Vuil op matglas 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Beste forummers,

voor een week geleden heb ik mijn nieuwe 7D mogen ontvangen

in eerste instantie is me niet opgevallen dat er een paar zwarte puntjes zichtbaar zijn als ik door de zoeker kijk, het lijken kleine stof / zandkorreltjes. de camera is nog niet buiten gebruikt en zeker buiten geen objectieven gewisseld.

goed, de vraag. ik heb gemailed naar de leverancier waar ik hem van geleverd heb gekregen en die zegt dat ik contact moet zoeken met Canon service centers. leuk, maar ik heb geen zin om 2 weken zonder camera te zitten! heb zelf nog nooit aan een matglas gezeten en weet dat ze vrij fragiel zijn! heeft iemand een oplossing?

voor de duidelijkheid! camera valt binnen de garantie maar de ebay-shop geeft aan dat ze me niet verder kunnen helpen met het probleem!

als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag!

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

ten eerste moet de verkoper je wel gewoon helpen.
ten tweede zou ik even naar rofa repair in den haag bellen om te vragen hoe lang het duurt om zo'n glaasje schoon te maken. Waarschijnlijk erg kort, en waarschijnlijk kost het erg weinig, en waarschijnlijk weten ze ook nog wel je garantie te benutten. gewoon even bellen.
Canon EOS 1DS MK IV | Canon EF 10-400mm F1.8 IS L
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

sven2912 schreefCOLON goed, de vraag. ik heb gemailed naar de leverancier waar ik hem van geleverd heb gekregen en die zegt dat ik contact moet zoeken met Canon service centers.
Een refurbished exemplaar gekocht? Dan heb je 2 keuzes: of naar een service center gaan voor reparatie/schoonmaakbeurt of binnen 7 dagen na aankoop retourneren en je geld terugvragen. (staat ook duidelijk in de voorwaarden)

Als het een nieuwe camera (dus niet refurbished) is zal de leverancier je moeten helpen en niet zomaar door sturen naar een service center.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

het gaat inderdaad om een refurbished model. opsturen en de camera 2 weken kwijt zijn kost me meer dan hem hier schoon laten maken. het is niet heel storend, maar er zijn wel 4 duidelijke zwarte punten te zien. is er niet zelf makkelijk iets aan te doen?
Canon
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Voor dat tientje ging ik niet zelf zitten hannessen, als je wat beschadigd loopt dat al snel in de tientallen euro's.....
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

gezien je in Nijmegen zit.. kende je dit adres al: http://www.chipclean.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Zitten in Malden en hebben goede service volgens kennissen.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ken het adres. kan eens informeren wat het bij hun kost. anders is fotoroos in nijmegen ook een optie.

Bedankt voor de reacties!
Canon
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Als je geluk hebt zit het op je matglas, maar het kan ook in je prismahuis zitten, zelf niet schoon te krijgen, ook de vraag of dit überhaupt schoon te maken is...
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

En al krijg je het schoon. Dan zit er binnen no-time weer zooi op je matglas.

Ik heb het ook. Schrok er eerst wel van... Dus toen heb ik dat matglas er uit gehaald en een blaasbalg opgezet. Dit maakte het alleen maar erger. Toen haalde ik 'm er nog een keer uit en heb ik er een doekje over gehaald ( NOOIT DOEN ). Toen was dat matglaasje onbruikbaar. Nieuwe gekocht, er in gezet en me er niet meer druk over gemaakt.

Zitten nu ook weer wat spikkels op. Zolang ik het niet op mijn foto's zie vind ik het wel best (y). Als het te gek word vervang ik gewoon het matglas.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Zijn het niet de zwarte AF puntjes in je zoeker? Deze heb ik ook!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

@ Jsnakes: een camera komt normaal ook zonder zwarte puntjes op de prisma / matglas. waarom zou dit niet schoon te krijgen zijn?
@ R.muusers: ik heb het zowel op mijn 400D als op mijn 50D nooit gehad, toch regelmatig een objectief verwisseld. is de 7D hier dan extra gevoelig voor? overigens vind ik het matglas vervangen voor een product wat ik net een week heb wel wat overdreven. de spikkels zitten me niet enorm in de weg, maar je ziet ze wel zitten. zonde voor een product van deze waarde, ook met het oog op evt. restwaarde in de toekomst
@ Beasar: ik weet zeker dat het niet de AF punten zijn, toch bedankt voor je input!
Canon
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Toch is het de normaalste zaak van de wereld. Ik zou me er neit te veel aan ergeren als ik jou was.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
adrianus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2005 18:30

Dit zie je vaak op een refurbished camera .ik denk dat het niet op je matglas zal zitten .
met een beetje perslucht ( spuitbus ) er overheen blazen zal je dat matglas zo weer schoon blazen . als het bij je prisma huis zit daar zal wel wat meer werk bij komen om dat open te maken .
en of je het op gaat lossen denk ik niet .
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

sven2912 schreefCOLON@ Jsnakes: een camera komt normaal ook zonder zwarte puntjes op de prisma / matglas. waarom zou dit niet schoon te krijgen zijn?
@ R.muusers: ik heb het zowel op mijn 400D als op mijn 50D nooit gehad, toch regelmatig een objectief verwisseld. is de 7D hier dan extra gevoelig voor? overigens vind ik het matglas vervangen voor een product wat ik net een week heb wel wat overdreven. de spikkels zitten me niet enorm in de weg, maar je ziet ze wel zitten. zonde voor een product van deze waarde, ook met het oog op evt. restwaarde in de toekomst
@ Beasar: ik weet zeker dat het niet de AF punten zijn, toch bedankt voor je input!

Uiteraard zal het schoon te krijgen zijn, ik bedoel inderdaad dat het een stuk lastiger wordt indien dit het geval is.
Matglaasje schoonpoetsen zal een winkel als KE ook nog wel voor je doen, maar een prismahuis daarentegen...
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Allemaal bedankt voor de antwoorden! ik zal kijken wat ik ermee ga doen
Canon
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

adrianus schreefCOLONmet een beetje perslucht ( spuitbus ) er overheen blazen zal je dat matglas zo weer schoon blazen .
ALSJEBLIEF NIET HE!!!!!!!!

Die perslucht in een spuitbus is zowat het slechtste wat je kan doen in je camera... je denkt dat het gewone lucht is, maar is vloeibare lucht. Een beetje verkeerd houden en je sprayed zomaar een vloeistof in je camera die ijs en ijskoud is. Begin maar in te beelden wat dat doet met je camera/sensor etc. Bovendien is de lucht die daar uit komt geen schone lucht...

Breng maar naar chipclean, die doen het terwijl je wacht en je krijgt er een koffie bij. Ze nemen gelijk je sensor mee en lens die je meeneemt...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi Sven,

ík zou ook, zoals al meer gemeld, een bezoekje aan Chip Clean brengen.
Gewoon eventjes vragen of ze er naar kijken.
Ligt het aan het matglas, even laten reinigen.
Zo niet, dan weet je inmiddels waar het dan wél aan ligt.
Met dit gegeven in je achterhoofd maak je dan een afspraak bij DSP te Nederweert (ook niet zó ver van je vandaan).
Laten reinigen door hen en daarna weer tevreden huiswaarts.

Succes en groet.
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

nederweert is ongeveer een uur met de auto, mijn auto rijdt momenteel niet dus dat word lastig! ik ga eens contact opnemen met chipclean.

bedankt
Canon
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik vertrouw mijn camera's alleen nog aan chipclean toe, fotozaken heb ik slechte ervaringen mee, die staan in de winkel met een berg stof gewoon je camera schoon te maken. Even lijkt het schoon, maar doordat er veel stof in het camerahuis is achtergebleven (of zelfs meer is bijgekomen), zit het stof zo weer op je matglas en uiteindelijk op je sensor.

Alleen chipclean komt nog aan het interne van mijn bodies.
Als een sensorreiniging niet nodig is, zal hij echt niet teveel rekenen voor alleen het matglas en de behuizing, maar je weet wel dat het professioneel gebeurd en duidelijk beter dan bij Canon zelf.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
adrianus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2005 18:30

Jerenes,

Matglas wel uit de camera halen natuurlijk ,en dan zal het helemaal geen probleem zijn .Als je het er niet uit zou halen maak je ook maar een kant schoon .
IK sta er van te kijken dat er veel advies komt van meteen wegbrengen .
Dat zijn allemaal mensen die het nog nooit gedaan hebben waarschijnlijk of het al een keer verkeerd gedaan hebben en niks meer durven te doen .
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar