1D Mark III of de 7D ???

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Bas Breetveld schreefCOLON En gefeliciteerd met je volkomen onverantwoorde aankoop!

Gr,

Bas
:lol:
Dit topic wordt steeds lolliger :wink:
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik vind het wel een hele sterke van Bas...hij refereert naar de volgende (nog duurdere) stap, maar met een knipoogje naar de rest van het topic ?
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

EoneX schreefCOLONIk vind het wel een hele sterke van Bas...hij refereert naar de volgende (nog duurdere) stap, maar met een knipoogje naar de rest van het topic ?
Ik koop niks meer ik wou 2 bodys en kheb er nu 2.Als er ene de deur uit gaat zal het de 5D worden voor een 7D.
Einde discussie nu.Vormij mag dit topic op slot het heeft geen nut meer!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik snap best dat je jezelf in de zeik gezet voelt. Dat mag nooit de bedoeling zijn van dit forum. Ik ben echter wel van mening dat je dit zelf uitgelokt hebt. Niet om de verkeerde keuze die je gemaakt hebt mbt de aankoop van de camera, maar vanwege de manier waarop je in dit topic hebt gereageert. Wanneer jij zelf de medeforumleden in hun waarde had gelaten was dit waarschijnlijk omgekeerd ook gebeurd.
Ik wil je als tip meegeven voortaan niet mee tegaan in grootspraak, jaloezie of emotioneel geladen berichten. Houd de eer aan jezelf.
Ik wens je veel plezier met je 1D. Een mooiere reflex kan je niet kopen. (Op de mk4 na dan).

Met vriendelijke groet,
Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Beasar schreefCOLONIk snap best dat je jezelf in de zeik gezet voelt. Dat mag nooit de bedoeling zijn van dit forum. Ik ben echter wel van mening dat je dit zelf uitgelokt hebt. Niet om de verkeerde keuze die je gemaakt hebt mbt de aankoop van de camera, maar vanwege de manier waarop je in dit topic hebt gereageert. Wanneer jij zelf de medeforumleden in hun waarde had gelaten was dit waarschijnlijk omgekeerd ook gebeurd.
Ik wil je als tip meegeven voortaan niet mee tegaan in grootspraak, jaloezie of emotioneel geladen berichten. Houd de eer aan jezelf.
Ik wens je veel plezier met je 1D. Een mooiere reflex kan je niet kopen. (Op de mk4 na dan).

Met vriendelijke groet,
Bas
Ik ben in de zeik gezet een beetje door de verkoper van de 1D kwa aankoop ervan ben ik zeker dat beter gewoon NIET meer kan!
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Gisteren de 1D Mark III gebruikt op de persdag van het autosalon in België en dit is 1 van de vele foto's :

Afbeelding

Wat heb ik bijv gemerkt aan het toestel.Als ik het middenste scherpstepuntl alleen neem,dat hij soms nog een extra scherpstelpunt zelf neemt.
Ook heb ik enkele keren lichtjes de overige AF punten zien oplichten.Is dat allemaal normaal???

Ook heb ik wel gemerkt zelfs bij +1 overbelichten dat de foto's soms donker uitvallen.Een collega vanmij die ook mee was en die Nikon schiet had bij dit geen probleem en voor de rest waren onze instellingen dezelfde.Meervlaks one shot iso 400 manueel op F5.6 met een sluitertijd van min 1/20ste.Enkele keren wel is geflitst maar niet teveel (max 10 foto's).Op sommige plekken was het toch vrij donker vandaar de flits daden :p.
Dexter202

Urbexphotography schreefCOLONAls ik het middenste scherpstepuntl alleen neem,dat hij soms nog een extra scherpstelpunt zelf neemt.
C.Fn III: Auto focus/Drive, functie 8(AF uitbreiding met gesel. pt) op "0:Uitschakelen" zetten verhelpt dit. Zelf heb ik hem overigens aan staan, zodat de camera ook scherpstelt wanneer je met het geselecteerde punt op een contrastloos vlak probeert scherp te stellen.
Urbexphotography schreefCOLONOok heb ik enkele keren lichtjes de overige AF punten zien oplichten.Is dat allemaal normaal???
Ja, dat is normaal.
Urbexphotography schreefCOLONOok heb ik wel gemerkt zelfs bij +1 overbelichten dat de foto's soms donker uitvallen.Een collega vanmij die ook mee was en die Nikon schiet had bij dit geen probleem en voor de rest waren onze instellingen dezelfde.Meervlaks one shot iso 400 manueel op F5.6 met een sluitertijd van min 1/20ste.Enkele keren wel is geflitst maar niet teveel (max 10 foto's).Op sommige plekken was het toch vrij donker vandaar de flits daden :p.
Fotografie 101? De lichtmeter in je camera gaat uit van een gemiddelde grijswaarde. Wanneer je veel zwart of veel wit in beeld hebt, zal de camera verkeerd belichten. Net als wanneer je in de sneeuw fotografeert of in het donker. Heeft weinig met de camera te maken, maar des te meer met hoe je er op in speelt. Dat zal bij Nikon niet anders zijn.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Mijne eerste indruk van de foto's die ik op het autosalon in België met de 1D Mark III gemaakt heb zijn gewoon AF.
Totaal wat anders als met de 5D Mark II.

Dus ja ik kan ook iets positiefs zeggen over Canon ;).
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

post verwijderd
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 22 keer gewijzigd.
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLONIk heb meer ervaring dan jij denkt! Lees het internet er maar eens op na, over de snelle AF van de 5D Mark 2.
Het verschil merk ik goed met de testje die ik reeds gedaan heb met de 1D Mark III en de testjes die ik vorige week in de winkel met een 7D gedaan heb.De 5D heeft gewoonweg de snelste AF (niet dus).
Dat is wat mij ervan weerhouden heeft om de MkII te kopen. Ik ben begonnen met een 1D MkI en daarna een MkII gekocht voor autosport en concertfotografie. Helemaal fout natuurlijk, want je bent meteen gruwelijk verwend door de superieure AF snelheid/accuratesse van de 1D. Ik hoorde mensen klagen over trage lenzen die op de 1D gewoon prima presteerden.
Aangezien ik het autosport gebeuren toch te saai vond om het op dat nivo te blijven doen, en concerten ook al niet meer zo leuk zijn om te fotograferen (veel teveel fotografen) heb ik die koelkasten weggedaan en heb een 5D gekocht. Heel fijn ding hoor, alleen jammer dat Canon de AF heeft gecastreerd om de 1Ds te beschermen. Iets anders kan ik er ook niet van maken.

Vandaag even aan het rondkijken geweest en het gonst weer van de geruchten dat en dit jaar nog een MkIII wordt gelanceerd. Qua timing zou het kunnen kloppen, het is 3 jaar geleden dat de MkII is gelanceerd en die kwam 3 jaar na de MkI. Ook de tegenhanger van Nikon, de D700 krijgt dit jaar waarschijnlijk een opvolger. De 5D MkIII zou het AF systeem van de 7D krijgen. Als dat zo is, ga ik mijn 5D verkopen en pak ik die MkIII aan. Zo niet, ga ik naar de Dark Side... Ik moet dan wel een hele nieuwe kit aanschaffen, maar ik baal af en toe zo van die AF. Echt niet van deze tijd.

En daarmee is de 5D ook veel minder geschikt voor concertfotografie. Je bent gewoon niet zeker van je shot, en je moet dus steeds controleren. Met de 1D deed ik dat op een gegeven moment niet eens meer en snapte ik ook niet waarom iedereen toch steeds 'chimpte'. De 1D is gewoon 'fire and forget'. Altijd goed (tenzij je het zelf niet goed doet). En Canon kan het wel, maar ze vertikken het om je te dwingen een andere camera te kopen. Maar aangezien Nikon niet aan castraten doet, wordt Canon gedwongen het ook maar op te geven. Ik geeft het ze te doen als ze hetzelfde geintje flikken met de MkIII. Dan moet je wel heel erg verknocht zijn aan Canon wil je er nog een kopen.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ah, de zoveelste klager over de AF van de 5D2. Deze camera is bedoeld voor landschap-, studio- en portretfotografie en niet voor sport.
Hoewel ik er afgelopen zomer heel prima een paardenrace mee heb gefotografeerd icm de 70-200. Platen waren stuk voor stuk scherp.
Ik heb dan ook totaal geen last van trage of slechte AF. Als je van een 1D afkomt en dan gaat vergelijken, puur op AF speed, dan ben je mi appels met peren aan het vergelijken. Je hebt je Ferrari ingeruild voor een Rolls en dan klagen dat de Rolls niet zo hard loopt. Ook twee verschillende auto's met een verschillend doel.

Voor de wat snellere AF heb ik (voor als ik het nodig heb) er een 50D naast, dat zou ook prima een 7D kunnen zijn.
Voor de (tot nu toe) nog steeds onovetroffen beeldkwaliteit, zou ik mijn 5D2 niet willen inruilen voor een 1D, simpelweg omdat in mijn type fotografie snelheid geen rol speelt en beeldkwaliteit wel. Ik heb dan ook bewust deze keuze gemaakt.

En naar Nikon overstappen kun je altijd nog, het gras zal daar ongetwijfeld groener zijn.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

arnold_w schreefCOLONAh, de zoveelste klager over de AF van de 5D2. Deze camera is bedoeld voor landschap-, studio- en portretfotografie en niet voor sport.
sorry, maar dit is dus onzin. Ik heb de 1D juist weggedaan omdat ik geen autosport meer doe. En dat een camera 'bedoeld' is voor een bepaalde sectie van de fotografie is helemaal onzin. Een 1D is beter geschikt voor sport, maar het is ook een 'algemene' journalistencamera. De 5D focust gewoon klote, punt. Niet zozeer langzaam, maar gewoon slecht. Ik probeer echt geen rare dingen te doen, maar er komen beduidend minder vaak scherpe foto's uit als met mijn 1D (ik heb er 2 van gehad).
Als alle '5D focus-klagers' nou allemaal F1 probeerden te fotograferen zou je misschien een punt hebben, maar dat is niet zo. Je wil toch niet zeggen dat Canon een camera gebakken heeft die alleen bruibaar is op een statief om stilstaande objecten te fotograferen?

Bij Nikon is idd het gras groener, want de D700 heeft gewoon het zelfde AF mechanisme als de prof.lijn. Zij durven dat wel. Kijk, dat jij net boft dat jouw 5D altijd raak schiet, is prima. Maar over het algemeen is de AF van de 5D gewoon gecastreerd. En dat is nergens voor nodig. Canon heeft die technologie in huis en de enige reden dat ze dat hebben gedaan is een commerciele overweging.

Dat belerende toontje van je staat me ook niet zo erg aan eigenlijk. Ik ben geen prutser die niet weet hoe je een foto moet maken. Ik mag gewoon van ELKE camera verwachten dat ie goed kan focussen.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Dat belerende toontje onstaat door het zoveelste topic over de "slechte" AF dat ik lees.
Ik krijg daar een beetje het heen en weer van. Ik beweer ook niet dat je een prutser bent, ik denk alleen dat je iets verwacht van een camera die daar niet voor is bedoeld. Toen ik aan een nieuwe camera toe was, heb ik mezelf ook afgevraagd welke camera het best past bij mijn type fotografie. Ik ben nog steeds blij met die keuze. Full frame met een hoge IQ en veel pixels zijn voor mij belangrijker dan een vlotte AF.

En als je het dan over durf en lef hebt, mijn oom heeft een onlangs een 700D gekocht, maar ik vind die 12mp toch wel wat karig. Misschien niet als de foto's zich beperken tot krantenartikelen of webpublicaties, maar een forse vergroting of crop zit er gewoon niet in. Ik vind dat Nikon daar de stap niet durft te maken naar high res, omdat ze met minder resolutie de beeldruis beter de baas zijn. Dus ook hier sta je weer voor de keuze IQ vs AF.

Sprak onlangs iemand die zijn 1D4 inruilde voor een 5D2, je vraagt je af waarom iemand dat doet. Beeldkwaliteit was zijn grootste motivatie.
Ik ben het er gedeeltelijk wel mee eens dat de AF best wat beter kan en met een mogelijke 5D3 zal dat zeker een welkome verbetering zijn, maar het gaat me echt te ver om de AF "klote" te noemen. Gecastreerd is 'ie ook niet, ze hebben gewoon de AF unit van de 5D1 gebruikt, met dezelfde gedachte dat het geen sportscam is. De 1D series zijn behalve voor sport ook voor journalistiek gebruik bedoeld, omdat ze nou eenmaal veel robuuster en betrouwbaarder zijn en net even wat meer tegen een stootje moeten kunnen dan onder rustige gecontroleerde omstandigheden.

De meeste natuur- en studiofotografen die ik ken zijn heel erg tevreden over de 5D2, klachten over de AF heb ik op dat vlak nog van bijna niemand gehoord. Net als dat ik heel tevreden ben met deze camera en nog niet in situaties terecht ben gekomen waarbij de AF mij in de steek liet. Ik verwacht overigens ook niet dat er exemplarische verschillen zijn, dus mijn exemplaar is echt niet beter dan al die andere.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik ben specifiek naar een 7D gegaan omwille van de cropfactor.
Ik had een 400D en ben van die naar een 40D gegaan. Ik vond de AF al stukken beter (hij reageerde gewoon sneller leek het). En nu heb ik de 7D en ik moet zeggen, alweer een wereld van verschil. Hij focust als een tierelier en vooral die zone en het tracking is een plezier om mee te werken. Ik heb tot nu toe maar even kindjes op de plaat gezet in de zweefmolen in plopsa indoor, maar ik ben van plan binnenkort eens naar Schiphol te gaan.

Hij is ook retescherp. Scherper met de combo 24-105 dan op de 40D. Misschien is dat door de 18mp ipv de 10mp op de 40D ofwel is het doordat de AF zoveel accurater is... Wat ik wel weet is dat het een dijk van een camera is en wil hem nu al niet meer missen...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Hoewel ik er niks meer mee deed... Mis ik 'm toch :(
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

JSnakes schreefCOLONHoewel ik er niks meer mee deed... Mis ik 'm toch :(
Je krijgt em niet terug! :P
Het is echt een dijk van een camera. Af en toe blokkeert ie wel eens, maar da's naar het schijnt een gekend fw probleempje doordat de cam in sleep gaat. Oplossing is dat je de sleep uitzet... Gebruik de sleep toch niet, dus kan net zo goed uit... :D

(btw.. op mijn site http://www.jerenes.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan je de eerste testfoto's (test geslaagd wel) zien van in plopsaland indoor. De ISO is belachelijk hoog moeten gaan, maar desondanks... nette foto's!!!)
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Vond net nog een mooie sidebyside review op Traumflieger tussen de 7D, 50D, 5D2 en 1D3.

Op het gebied van AF speed en bruikbare beelden vond ik dit resultaat wel aardig.

Resultaten roofvogelshow
Afbeelding

Maar als het echt op snelle onderwerpen aankomt (racecircuit) dan ziet dat er opeens zo uit.
Afbeelding

De rest van de test staat hier
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Die resultaten komen aardig overeen met mijn verwachtingen, aangezien ik een 50D, 7D, 1D II heb gehad en nu de 5D II bezit weet ik enigzins waar ik het over heb.

Ook ik ga voor de IQ van FF(ook de 5D I vind ik gewoon betere/fijnere IQ hebben dan een APS-H/C) en die AF is voor mijn(!) doeleinden nèt genoeg(mag sneller, maar is alles behalve bagger...)
Twee weken terug op 6400 ISO op f/1.2 moeten schieten voor een sluitertijd van 1/100, dus het was aardig donker, maar als je in je zoeker op zoek gaat naar dat kleine beetje contrast in een gezicht lukt het altijd wel.

Canon zou natuurlijk gewoon een alleskunner kunnen maken (1Ds III maar meer FPS bv.) maar deze is dan gewoon minder 'betaalbaar' als dat de 5D II nu is.
Ik ben het er wel mee eens dat Canon een beetje de fout in gegaan is door de grenzen tussen de camera's groot te houden wat AF en FPS betreft.
Ze kunnen m.i. beter een 5D Mark IIn uit kunnen brengen met Dual-digic en de AF van de 7D, maar dan snijden ze zich zelf in de vingers, want dan koopt niemand meer een 1-Series :)
Dexter202

Ik moet zeggen dat ik de test van Traumflieger niet helemaal objectief (haha) vind, daar er ook meerdere objectieven door elkaar worden gebruikt. Dan wordt het moeilijk te bepalen of je de AF-prestatie aan de camera of aan de lens moet toekennen. Om de resultaten van alle test dan bij elkaar te gooien en een soort gemiddelde te nemen, lijkt me niet helemaal statistisch verantwoord.

Mijn persoonlijke ervaring met dergelijke situaties (ik fotografeer véél hondensport, lijkt me wel enigszins vergelijkbaar met de roofvogelshow) is dat de 1D significant meer scherpe platen aflevert dan de 7D. Wanneer de hond bijvoorbeeld frontaal op je af rent, ligt de focus (in vergelijk tot de 1D) net iets te vaak op de achterpoten i.p.v. op de kop. Sowieso lijkt de 7D meer moeite te hebben met het scherp afbeelden van bewegende objecten. Die ervaring baseer ik op 2 7D's, een 1D2 en een 1D3.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Dexter202 schreefCOLONIk moet zeggen dat ik de test van Traumflieger niet helemaal objectief (haha) vind, daar er ook meerdere objectieven door elkaar worden gebruikt. Dan wordt het moeilijk te bepalen of je de AF-prestatie aan de camera of aan de lens moet toekennen. Om de resultaten van alle test dan bij elkaar te gooien en een soort gemiddelde te nemen, lijkt me niet helemaal statistisch verantwoord.
Zwecks Überprüfung haben wir das neue, sehr hochauflösende Canon 100mm/2,8L IS USM Makro-Objektiv mit der Profitester-Software IMATEST auf Linienauflösung bei identischem Bildwinkel ausgemessen.

Ik mag er toch van uitgaan dat ze bei Traumflieger wel zo snugger zijn om onder gelijke condities te testen en dat ze AF speed en resolutie resultaten niet laten afhangen van verschillende door elkaar gebruikte objectieven. Ik weet ook niet waaruit je deze conclusie hebt getrokken, maar volgens mij hebben ze juist overal de 100mm 2.8 gebruikt om een zo consistent mogelijke test op te leveren.

Edit: niet de 100 2.8, maar de 70-200 2.8, de 300 2.8 en 300 4 zijn gebruikt. En idd hebben ze daar de gemiddelde waarden van genomen, wat mi toch een redelijk eerlijk resultaat oplevert. speedtest
In de praktijk gebruik je toch ook verschillende objectieven door elkaar, de één zal wat vlotter/accurater reageren dan de ander. Het gemiddelde bepaald dan toch de algehele betrouwbaarheid van je AF systeem?
Laatst gewijzigd door 3 op arnold_w, in totaal 22 keer gewijzigd.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar