[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 5D MKII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mogelijk dat Canon komt met een nieuwe serie sensors waarbij de wanden van de "pixel-emmertjes" voorzien zijn van een spiegelende laag.
Daarmee wordt de signaal/ruis verhouding verbeterd en daardoor ook het dynamische bereik.
Dat zou je kunnen concluderen bij het "lezen" van sommige patentaanvragen van Canon.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Heeft iemand enig idee wat je voor een tweedehands 5d mkII kunt vragen inclusief batterygrip en 2 accu's?
Ik heb een beetje rondgekeken en de body zit nu nieuw rond de 1895,00 en de batterygrip op 259,00
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ik denk voor de Body zo'n €1500,- mits ie in de garantie valt, de grip is altijd lastig, het is maar wat de gek ervoor geeft, als iemand per se een originele wilt hebben dan zal ie er nog €175,- voor geven, voor de extra accu €30,-.
Alles los verkopen geeft je de meeste winst, anders denk ik dat je er als totaalpakket ±€1600-€1650 voor zal krijgen.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik zou persoonlijk geen 1500 euro neerleggen nadat zowel Saturn, Mediamarkt als de Canon Outlet de camera's voor onder de 1500 euro hebben aangeboden...
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik had de mijne via de Canon Outlet voor iets meer dan 1400 (D'r was 1 kl*jo die maar bleef bieden. Bij 1400 gaf hij het op, ik niet)
Camera miste alleen de eye-cup en kwam uit een set. Verders niets.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Moet zeggen dat ik de tweedehands prijzen van foto apparatuur echt belachelijk hoog vind.
Een 5D MK2 die nieuw € 1800,- kost is op het moment dat je de winkel verlaat al minimaal 30% minder waard. Een exemplaar in goede staat zou ik dus ook nooit meer dan € 1200,- voor betalen.
Er zal maar een accu niet goed meer zijn of een ander kleinigheidje en je zit al over de nieuwprijs heen, zelfde geldt voor wanneer een winkel met de prijs gaat stunten.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Helemaal met xammy eens. Dan koop ik liever nieuw, met garantie. En de wetenschap dat er niemand met "mijn" camera heeft lopen kl*ten is sowieso al 15% van de aankoopprijs waard, maar dat is persoonlijk. ;-)

Voor Fotojeroens keuze is overigens ook wat te zeggen, en dat zie je ook terugkeren in de lagere prijs.

Een jaar of 2 terug werden er Canon 1D III's van de hand gedaan voor 1800 euro, vanaf de Canon Outlet. Helemaal nagecheckt en gerefurbished. Tegenwoordig zie je die dingen voor 1800 euro tweedehands weggaan op marktplaats. Met tienduizenden clicks. :? Idioot toch? Mensen zijn veel te veel bereid om dik geld neer te leggen voor een tweedehands body.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

De prijzen hangen ook af van beschikbaarheid bij officiële verkooppunten.
Ik weet dat toen de 1D IV net uit was, er nog 1D III's voor €1400,- aangeboden werden :)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Volgens mij is een oude wijsheid van toepassing: "wat de gek er voor geeft". :-)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Haha ja dat is wel een beetje zo. Met die olieprijs is het nu echter wel een beetje gissen. Kan beide kanten op. Het kan er maar beter een beetje vrediger aan toe gaan op de wereld, dan blijven de fotogearprijzen lager ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Anoniem 4

Iemand nog belangstelling voor een nieuwe firmware hack met nieuwe video-functies voor de 5DmkII?
http://vimeo.com/groups/magiclantern/videos/21210486" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zag het vandaag, en er zitten leuke dingen tussen.
Punt is alleen dat ik niet zo graag de firmware van mijn camera met iets anders vul dan wat Canon voorschrijft.
Het zal de angst wel zijn.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 4

Ben ook niet zo'n hacker van camera's, zeker niet als ik niet voor 100% zekerheid heb dat ik een vorige versie zonder problemen kan terugzetten.
Met de eigen firmware upgrade van Canon wordt vaak al aangegeven dat eerdere versies niet kunnen worden teruggezet.
Verder kan het een nadelig effect hebben op garantie/coulance als je dat later eens nodig hebt bij een reparatie.
Overigens schijnt er ook te worden gewerkt aan zo'n hack voor de 7D.
Tot slot ben ik niet zo'n filmer met een DSLR. Ik gebruik mijn camcorder wel voor het huis-tuin-vakantiewerk. :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Canon EOS 5D Mark II Firmware Version 2.0.9
Canon Asia has posted Canon EOS 5D Mark II Firmware Version 2.0.9.

Firmware Version 2.0.9 incorporates the following improvements and fixes.

1. Improves writing/reading speeds when using UDMA 7-compatible CF cards.

2. Fixes a phenomenon where the IS function will not work when custom function C.Fn III-2 is set to [5: IS start] and the lens attached does not have an AF stop button. This is because custom function C.Fn III-2 allows users to assign IS start to the AF stop button on the lens

3. Corrects misspellings in the menu screens displayed in Arabic, Portuguese, Spanish, and Thai languages
http://support-hk.canon-asia.com/conten ... 32202.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zie ook:
http://www.dpreview.com/news/1105/11053 ... rmware.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
JorgvdMoosdijk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 19:39
WoonplaatsCOLON Bladel

Nu 5d mk II kopen of beter wachten op mk III? Wat zal de mogelijke opvolger ongeveer gaan kosten? Ik denk dat ik beter af ben met de mk II ivm nieuwe prijs.En het kan nog lang duren voordat er een mogelijke opvolger komt.
HM....

gr. Jorg
Canon Eos 5D MK II - Canon 17-40 F4L-Canon 70-200 F2.8L IS USM - Manfrotto 055cxpro3
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Niemand weet wanneer ie exact komt en nog minder mensen weten wat ie dan gaat kosten. Verwacht ook niet dat er eerst een soort dump van MKII komt "om op te maken". Dit caliber camera's is gewoon ineens "op" als de nieuwe komt. Doodgaan met de folder in je hand kan altijd nog, maar nu lekker fotograferen met een 5DMkII is ook al heel wat. Tenzij er in de MkII iets is dat je heel hard mist (bv aansturen flitsers) dan hoef je echt niet per se op de III te wachten zou ik zeggen.
Wat doet je eigenlijk overstappen van 7D naar 5D?

have fun!
Sarpa
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb de mijne iets minder dan een jaar geleden gekocht. Toen was er ook al het gerucht over een opvolger.
Ik heb geen moment spijt van mijn mk II. Vind het een camera met een onovertroffen beeldkwaliteit. Zeker beter dan de 7D. maar een 7D heeft ook weer andere kwaliteiten.

Een camera is een stuk gereedschap en voor iedere klus moet je gewoon het juiste gereedschap hebben...
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Gewoon lekker voor de MKII gaan, geruchten gaan dat het voorjaar 2012 gaat worden, voor de MKIII uitkomt. Reken dan op een stevige introductieprijs (ik schat ergens rond de 2800,=), dan wordt 'ie pas "betaalbaar" na ruim een half jaar als de kop eraf is en dan nog betaal je rond de 2500,=. Dan zitten we alweer aan het eind van 2012, als alle verwachtingen uitkomen. De MKII koop je nu onder de 2000,= en heb je meteen al veel plezier van een dijk van een camera.

Ik zou er dus niet op gaan zitten wachten en nu voor de MKII gaan, maar je zou ook prima met de 7D nog een jaar door kunnen schieten, tenzij FF op korte termijn een must is.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
JorgvdMoosdijk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 19:39
WoonplaatsCOLON Bladel

Niks mis met de 7D geweldig fijne camera. Grootste reden overstap FF is om meer beeld te krijgen (voor mijn landschapjes) De 7D gaat niet weg deze zal mijn vriendin gaan gebruiken. Ik denk dat ik niet meer moet twijfelen, en voor de mk II ga. En idd als de kop eraf is zitten we bijna in 2013
Gr. Jorg
Canon Eos 5D MK II - Canon 17-40 F4L-Canon 70-200 F2.8L IS USM - Manfrotto 055cxpro3
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar