Watersport

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hoi hoi vandaag op pad geweest met de camera om te oefenen met sluitertijden, beweging, bevriezen en snelheid. (doe een basisopleiding) Ik begin het principe dat de sluitertijd invloed heeft op diafragma en lichtinval op de sensor nu wel wat te begrijpen maar vind het toch nog wel lastig om mee te "pannen" met het onderwerp. Het was prachtig weer vandaag en dat kon je merken aan de drukte op de meren bij de Blauwe Hand (Wanneperveen). Ik hoop dat de foto's in de smaak vallen en ik zou graag wat feedback, opmerkingen willen over de schittering op het water. Met name foto 2. Exifs zitten in de foto's.
foto 1 Zeilwedstrijd een week eerder

7976

foto 2

7977

foto 3

7978

foto 4

7979

foto 5

7980

foto 6

7981

Bedankt voor het kijken. Groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Hej,

De schittering in het water komt hoofdzakelijk doordat je tegen de zin in hebt gefotografeert. Hierdoor zit er ook weinig/geen detail in het onderwerp. Ook bij foto 3 moest je tegen de zon in fotograferen waardoor de surfer heel donker is.
De scherpte is nog niet helemaal top, maar na veel oefenen komt dat vanzelf ;-)
Foto 5 vind ik een spetterende plaat :)
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Dank je wel voor je reactie. Tja scherpte, er stond die dag heel veel wind en ik had 300mm voor de camera en zie die maar eens zonder statief stil te houden en tegelijk meegaan met het onderwerp. Wel bij een groot aantal foto's gebruik gemaakt van de tafel die er stond, daar mijn bodywarmer opgelegd zodat ik steun had onder mijn objectief. foto 6 springt er voor mij ook uit en ik ben dan blij dat dat voor iemand anders ook zo is. Groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Marceldelft
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2010 23:53
WoonplaatsCOLON Valkenburg ZH

Hoi Inge!

Het eerste wat mij eigenlijk opvalt dat ik ietwat scherpte mis in de foto's.
Foto 5 vind ik de leukste, jammer dat de top van het zijlscherm mist maar daar kan ik mee leven :P

Groetjes Marcel
Kit: Canon 80D - EFs 15-85 is 3.5-5.6 - Canon EF 50mm f/1.8 STM - EF 70-300 IS USM 4-5.6
Jan59

Bij nummer 2 denk ik aan een romantisch reisje.... mooi !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar