Wat is jouw laatste aanwinst? (deel VII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dexter202 schreefCOLONMooi ding zeg :o
Dankje! :mrgreen:
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zojuist bij Konijnenberg mezelf blij gemaakt met:

- een achterlensdopje (was er één verloren op de Zoom Experience, en niemand daar die ze verkocht... :x );
- een Manfrotto 680B Monopod;
- een bijbehorende Manfrotto 234RC kop (met dezelfde QR als mijn tripod);
- en last but not least, de Canon EF 50mm f1.4 USM :mrgreen: .

Vooral met de laatste van de vier ben ik erg blij!!! :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RoGEK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2009 19:54
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

mezelf gister voorzien van een Canon 17-40mm F4L USM..

lekker lensje en een heel mooie vervanger voor de 17-85 die ik had.
Canon EOS 7D, 40D + BG-E2 , 17-40 F4L USM, 24-70mm F2.8L USM, 70-200mm F4L iS USM, 50mm f1.8 II, Speedlite 430EXII, Lowepro Flipside 400AW, Manfrotto 190NAT3 + 168
sporting
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 18:02
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

vandaag bij k-e een nova 200 aw gekocht. Lekker ruime schoudertas en nu kan ik mijn volle rugtas thuislaten en alleen meenemen wat ik nodig heb.

Tipje bij k-e is deze schoudertas in de aanbieding, 58 euro
400d + 24-105 + 70-300 + heel veel wensen en te weinig geld.
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

En ja hoor de Sint kwam vandaag al langs op mn werk met mijn Tronix Explorer-XT SE 2400W :D....Zondag meteen gebruiken met een Urbex/Model shoot :).
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb vanavond maar besloten mijn Synologie van beneden naar boven te verhuizen.
Het ding staat om te beginnen niet de hele dag aan, schakelt ook automatisch om 1 uur s'nachts uit (als ik dan nog niet klaar ben.....)
Maar beneden staat hij aan de router. Benader hem van de ene PC met een netwerk via stopcontact (en dat valt op zich helemaal niet tegen voor een 85 mbps) en via de laptop draadloos. Maar als ik grote mappen door moet, dan merk ik de problemen.
Hij komt nu toch op de werkkamer en plak hem daar in een gigabit netwerk. Dat gigabit gebeuren is dan ook weer de laatste aanwinst: een netwerkkaart, router en bijbehorende kabels.

Op het werk hebben we ook gigabit op de camera's (in de camera's zelf) en dat gaat echt snel. Vanmiddag nog 8 camera's gedownload in ongeveer 4 minuten (dan praten we over ongeveer bijna 3 Gb aan data (7 x 350 foto's = 2800 beelden)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 4

fotojeroen schreefCOLON… laatste aanwinst: een netwerkkaart, router en bijbehorende kabels. …
Had je PC nog geen Gigabit-lan, zo niet dan is je PC waarschijnlijk ook aan vervanging toe. Een ADSL modem/router zou je ook niet hoeven vervangen. Het toevoegen van een Gigabit-switch om Synology en PC aan te sluiten zou voldoende moeten zijn. Je internetverbinding en draadloos netwerk halen bij lange na geen Gigabit snelheid.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Bedoel inderdaad ook een switch. Router kan gewoon blijven, internetsnelheid is niet belangrijk.
De PC moet inderdaad binnenkort ook wel de deur uit, maar zit nog steeds in dubio
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 4

Sinterklaas en de Kerstman staan te trappelen om mooie cadeaus te brengen. :D
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

De Sint wist dat ik naar India zou gaan,
daarom dacht hij deze week: Kom aan,
bungelt er bij die reis voor JohnS pens
een mooie EF 16-35 f/2.8L II USM lens!
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
Mart B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2010 12:27
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik kwam net een piet tegen, en die had een setje Ranger Rx Quadra's laten vallen!

Ligt nu toevallig in mijn schoen... :)!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

sporting schreefCOLONvandaag bij k-e een nova 200 aw gekocht. Lekker ruime schoudertas en nu kan ik mijn volle rugtas thuislaten en alleen meenemen wat ik nodig heb. Tipje bij k-e is deze schoudertas in de aanbieding, 58 euro
Da's geen geld! Ik heb meer betaald voor zijn kleinere broer (190AW), die me nu eigenlijk net één maatje te klein is! :shock:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

dat is zeker geen geld, maar denk dat je wel naar de winkel moet voor die prijs, want online staat ie gewoon op 105 euro als je hem bestelt :cry: dus geen 58 euro helaas.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
sporting
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 18:02
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

ik was ook behoorlijk verbaasd, er was overigens maar 1 kleur beschikbaar, zwart/blauw. Er stonden er nog een stuk of 20, nu 19 ;-)

Edit: was overigens in capelle
400d + 24-105 + 70-300 + heel veel wensen en te weinig geld.
Akumal

Lenscoat Canon EF 500mm/F4.0 IS Realtree Advantage Max4 HD.
Anoniem 3

Akumal schreefCOLONLenscoat Canon EF 500mm/F4.0 IS Realtree Advantage Max4 HD.
Lenscoat?

Ik heb net een nieuwe puntmuts aangeschaft om mijn eigen kalende koppie warm te houden.

En een setje winterbanden om me veilig van de ene naar de andere fotolocatie te brengen.
Daaaaaaag, 60D!
Akumal

Is ook een soort Puntmuts :mrgreen: Maar die winterbanden zijn ook het geld waard hoor, heb ze dit jaar voor het eerst eronder liggen, scheelt een hoop.

Afbeelding
Anoniem 3

Maar waarom een lenscoat?
Alleen voor de camouflage?
(serieuze vraag)
Akumal

Vooral ter bescherming van je objectief en camouflage vanuit een schuilhut/tent en camo net.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

MarcoEOS550D schreefCOLONZojuist bij Konijnenberg mezelf blij gemaakt met:
(...)
en last but not least, de Canon EF 50mm f1.4 USM :mrgreen: . Vooral met de laatste ben ik erg blij!!! :D
Nou, inmiddels ben ik even aan het spelen geweest met dit lensje, en wát een mooie lens is dat! Ben er erg blij mee... foto's volgen nog wel!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar