Testing - Urban Surrealistisch HDR

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag hebben we een nieuwe locatie bezocht en hiervan diverse foto's geschoten, eenmaal thuis gekomen heb ik een aantal van deze foto's omgezet naar HDR.

Vandaag had ik zin om eens anders te doen dus heb ik een paar foto's omgezet naar HDR met daarbij extreme tonemapping zodat het surrealistisch uitzag....na het bekijken hiervan heb ik de foto's eens naar Z/W gezet waarna ik het toch een tintje heb gegeven (meer richting sepia), hierna het contrast verhoogd als experimentje.

Deze " foto's " wilde ik graag met jullie delen om zo eens te weten te komen wat jullie hiervan vinden, is het niets dan weet ik dat ik zulke experimentjes in vervolg achterwege moet laten...... :wink:

nr.1
Afbeelding

nr.2
Afbeelding

nr.3
Afbeelding

nr.4
Afbeelding

nr.5
Afbeelding

Dan nog een foto die ik gemaakt heb op die locatie van een collega van mij:
nr.6
Afbeelding

Tips en reacties zijn welkom.

Grtz,

Fred.
Laatst gewijzigd door 1 op Fred316, in totaal 7 keer gewijzigd.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Hoi Fred,

Is weer eens wat anders dan die kleine mini-beestjes. :wink:
Zeker vind ik het wat. Al zou ik er zelf nooit aan beginnen. Is niet mijn ding.
Ik hou me wel op het 'natuur'lijke vlak.

Qua omzetting naar sepia is het zeker geslaagd. Al is sepia meer bruin-achtig. Dit lijkt meer richting goud-kleurig te gaan. Maar misstaat zeker niet.
Qua HDR: daar heb ik geen verstand van. Sorry.

Maar nogmaals: ik vind ze wel wat hebben. :wink:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

SUPER.
Ik hou er wel van.
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Okee, ik ga niet liegen nu. Bij de eerste foto zit aan de linkerkant iets wat lijkt op een barst/haar. Dus ik dacht, wat the *** zit er nou weer op m'n beeldscherm (ging ik er dus met mijn vinger langs). Blijkt het dus de foto te zijn :oops: (binnenpretje)

Heb erg om je foto's kunnen lachen!
Voorderest zijn het hele mooie foto's, het is over de top.. Maar het heeft wel wat.
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Fred316 schreefCOLON
Deze " foto's " wilde ik graag met jullie delen om zo eens te weten te komen wat jullie hiervan vinden, is het niets dan weet ik dat ik zulke experimentjes in vervolg achterwege moet laten...... :wink:
Heb je zelf geen smaak dan :shock: ?
Even afgezien van dat ik het mooie plaatjes vind lijkt het mij dat, wanneer je het zelf mooi vindt, je gewoon lekker moet doen wat je wilt. De mening van anderen doet er voor mij persoonlijk helemaal geen moer toe of ik zelf iets wel of niet mooi vind.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Foto 1 zag het pas na de reactie van stievie1,het lijkt een scheur in de muur maar die lijn loopt door via het raam naar de grond.Die lijn geeft voor mij een apart effect aan de foto.
Diaroen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2010 19:46

Ik mag dit wel, doet heel sinister aan.
Past wel bij dit soort van fotografie, lijkt op oude manier van fotograferen. M.i past dit beter dan een " gewone" foto bij dit onderwerp.

Foto 2,5 en 6 zijn mijn favoriet.

Gr
Diana
Gebruikers-avatar
harada
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 17:03

Fotos zijn goed gelukt hoor misschien iets te donker voor mijn smaak maar voor de rest vind ik ze goed gelukt.

wel 1 tip voor de volgende keer trek wat stevigere schoenen aan als je gaat urbexen weet niet waar je collega op loopt maar ga ervan uit dat er geen stalen plaat in de zool van zijn schoenen zit en aangezien je bij urban fotos niet weet wat je tegenkomt is mijn tip :Werkschoenen met stalen neuzen en plaat in de zool.

Mvg

Harada
Aut viam inveniam, aut faciam "Of ik vind een weg, of ik maak er één"
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

@Petuut
Als het "seizoen" weer begint ben ik ook meer in de natuur te vinden, wellicht kunnen we samen weer eens op pad gaan dan?

@Thabita
Thanks!!!!

@Stievie1
Toen ik jouw reactie las moest ik ook wel ff lachen....het is idd bedriegelijk op die foto.

@Xammy
Voor mij werkt de mening van anderen als een soort leidraad, ik probeer in te zien waarom iets wel/niet goed/fijn etc is, iig laat ik niet alleen mijn mening tellen voor mijn manier van fotografie.

@P_Flash
Bedankt voor de reactie....

@Diaroen
Eerlijk gezegd kan ik me hierin helemaal vinden, de "gewone" foto's hiervan waren eigenlijk een beetje saai te noemen vandaar dat ik ook eens aan het experimenteren ben geslagen met de foto's.

@Harada
Verstandige tip, deze tip had ik mijn collega ook al gegeven maar goed, hij is vaker op deze locatie geweest en vond het niet nodig, ik zelf daarin tegen had hoge werkschoenen aan onder het mom van beter voorkomen dan genezen en deze zijn ook stabieler als je over rommel etc heen loopt (ivm de enkel).

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

De foto's vind ik mooi, compositie's zijn goed gekozen. De bewerking vind ik alleen erg tegenvallen, deze foto's hebben nu erg veel last van "brandplekken", een verschijnsel die bij extreme hdr bewerking vaak voorkomt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar