vraagje over de AWD

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Ik ben vanmorgen met goede moed gaan wandelen in de AWD om ook eens van die mooie platen proberen te schieten.
Vanuit ingang De Zilk ben ik gaan stappen en 2 uur onderweg geweest maar niets gezien wat het schieten waard was.

Kan iemand die bekend is met dit gebied mij vertellen waar ik het beste kan starten en hoe ik de grootste kans maak op het tegenkomen van dieren die daar leven? Ik had echt het gevoel dat ik een beetje doelloos aan het lopen was zonder een idee waar te kijken.

Ik hoop dat iemand dit met mij wil delen :D
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Moet je Klaas de Vries eens vragen.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Hey Rob,

Persoonlijk ga ik nooit in De Zilk de AWD in. ( Alleen zonder camera )
Zelf neem ik altijd de ingang van het pannenland in Vogelenzang.

Daar heb je meer de keus uit, duin, bos en de vlakte.

Meestal ga ik bij de ingang rechts af en dan ga ik meestal van het pad af. ( wat de meeste doen )

Wat je ook kunt doen is naar het vliegersmonument lopen.
In plaats van rechts af bij de ingang van het pannenland, ga je helemaal rechtdoor tot de splitsing daar ga je rechts af.
Dan de volgende splitsing over het watertje links af, en dan gelijk rechts af, als maar rechtdoor en dan kom je van zelf bij het vliegersmonument, ook voor de bronstijd is dit een goede plek. :wink:

Mijn ervaring uit mijn achtertuin :wink:

Gr Aad.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

post verwijderd
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Bedankt mannen :)
groetjes,
Rob
sporting
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 18:02
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Ik neem wel ingang de Zilk. Als je naar binnen loopt links aan blijven houden. Over het wildrooster het 'bos' in en dan op de y-splitsing links aanhouden richting het open veld. Ben op dat stuk tot nu toe altijd damherten tegengekomen. Ga altijd wel doordeweeks in de ochtend, dan is het nog lekker rustig. Hoop dat je er wat aan hebt!
400d + 24-105 + 70-300 + heel veel wensen en te weinig geld.
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Bij panneland vogelenzang erin en dan (sochtends vroeg) kom je de eerste meestal binnen 100m al tegen :)
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Diaroen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2010 19:46

Hoi, gisteren bij Panneland naar binnen gegaan rechtsaf langs het hek en waar het hek linksaf buigt het hek zo ongeveer blijven volgen en binnen 500 meter zit je volop tussen de herten.
Even verder langs het watertje zaten gisteren 2 waterspreeuwen en een stuk verder zit de vos. Klaas de Vries organiseert fotowandelochtenden (met hem dus ook de route in december gedaan en gisteren weer gevonden). Je kan ook de mannen met grote telelenzen volgen :D
Er zit dus genoeg, je moet even weten waar......
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar