Chantal

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

? Wat wil je weten? Zie alleen foto's.... :?:
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Foto 3 heeft mijn voorkeur alhoewel ik wel wat scherpte mis.
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

Ja het stomme is dat ik hem hier op m'n computer wel echt scherp heb :S Ook in het klein.
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Ik denk dat je die scherpte toch nog eens op 100% moet bekijken want foto 3 is niet scherp.

Ik vind je serie een leuk probeersel.
Even wat opmerkingen.
Foto 1 oogt niet lekker omdat je het licht van onderaf laat komen. Dat creëert het spooky effect. Qua compo en houding vind ik het wel de beste.
De anderen ogen qua belichting ook niet zo lekker en hebben allemaal een laag lichtpunt. Harde schaduwen, ogen die niet zichtbaar zijn.
En je witbalans klopt niet. Alle foto's zijn gelig. Het werken met een grijskaart kan dit zo opheffen.

Lekker leren en doorgaan.
groetjes,
Rob
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

Bedankt voor je reactie Veldje,
Zoals ik hierboven al zei heb ik m'n foto's hier origineel wel scherp.
Alleen krijg ik ze niet scherp geplaatst. :S
Tip voor het plaatsen?

De geligheid heb ik express gedaan, dat vond ik zelf wel mooi bij deze foto's.
Het licht komt daarbij niet van onder, maar van de zijkant ;)
Het licht vond ik zelf juist wel mooi. Toch bedankt voor je commentaar :)
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Je witbalans is niet goed, hierdoor zijn de foto's wel erg geel uitgevallen.
Dit lijkt me niet de bedoeling? ;)

Het valt me ook op dat de lamp wel erg laag staat tegenover het model, waardoor haar neus nu niet zulke mooie schaduwen geeft(dit valt op door de vreemde schaduw die midden uit d'r hoofd komt op foto1 en nr3 de schaduw naar d'r haar).
Wel een leuk model, maar ze heeft overal een beetje dezelfde uitdrukking met d'r mond.
Ook geven alle foto's mij een ander gevoel, dus de sfeer/style is niet hetzelfde op de foto's.
Bij de laatste foto zie ik een haarklemmetje aan d'r schouderband en erg veel ruis onderin de foto?

Zoals diteweg-jur ook al aangeeft is het wel zo prettig voor de kijkers om een kleine inleiding bij de foto's te typen zodat wij ook weten wat de bedoeling/gedachte was achter de shoot.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

Ja, het punt is dat er niet echt een bedoeling was voor de foto's.
Het is een vriendinnetje van mij en ze wilde graag foto's van zichzelf.
Ze kwam gewoon langs en had totaal geen ideeën zelf, dus ik moest een beetje improviseren. Beetje lastig model :$ hihi
Het was 's avonds en ik heb helemaal geen goede lampen ook hiervoor, dus ik heb gewoon een bouwlamp op dr gericht.
De gele zweem was dus juist wel de bedoeling omdat er dan toch nog iets van sfeer in de foto's kwam (naar mijn idee).
Het haarklemmetje is geen haarklemmetje, maar onderdeel van haar jurkje.
De ruis was me zelf nog niet eerder opgevallen, maar nu je het zegt!
Lamp staat inderdaad misschien toch wat te laag, beter op letten volgende keer :)
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONZoals diteweg-jur ook al aangeeft is het wel zo prettig voor de kijkers om een kleine inleiding bij de foto's te typen zodat wij ook weten wat de bedoeling/gedachte was achter de shoot.
Jur doet zeker ook niet alles goed maar je hebt de foto's geplaatst maar je kunt gerust om tips vragen, schaam je niet!
Heb zondag wat verjaardags foto's gemaakt in een woonkamer en deze leken op t scherm vd camera redelijk goed.
Nu op de laptop bekeken en dan zie je zoals jij het ook hebt dat de witbalans niet goed is, te veel licht links vd foto ivm het raam.

Ga dus veel oefenen, terug kijken en doe wat met de tips van het forum.
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Litha schreefCOLON Het licht komt daarbij niet van onder, maar van de zijkant ;)
Ik ga je daarin toch tegenspreken.
Als je naar foto 1 kijkt zie je dat de schaduw van haar neus omhoog gaat en ook de schaduw op de muur behoorlijk hoog zit. Dit betekent dat je licht vanaf de onderkant zit.
Bij de anderen zit hij recht vanaf de zijkant. Aangezien onze hersenen een bepaalde voorkeur hebben voor een natuurlijke belichting (en dat houdt in dat belichting de zon imiteert en het het prettigst oogt dat het licht op ongeveer 45 graden van boven komt) oogt dit in mijn kijk niet prettig.
Dat gelige mooi vinden is natuurlijk persoonlijk. Bij mij roept het associaties op met iemand die ziek is (zeker als je gelig oogwit ziet).
Van je 3e foto wil ik dan wel een 100% crop van de ogen zien. Ik durf te betwijfelen dat dit scherp is. Maar prove me wrong. :D

Ik hoop dat je hier zit en je foto's laat zien om met het commentaar hier dingen te verbeteren. Ik lever deze kritiek puur als opbouwend :) .
groetjes,
Rob
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

Ja ik wil graag commentaar om van te leren! :)
Ik plaats alleen ook mijn reacties erop om uit te leggen waarom ik keuzes heb gemaakt.
Ik ga ze zeker eens opnieuw bewerken :)
Afbeelding
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Kijk goed naar de wimperhaartjes onder de ogen en de iris...onscherp. :)
groetjes,
Rob
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

Ja... je hebt helaas gelijk :( balen.. Hij zag er toch scherper uit dacht ik, maar nee :( naja.. jammer:P
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar