De 3 Gezusters

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Na heel lange tijd niets meer geplaatst te hebben, werd het nu weer eens tijd.
Langzamerhand de studiofotografie weer opgepakt en onlangs een shoot gedaan met 3 zusjes.

Deze keer gebruik gemaakt van een beauty-dish links voor het model, een softbox rechts naast het model en een haarlichtje.
Benieuwd wat jullie er van vinden en of het een beetje de showcase-kant opgaat.

1.

11562

2.

11563

3.

11564

4.

11565

Groeten, Ties
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Wow, nette strakke plaatjes. Niets op aan te merken. Heb je deze met je 400d gemaakt of met de 5d? En welk lens?
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

@PHD: Alle foto's met de 5D gemaakt, gebruik de 400D bijna niet meer, zo goed bevalt die 5D.
De 1e foto is met de 24-105 gemaakt, de andere 3 met de 70-200.
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

De zussen staan er mooi scherp op!
De kleuren en huid doen het ook prima.

Wat kleine dingetjes voor mij als kijker;
Nr 1 oogt wat hard belicht. Misschien dat ie iets donkerder lekker wegkijkt.
Bij nr 3 is misschien haar rechter oogkas nog iets op te lichten?
Het rode hartje is erg leuk zo, maar de gehele omzetting oogt wat flets/grijzig.
Denk dat die met iets meer contrast nog mooier is.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik heb het idee dat je iets te ver bent gegaan met de 'clarity'. En als je zover gaat met de clarity zou je eigenlijk ook de tanden iets mogen 'bleken'.

Nummer 4 lijkt de linkerarm wat aangepast aan de onderkant van haar bovenarm?
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Hele mooie foto's, mooie kleuren en goed scherp, het enige minpunt vind ik dat de huid te soft is, zo'n jonge meiden hebben dat in mijn ogen totaal niet nodig. De blauwe achtergrond heb je dat met een kleurfilter gedaan?

Groetjes Hilde
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

@Frank64: Ik wilde een frisse lichte foto met donkere achtergrond, vandaar wellicht een 'harde' aanblik.
De oogkas iets oplichten heb ik wel geprobeerd, maar vond het niet passen bij de schaduw en het oog zelf.
De Z/W vind ik ook ietsje flets, maar met meer contrast wordt het misschien wat hard. Ik ga het zeker uit proberen.

@EoneX: Ik heb niet veel gedaan met de clarity. Wat je bedoelt met "Nummer 4 lijkt de linkerarm wat aangepast aan de onderkant van haar bovenarm?" begrijp ik niet, maar er is in ieder geval niets aan geshopt.

@ Hilde: Dank je. Ik heb de huid maar heel weinig (tot bijna niets) verzacht, alleen bij 1 van de 3 heb ik dat iets meer gedaan. Jonge meiden hebben dat meestal niet nodig, tenzij de jeugdpuistjes net op dat moment wat opspelen. Dat was bij die ene het geval, vandaar dat ik daar de huid wat meer heb aangepast.
De blauwe achtergrond heb ik inderdaad met een kleurfilter voor de flitser die op de zwarte achtergond stond gericht gedaan.

Greetzzz, Ties
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar