[update]Paige

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Mijn dochter is mijn favoriete onderwerp van fotografie, dat vind ze trouwens zelf ook. Daarnaast delen we nu al dezelfde passie, want ze is zelf ook al een meer dan behoorlijk fotografe, maar eerst mijn foto's

Hier legt zij aan opa en oma-van-neefje uit hoe een Canon EOS D60 werkt.
Afbeelding

Focussen is altijd lastig
Afbeelding

Paige en haar moeder
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op PanzerFaustNL, in totaal 14 keer gewijzigd.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anoniem 3

Het spijt me, maar dit is weer een serie die IMHO niet in showcase thuishoort.
Leuk voor het familiealbum, maar weinig spectaculair voor de Eos-kijker.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

+1 Gabriel ,
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Eeehm dat krijg je van een nieuweling, waar had ik dit dan moeten posten? Testcase?

Kan iemand voor mij dit naar testcase verplaatsen?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Als je nu wat meer foto's heb zoals die laatste (en in een iets groter formaat (900 px)), dan gaat het goede kant op.

Voor familiefoto's is niet echt een plaats op dit forum volgens mij (eigenlijk best een beetje jammer).
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik wilde snel even iets posten (blijkbaar in het verkeerde deel van het forum) en heb foto's gebruikt die ik eerder op Zoom.nl gepost heb.

Voor mij is het moment van belang en de emotie die zo'n foto uitstraalt, minder of het een technisch geslaagde foto is.

Hier het origineel van de laatste foto:
Afbeelding
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

ja, die is toch hartstikke mooi.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooie foto!! En zo is die nog net iets mooier, denk ik :oops:

Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Dianawoman schreefCOLONMooie foto!! En zo is die nog net iets mooier, denk ik :oops:

Afbeelding
Hoe heb je dat gedaan? :D
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anoniem 4

Je kunt een foto in de nabewerking toch nog altijd wat verhelderen en verscherpen.
Daar kun je behoorlijk ver in gaan, maar het is en blijft een kwestie van smaak.
Mijn aanpassing is misschien iets te ver, maar geeft aan wat mogelijk is. Nog verder behoort ook tot de mogelijkheden, maar dat vind ik dan echt te ver gaan en niet meer passen in de sfeer.
Mijn bewerking heeft best wel even tijd gekost en een behoorlijk gebruik van de tools in Photoshop.
Het gaat echt te ver voor een stap voor stap actieplan. Het gaat in lagen met maskers voor deelbewerkingen, contrast, saturatie, een klein beetje knippen, wat snel retouch, etc.
En dan krijg je dit, maar houdt er rekening mee dat ik gewerkt heb vanaf een verkleind Jpeg-bestand en niet van het origineel.

14924

Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Dat heb je mooi gedaan!
PanzerFaustNL ik heb hem in paint shop pro bewerkt met de de tool slimme foto correctie en daarna iets verhelderd, meer niet.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind de goede bedoelingen van Diana en Illuminatus zeker geen verbetering, met een origineel op RAW kun je er een mooie foto van maken daar het origineel potentie bied, maar wat er nu gepost is vind ik echt niet mooi, bij Diana veel te hoog contrast waardoor de huid vlekkerig word en het licht verloop is erg onnatuurlijk, bij Illuminatus is de blur erg onnatuurlijk gedaan.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

I.v.m. de vele foto-updates verplaatst naar de testcase
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Anoniem 4

Niks mis met de bewerking van Dianawoman. Net als ik bedoelt zij dat die foto toch potentie heeft met wat nabewerking. Zij heeft zich beperkt tot wat kleine correcties en wat opheldering en dan zie je dat de foto al beter wordt. Zo beweert ook nergens dat het nu een perfecte foto is geworden. Ik ben nog iets verder gegaan, misschien iets te ver, maar dat had ik zelf al aangegeven. Nabewerking is vooral een kwestie van smaak, persoonlijke voorkeur, subjectiviteit, emotie. Wat de één mooi vindt, vindt de ander afschuwelijk. Dat heb je nu eenmaal met kunst.
Als je het niet mooi vindt en dat kan en mag, gooi het dan niet op de techniek of tekortkomingen daarin als je niet weet hoe het zit (klok/klepel).
Ik heb voor mijn bewerking veel tools van Photoshop gebruikt, maar "blur" zat daar niet bij, dus dat moet ontsproten zijn aan de fantasie van de betreffende kijker.
Let wel dat we op dit forum proberen elkaar te helpen, een richting te bieden, maar niet om het recept voor de perfecte foto te leveren.
Probeer in het vervolg ook iets aan te dragen waar de plaatser van een foto iets aan heeft.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@jvdh dank je

@alle anderen, dank voor de inspiratie en het werk, ik heb al van alles geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar. Ben ook niet echt een bewerker. Maar bij deze foto, omdat hij zo mooi is, stoorde het gewoon.

Het effect is trouwens ontstaan doordat ik de flits iets zachter wilde maken en er alleen papier voor had omdat voor elkaar te krijgen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar