Voor de 1e keer een kindershoot ....

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Vorige week voor de 1e keer een kleintje in de studio gehad.
Pfffff .... dat valt niet mee, zo'n kleintje goed op de foto te krijgen.
Wel heerlijke spontane blikken, maar probeer die maar eens in de goede richting te laten kijken.
En heb je de lichtopstelling eindelijk klaar, besluiten ze toch maar op een ander plekje te willen staan.

Gelijk maar zowel een lichte 'frisse' belichting en achtergrond als een donkere en gerichte belichting uitgeprobeerd.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en hoor graag verbeterpunten.

1.

13755

2.

13756

3.

13757

4.

13758

Greetzzzz, Ties
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

vind de 9 verschillende uitdrukkingen leuk

laatste 2 spreken me niet aan, had graag beide ogen gezien en vind het licht niet lekker verdeeld

die 3de van beneden vind ik helemaal te gek!
lekker scherp en wat kijkt ie geweldig spontaan
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hahaha,

Ik fotografeer hier vaak kids - en weet precies waar je over hebt. Eigenlijk moet je proberen al die lichtopstellingen te vergeten bij kinderen. Witte muur, zoveel mogelijk aanwezig licht gebruiken en dan knallen maar met een goeie flits.

Qua foto's, wat mij opvalt is dat je mooiste foto;s (de drie grote) bijna allemaal op gelijke hoogte of iets van onderen zijn genomen. En dat is een van de cruxes bij foto's met kids maken, vind ik. Door de knietjes en ietsjes van onderen fotograferen. Heb ooit een interview gelezen met Erwin Olaf die daar iets over vertelde, iets van boven of iets van onderen fotograferen. En bij kids vind ik het het mooiste om iets van onder te schieten.
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Foto 2 is prachtig!
Foto 1 is ook leuk gedaan met de uitdrukkingen.
De donkere foto's vind ik wat minder mooi. Niet helemaal mooi qua licht en ook teveel van de zijkant vind ik.
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Dan ben ik eigenwijs, ik vind die donker foto's wel mooi... Vooral de laatste
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties allemaal.
Zo zie je maar dat smaken (gelukkig) verschillen.
De ' donkere' foto's heb ik zo gemaakt, omdat de moeder een foto van haarzelf had die 30 jaar geleden door een fotograaf is gemaakt.
Die stijl geprobeerd te volgen, om zo de overeenkomsten tussen moeder en dochter te zien.
Verder vond ik het ook wel eens wat anders dan de lichte kinderkoppies en ik vind het effect wel leuk.
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Ik vind de donkere foto's ook mooi alleen jammer dat ze niet iets meer richting camera kijkt.
Mooi kindje met mooie ogen. Was vast geen straf om die te fotograferen. :)
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar