FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

aruijgrok schreefCOLONHeren,

De politie in Harlingen heeft gebeld... aangetekende (juridischbrief) naar hun te sturen. Voor €80,- ..Na aangetekende brief van 3 dagen geleden, en aangifte bij de politie 3 dagen terug (zie hier boven) Mailtje ontvangen vandaag dat de spullen zijn verzonden. FF ONDERDRUK ZETTEN DUS
à 80 euro, en deze extra kosten zijn voor??
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

een deurwaardersexploot, gok ik.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik bedoelde meer te zeggen: fijne oplossing als jij er daardoor nog eens 80 euro bij inschiet.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
aruijgrok
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 09:44

spullen zijn nu ook binnen. FOTO SG BEDANKT!
aruijgrok
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 09:44

E7picture schreefCOLONIk bedoelde meer te zeggen: fijne oplossing als jij er daardoor nog eens 80 euro bij inschiet.

Ja je kan ook maanden wachten op je 1000,- terug (als je het al krijgt) . succes ermee. Mijn spullen zijn in ieder geval binnen 3 dagen binnen, na maanden wachten. Beter 80,- te veel uitgeven. Dan alles kwijt zijn binnenkort wellicht. Idd 80,- bij ingeschoten. Jammer dan. Totaal geen spijt van!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik snap dat je blij bent dat de spullen binnen zijn en dat je er niet alles bij in bent geschoten. FotoSG alsnog bedanken gaat mij een persoonlijk een beetje ver, maar ik denk dat er wat sarcasme in je bericht zat. Echter ik vind dit geen werkelijke oplossing. Op deze manier worden alle gedupeerde klanten gedwongen extra kosten te maken, ik ga er vanuit als jij deze € 80,- terug eist het traject van niet beantwoorden van mails e.d. gewoon weer van vooraf aan begint. Mijn gok is dat jij jouw spullen hebt gekregen zonder begeleidend schrijven, verklaring van uitblijven zending oid.

Maar wel gemeend namens mij: veel plezier met je spullen!

Gr.
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

gefeliciteerd aruijgrok! , je hebt je spullen binnen en geluk gehad, en goed dat je actie hebt ondernomen, neemt 80 euro voor lief aan kosten, op 1000 euro zou ik dat ook zeker doen , verstandige keuze (eigelijk had je weinig keus) .

Zelf heb ik mijn order geannuleerd en elders hetzelfde moeten kopen dus aan alsnog levering in spullen voor mij geen zin, ik wil nog steeds mijn geld terug.
Vandaag weer even gekeken op mijn bankrekening en nog steeds NIETS teruggestort door FotoSG ! :-(
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
aruijgrok
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 09:44

De 80 euro's worden uiteraard teruggevorderd. komt tevens nog wat beltegoed bij. Dit is ook geregeld (rechtsbijstand doet wonderen)
aruijgrok
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 09:44

En idd geen schrijven erbij. maar dat had ik na deze stilte in Harlingen ook niet verwacht.
Succes met alle zendingen en gelden die bij velen nog in de wacht staan.
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

super hoor
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
molen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2008 19:52
WoonplaatsCOLON zwolle

ik heb ook mijn rechtsbijstandverzekering er op zitten, 2 weken geleden een aangetekende brief gestuurd + mail. vandaag gebeld met de rechtsbijstandverzekering.
zij sturen vandaag een appélbrief. tot op heden niets gehoord.
marnix ds
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2010 14:45

Hoi,
Na meer dan twee maanden, gewoon een mail gestuurd dat ik ging aangifte doen bij de politie en vandaag een paar dagen na de mail een pakket aan mijn deur van benel (fotoSG) alles was compleet dus voor mij eind goed al goed.
Het ging bij mij om een bestelling van 239€ mms veel geluk gehad...
Maar fotoSG nooit meer
jjfoto
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2010 12:05

Ik heb vandaag aangifte gedaan, zodra ik iets zinnigs hoor van de politie zal ik dit laten weten.
Gosse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2010 22:29

Ik heb me maar even geregistreerd hier op EOSdigitaal. De meesten zullen mijn naam inmiddels al een paar keer tegengekomen zijn op DPZ. En dan in een onderwerp wat ook hier een hot item is. Helaas.

Ik wilde jullie mijn laatste bevindingen, in mijn actie om mijn geld terug te krijgen niet onthouden. Het is nu bijna 4 weken geleden dat ik een aangetekende brief en een e-mail aan FotoSg heb verstuurd met daarin een verzoek/sommatie tot het terugstorten van het door mij betaalde geldbedrag. Dit omdat de levering van de artikelen uitbleef. Ik heb een ontvangstbevestiging gehad dat de aangetekende brief is ontvangen. Vorige week heb ik een e-mail verstuurd met daarin de mededeling dat de termijn bijna is verstreken en dat ik mij voorbereid op de laatste stap, namelijk aangifte terzake oplichting. Ook op die mail uiteraard natuurlijk geen reactie. Ik heb een CC naar Benel gestuurd. Hierna heb ik telefonisch contact gehad met Benel. Ik kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon aan wie ik mijn probleem heb voorgelegd. Zij kwam met het volgende:

Er zijn inderdaad betalingsproblemen met of bij FotoSG. Benel heeft een aantal domeinnamen van FotoSg overgenomen waardoor er weer wat geld werd gegenereerd zodat er mondjesmaat toch geleverd kon worden. In een later gesprek met Han Rijk van Benel heb ik begrepen dat de bodem van die geldput inmiddels ook al aardig in zicht komt.

Ik wacht nog totdat de officiele termijn verstreken is en dan zal ik zonder aarzelen alsnog aangifte gaan doen.
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

ik heb tot op heden nog geen geld op mijn rekening gestort gekregen van fotosg (ik zit nu 2 maanden op mijn geld te wachten ! ), en geen enkele reactie tot op heden op mails of aangetekend schrijven.
De aangifte die ik heb gedaan bij de Politie Amsterdam blijkt ca 5 tot 8 weken te duren alvorens die aankomt in Harlingen, ik heb een maand geleden aangifte gedaan. dus het kan maar zo nog een maand duren voor de aangifte in harlingen bij de politie overgedragen is en ze er wat mee kunnen doen.
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

en hoe staat het met de civiele procedure? Als ik me goed herinner had jij een incassoburo ingeschakeld, toch?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

klopt het incassoburo is ook bezig , maar wacht termijnen af , en dat kan met elkaar weken duren ....
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Dan nog ff geduld hebben dus!
Heb je al gekeken op de site's
of ze hun faisement hebben aangevraagd?

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Hoe kan het toch zijn dat je via de website van FotoSG gewoon nog kunt bestellen..

en hoe kan het toch dat er bij alles wonderbaarlijk staat leverbaar.....
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Bestellen, geld overmaken en achteraansluiten maar :?
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar