Kerstgroetjes in kerstjurkje

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

De titel zal wellicht wat meer kijkers trekken maar helaas, ze is nog erg jong :lol: In elk geval vond ik de plaat wel de moeite om weer eens een keer te laten zien. Maar ja, ik ben dan ook de trotse papa dus wellicht wat bevooroordeeld.

Afbeelding
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
7DWouter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2010 20:15
WoonplaatsCOLON Enschede

Ik vind hem geweldig!

Ga je waarschijnlijk opa's, oma's etc. mee blij maken als kerstkaart!!

Groeten Wouter
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Hele fraaie plaat. Jammer dat ie wat centraal staat. Had de plaat anders nog mooier gemaakt!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Heb hem uit het midden gehad maar vond dat niet mooi. Als de kleine nu zijdelings had gezeten was het anders geweest. Ik zet mensen altijd uit het midden als ze de foto in kunnen kijken. Dit was hier zonder meer het geval niet. Dank voor je reactie.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

avdakker schreefCOLONHeb hem uit het midden gehad maar vond dat niet mooi. Als de kleine nu zijdelings had gezeten was het anders geweest. Ik zet mensen altijd uit het midden als ze de foto in kunnen kijken. Dit was hier zonder meer het geval niet. Dank voor je reactie.
Duidelijke uitleg waar ik mij helemaal in kan vinden. Zette mij weer even aan het denken over composities en dit is een goede uitleg. Zo maar lege ruimte zonder doel is ook niet alles. Dit is zeker een erg leuke foto die straks bij veel familie op de kast zal staan.

Kan je iets meer vertellen over hoe de foto gemaakt is ? (wat heb je gebruikt enz)

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Zeker een guitige Kerstkaart, netjes gedaan :)
Je bg vind ik wat kleur betreft hier helemaal bij passen.
Alleen met dat rechtse kaarsje is iets mis denk ik ?

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ik heb een thuis studio op zolder met 3 lampen. Ik heb zoals je in de kerstbal kunt zien 2 lampen van voor gehad. Links van me een beauty dish met softdoek erover en rechts van me een normale softbox. De Beautydish (kan ook prima een softbox zijn) heb ik op een erg laag statief staan, zodat het licht goed van voren komt. De andere gewoon wat meer schuin van boven om de achtergrond wat mee te verlichten. Eigenlijk een vrij simpele opstelling. De 3e lamp met grid gebruik ik ooit om de achtergrond wat te belichten, maar dat was hier niet nodig. (was ook de eerste keer met een bruine achtergrond)
Uiteraard wel even met lichtmeter het licht vooraf instellen om wachten te voorkomen met een baby. Grijskaartje gebruik ik trouwens ook nog steeds.
Wat ik wel heb veranderd met photoshop is de 2 lampen in de kerstbal. Die waren eerst geel van kleur maar vielen te veel op. Nu dus een beetje rood gemaakt en ook de randen van die lampen wat zachter. Dat beviel me al stukken meer.
Ik ben geen pro op dit gebied maar mag niet klagen vind ik zelf. Hoop dat je er wat mee kunt.

@ jumper: Rechtse kaarsje? die snap ik niet helemaal.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hele kleine baby of grote kerstbal? Ontzettend leuk resultaat geworden en wat een lol straalt er vanaf. De bewerking in de kerstbal trekt niet zo heel veel aandacht dus wat dat betreft kan je gewoon tevreden zijn met je werk. Andere compositie hoeft van mij hier niet, gewoon lekker recht voor je raap en genieten.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

avdakker schreefCOLON@ jumper: Rechtse kaarsje? die snap ik niet helemaal.
Ik zag die 2 reflrecties op de kerstbal aan voor waxinelichtjes :oops: , sorry.
Bedankt ook voor de uitleg.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Kijk, hele duidelijke reacties. Dankje wel. En inderdaad een flinke kerstbal. :)
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Heel gaaf en zeker goed gelukt! Ook leuk voor later.
De bruine achtergrond past er ook goed bij.
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

Wat een prachtige foto van een lachebekje.
Heerlijk toch als je zo'n fotomodel in huis hebt.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

erg leuk hoor, denk dat iedereen die deze "kerstkaart" gaat ontvangen met een big smile rondloopt !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Technisch.. hmmm.. het lukt me niet om er zo naar te kijken! Als je dat koppie ziet ben je toch helemaal verkocht!?
Wat maakt het technisch dan nog uit! Heerlijke plaat gewoon! En zoals mijn voorganger al aanhaalt, die smile komt vanzelf op je gezicht!
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Leuke foto!

Ik had hem wat meer van onderen genomen zodat je boven wat ruimte weg kunt laten.
Is teveel ruimte boven het hoofdje.

Verder een top plaat!
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ik heb hem juist meer onder af gesneden omdat ik het verloop van het licht op de achtergrond zo mooier vond. En nog lager ging niet want ik lag al op de grond. Maar ik snap je punt. Dank voor je reactie :)
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Tikje met de klok meedraaien en dan ietsje croppen aan de bovenkane maakt m volgens mij nog dynamischer en vrolijker. Hoe groter het onderwerp hoe groter de lach in dit geval.
En dan gelijk de donkere verticale rand rechts er even afhalen.

Leuk projectje ;-)

gr Sarpa
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ik snap de bedoeling en had hem wellicht anders moeten croppen om hem online te gooien. Ik heb er een kerstkaart van gemaakt met tekst erboven dus vandaar de ruimte. Betreffende de donkere kant aan de rechterkant is de belichting. Ophelderen geeft geen mooi effect dus dat heb ik niet gedaan. En uit het midden zetten doe ik niet daar ik dat niet mooi vind zoals eerder aangegeven.
Ik zal de volgende keer de foto opnieuw bewerken alvorens hier online te zetten. Men kijkt hier immers ook anders naar de plaat :)
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Sushi schreefCOLONTechnisch.. hmmm.. het lukt me niet om er zo naar te kijken! Als je dat koppie ziet ben je toch helemaal verkocht!?
Wat maakt het technisch dan nog uit! Heerlijke plaat gewoon! En zoals mijn voorganger al aanhaalt, die smile komt vanzelf op je gezicht!
Dat heb ik ook....ik moet gewoon lachen om deze foto, heerlijke kerstkaart zal het zijn.

Eh..kijk ik er over heen, of is er al een kerstkaarten topic geopend...?
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ja hoor Marian, die is er: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 00&t=86736" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar