Huwelijk Ernst en Annemiek

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Twee weken geleden een leuke bruiloft mogen fotograferen van Ernst een Annemiek. Een leuk stel die speciaal de herfst hadden uitgekozen om te trouwen. Hieronder een compilatie van de serie. Het zijn er misschien wat veel, maar het is ook zo moeilijk een selectie te maken. Ben benieuwd hoe ze ontvangen worden........

groeten Martijn

1

9532

2

9533

3

9534

4

9535

5

9536

6

9537

7

9538

8

9539

9

9540

10

9541

11

9544

12

9546

13

9547

14

9556

15

9557

16

9558

17

9559

18

9560

fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

En zo maak je een professionele huwelijksreportage! Goed uitgekozen spontane momenten en goed geposeerde fotos. Belichtingtechisch zit het over het algemeen ook goed in elkaar.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

3,4,15 en 17 (gauw de nummers tikken anders vergeet ik ze) vind ik heel origineel.
Verder een hele mooie reportage, volgens mij is het bruidspaar hier heel blij mee.
Gebruikers-avatar
sbadoux
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 11:49
WoonplaatsCOLON De Meern

Mooie reportage maar wat mij opvalt is dat je het bruidspaar veel van opzij en achter hebt gefotografeerd (wat natuurlijk wel mooie plaatjes oplevert).
Ik zie het gezicht van de bruidegom eigenlijk nooit volledig in beeld, dat is het enige wat ik mis in de serie.
EOS 450D + kitlens & Canon 55-250
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie serie!

Wel vind ik de eerste foto's wat donker/grauwig. Heb je daar bewust voor gekozen?

Verder vind ik de foto van de schaduw echt meesterlijk. Super origineel. Deze zou zwart wit nog mooier zijn (denk ik)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik heb zelf 2 bruiloften gedaan, allebei samen met iemand, en ik weet uit ervaring hoe je soms moet schipperen tussen wat een ruimte, een ceremonie en licht toelaat. Ik ben (dus) geen ervaren kenner, maar reageer vanuit mijn gevoel.

Op foto 1 valt me de grauwigheid op. Jah, de jurk is op sommige plekken wit zoals 'ie bedoeld is, maar alles eromheen vind ik veel te grijzig. Kil zelfs. Ik weet niet in hoeverre het bruidspaar open staat voor 'afwijkende' foto's maar deze zou ik allemaal in zwart-wit hebben bewerkt, omdat de kleur dan niet mee doet. Qua licht vind ik de foto's hiervoor wel subtiel genoeg.

Op foto 2 vind ik dat je een mooi moment hebt gepakt. Mijn eerste indruk was dat ik de balans tussen hand en lint niet evenwichtig vind. Na 3maal kijken vind ik de symboliek toch wel mooi, en vind ik het een goeie foto voor erbij.

Foto 3 vind ik ook ietwat grauwig. Je hebt het jezelf met het tegenlicht niet gemakkelijk gemaakt. Wel een mooi moment. Ik vind de omgeving echter niet zo mooi.

Foto 4 vind ik mooi gevonden. Heerlijk moment, ingetogen kleurstelling en het belangrijkste staat er op. Ook hier de omgeving die me stoort, maar goed, je kunt soms niet anders, dus daarover hou ik nu op!

Foto 5 vind ik qua kleur en compositie goed geslaagd. Deze heeft niet de grauwigheid die sommige voorgaande foto's wel hadden. Ik denk dat gebrek aan achtergrond hier bijdraagt aan evenwichtiger licht en kleur.

Foto 6 vind ik een leuk plaatje voor erbij.

Foto 7 springt er voor mij tot nu toe uit vanwege de lichtval en kleurstelling. Mensen op de voorgrond en links de deur werkt ook goed. Wel stoort de schuinheid me, maar dat is een smaakkwestie denk ik. Geen discussie waard ;).

Foto 8 vind ik een mooie momentopname. Niet bijzonder mooi, maar maakt er wel een serie van.

Foto 9 doet me meer. Het contrast tussen scherpte en onscherpte, de achtergrondmensen die er wel zijn, maar niet te prominent, en de sfeer tussen het stel. Mooi gevangen!!

Foto 10. Mooi. Drieluik werkt ook goed.

Foto 11 is een leuk moment, mooie omgeving, maar ik vind de balans tussen stel en omgeving iets in het nadeel van het stel. Misschien zou een crop sterker zijn.

Foto 12. Nice.
Belangrijk moment; heb je goed gevangen. Geen poespas, gewoon hebbes.

Foto 13. Deze foto doet me niet zoveel. Qua compositie vind ik het raam storend, en hoewel het voor de bruid en aanwezigen vast een bijzonder moment was, vind ik dat niet sterk terugkomen in de foto.

Foto 14 heeft wel een leuke lichtval rond de jurk, maar deze foto haalt het bij lange na niet bij foto 18. Maakt de serie wel completer.

Foto 15 vind ik mooi gevonden. Past waarschijnlijk goed bij de herfstsfeer die het stel wilde. Qua compositie kijkt 'ie ook lekker. Ik heb wel mijn twijfels bij de witbalans op de gezichten. Iets te groen-gelig denk ik.

Foto 16. Mooi! Denk dat dit een mooie weergave is van de spanning-ontspanning tijdens zo'n dag. Lekker spontaan!

Foto 17 vind ik een leuk idee, maar de compositie pakt me niet. Ook de kleuren en het scherpteverloop vind ik niet optimaal.

Foto 18 vind ik één van de toppers van je serie. Mooi moment, mooie compositie, heerlijke sfeer. Ik heb wel het gevoel dat je iets minder onscherpte had mogen toevoegen op het stel zelf, of nog selectiever. Nu ligt het er iets te dik boven op.

---------

Al met al een volledige weergave van zo'n dag, met een aantal uitschieters omhoog, maar naar mijn smaak ook een aantal mindere foto's. Kan ook niet anders, denk ik. Kan me voorstellen dat het stel er blij mee is.
En voor mij leerzaam om naar te kijken ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Mooie serie !

Fotos 17 vind ik echt heel erg leuk bedacht ! Maarre..... waar gaat haar hand naar toe ? ;)
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Een hele mooie serie,de 17 de vindt ik erg leuk bedacht!

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Voor zover bedankt voor jullie uitgebreide(m.n. Gumpje) comments..
Over de grauwigheid op foto 1 kan ik zeggen dat het licht er vreselijk moeilijk was. Een donkere achtergrond waar deels laag een felle zon naar binnen scheen en moest dus schipperen. Maar ja, ik vond het zelf wel een sfeertje hebben..
En ja Bakaloko, die hand...dat is voor mij een weet en blijft voor jou een vraag :wink:
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Heel mooi!

Foto 2 n.a.v. het overzichtje in 1 vind ik heel intiem en mooi

7 en 17 zouden zo in een (of het betere) cursusboek passen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar