maar goed, niks goedkoper te vinden bij de winkels die ik vertrouw.

sven2912: Zal eens kijken:D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Een lens met een vast brandpunt is misschien wel lekker lichtsterk en handig in de avonduren, maar met 1 brandpunt kom je denk ik een hoop tekort t.o.v. een lichtsterke zoom.
Als je straks je camera hebt, probeer dan eens alles op 24mm te fotograferen, dan weet je hoe het voelt als je maar één brandpunt hebt. :D

Ik denk dat je met een zoom nog steeds het beste af bent, maar spaar a.u.b verder. Het geeft je ook de tijd om jezelf niet alleen op fotografiegebied te ontwikkelen, maar ook te netwerken met de hulpdiensten en misschien voor in de toekomst; klanten.
Pin je niet helemaal vast op wat je nu voor ogen hebt, maar besef dat dat niet in een week kan en dat dat moet groeien.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Uiteraard geniet een lichtsterke zoom de voorkeur en ben ik het ook met de rest van je verhaal eens.
Maar als de TS per sé op dit moment wat wil hebben, lijkt me een lichtsterke prime de beste oplossing.
Eerder niet ingecalculeerd dat het langer/later licht blijft, maar wellicht is een tweedehands 70-300 IS USM nog een optie of een nieuwe 55-250?

Soms wil men gewoon meteen aan 't werk kunnen (of dat wijs is is een 2e vraag), zonder al teveel poespas.
Met een 1000D+55-250 kan je best aardige foto's maken als je het groene vierkantje gebruikt ;) (vind degene zelf waarschijnlijk.)

Doorsparen is altijd goed en zou ik de meesten ook adviseren, maar als je daardoor een half jaar(of wellicht langer in TS's geval) niet kan doen wat je graag wilt... Terwijl je ook al 'aan de slag' kan met iets redelijks(in dit geval eerder genoemde zooms die wél binnen het budget passen), tsja, dan zou ik het wel weten...

Dus ik herzie mijn mening over een prime i.v.m. de lente en aankomende zomertijd en zeg: Nieuwe 55-250 of tweedehands 70-300 IS USM!(Alleen als je 's nachts veel op pad zou gaan: de 100mm 2.0 :P )
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

JSnakes schreefCOLONUiteraard geniet een lichtsterke zoom de voorkeur en ben ik het ook met de rest van je verhaal eens.
Maar als de TS per sé op dit moment wat wil hebben, lijkt me een lichtsterke prime de beste oplossing.
Eerder niet ingecalculeerd dat het langer/later licht blijft, maar wellicht is een tweedehands 70-300 IS USM nog een optie of een nieuwe 55-250?

Soms wil men gewoon meteen aan 't werk kunnen (of dat wijs is is een 2e vraag), zonder al teveel poespas.
Met een 1000D+55-250 kan je best aardige foto's maken als je het groene vierkantje gebruikt ;) (vind degene zelf waarschijnlijk.)

Doorsparen is altijd goed en zou ik de meesten ook adviseren, maar als je daardoor een half jaar(of wellicht langer in TS's geval) niet kan doen wat je graag wilt... Terwijl je ook al 'aan de slag' kan met iets redelijks(in dit geval eerder genoemde zooms die wél binnen het budget passen), tsja, dan zou ik het wel weten...

Dus ik herzie mijn mening over een prime i.v.m. de lente en aankomende zomertijd en zeg: Nieuwe 55-250 of tweedehands 70-300 IS USM!(Alleen als je 's nachts veel op pad zou gaan: de 100mm 2.0 :P )
Bedankt, zal gelijk meer info zoeken over die lens (55-250).
Gevonden tot nu toe bij mediamarkt: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS voor € 199
(Waarom kost dit ding bij bol.com 100 tot 200 euro duurder? Of is dat echt een andere?

En ja, sparen is altijd slim, maar ben niet echt een persoon die van sparen houd sowieso, zeker niet als dit maanden duurt (waarin je dus, zeker qua 112 fotografie, TEVEEL mist xD). Maar dat had u al door:)

Wat denkt men trouwens van dit wehkamp pakket.?
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

prijzen kun je bv vergelijken op tweakers.net/pricewatch

En denk ook eens aan de sigma 17-70 f2.8-4 OS HSM. Heeft imagestabilizer, HSM (snelle autofocus), redelijk bereik, redelijk lichtsterk en prima kwaliteit. Licht wel net iets boven je budget (plm 360 euro)....
[size=84]onderschrift[/size]
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

knoet schreefCOLONprijzen kun je bv vergelijken op tweakers.net/pricewatch

En denk ook eens aan de sigma 17-70 f2.8-4 OS HSM. Heeft imagestabilizer, HSM (snelle autofocus), redelijk bereik, redelijk lichtsterk en prima kwaliteit. Licht wel net iets boven je budget (plm 360 euro)....
Zal er eens na kijken, bedankt voor de tips:)
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Herdervriend schreefCOLONBedankt, zal gelijk meer info zoeken over die lens (55-250).
Gevonden tot nu toe bij mediamarkt: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS voor € 199
(Waarom kost dit ding bij bol.com 100 tot 200 euro duurder? Of is dat echt een andere?
Misschien stonden er in eerdere postings in dit topic ook al links naar deze objectieven + prijzen... Afbeelding
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLON
Herdervriend schreefCOLONBedankt, zal gelijk meer info zoeken over die lens (55-250).
Gevonden tot nu toe bij mediamarkt: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS voor € 199
(Waarom kost dit ding bij bol.com 100 tot 200 euro duurder? Of is dat echt een andere?
Misschien stonden er in eerdere postings in dit topic ook al links naar deze objectieven + prijzen... Afbeelding
Ja, ik zie, domme fout van me.

Blijft de vraag, wat vind men van die Wehkamp pakket.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Herdervriend schreefCOLONBlijft de vraag, wat vind men van die Wehkamp pakket.
Een review van de Tamron 55-200/4-5.6 Di II LD.
Ik denk dat je dan beter de 55-250 van Canon kunt kopen.
Marc H
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2006 23:01
WoonplaatsCOLON Hilverdorp

Het belangrijkste: Ga netwerken, en zorg dat je contacten krijgt in het wereldje.

Je hebt, zeker in het begin, veel millimeters nodig, en lichtsterk. En een goede flitser. Die reflectie pakken van hulpverleners zijn een ramp. Het enige wat werkt om het goed belicht te krijgen is over de reflectie heen flitsen. Die reflectie strepen hebben een maximum wat ze kunnen reflecteren. flits je met een hoger vermogen, krijg je een beter belichtte foto. Nadeel daarvan is dat je een zware flitser nodig hebt, en dat hulpverleners er niet blij van worden als je dat continu doet.

Als jou was, zou ik mij eerst maar eens concentreren op dag- en avond- fotografie, en je apparatuur leren kennen.

Met jouw budget zou ik voor een 55-250 gaan, en dan rap gaan sparen.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

NielsH schreefCOLON
jvanarkel schreefCOLONZonder alles te lezen, of een EF-S 17-55IS f/2.8 of een EF 24-105L f/4 IS
Ik weet dat je niet alles gelezen hebt, maar deze twee super lenzen gaan niet echt binnen het budget van 300 euro vallen....

@TS: Begin inderdaad eens met de kit die je besteld hebt en leer je camera kennen. En dan bedoel ik niet alleen de mogelijkheden, maar zeker ook de beperkingen. Op basis daarvan kun je verder kijken.

Klopt maar wel een antwoord op de vraag, de vraag is, ga je net zoals velen marginaal aan klooien en veel lenzen kopen en verkopen en er veel geld op toeleggen of ga je sparen voor je hobby. Ik neem aan dat de hobby niet handelen in 2e hands lenzen is.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

Marc H schreefCOLON die reflectie pakken van hulpverleners zijn een ramp. Het enige wat werkt om het goed belicht te krijgen is over de reflectie heen flitsen. Die reflectie strepen hebben een maximum wat ze kunnen reflecteren. flits je met een hoger vermogen, krijg je een beter belichtte foto.

heb je een voorbeeld van zo een foto ? want als jij niet dichterbij mag komen dan pakweg 30-40 meter dan heb je idd een knappe flitser nodig!
ik geloof het namelijk niet dat als je maar hard genoeg flitst je dan over de reflectie strepen heen flitst , t lijkt mij dat je dan het hoofd van de persoon in kwestie totaal overbelicht, daarnaast kan je misschien wel een paar reflectie strepen van de eerste persoon in je foto wegflitsen maar hoe dan met de persoon die 3 meter verder staat ?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar