Foto bewerking beginner, welk programma aanschaffen?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Wildrik
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2010 09:46
WoonplaatsCOLON London / Smilde
CONTACTCOLON

Heel erg bedankt voor alle reacties!!

Ik heb Photoshop Elements 9 gelijk gedownload! :D
Kan een maand gratis uitproberen, dus dat is wel ideaal.
Als het mij bevalt ga ik het zeker aanschaffen. Zag op cameranu dat elements 9, 80 euro kost.
Dus dat is goed te doen.

Toch ook besloten om een lens te bestellen. Ga morgen de Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS bestellen.
Dan kunnen mijn ouders hem volgende week meenemen als ze langs komen in London.
Kan ik hem mooi gaan testen in London in de parken.
Michaeldw

Hallo Gripen,

Wanneer je LR op een goede manier beheert, kun je gewoon door de foto's browsen door middel van een mapstructuur. Daarbij krijg je nog veel meer manieren om de juiste foto terug te vinden, zoals op beoordeling, markering, keyword, exif gegevens, etc (hoewel dat ook wel in DxO zal zitten - ik heb geen ervaring met dat programma).

Daarnaast heb ik een vraagje over je werkwijze (zonder kritiek te hebben, maar gewoon uit nieuwsgierigheid): waarom wil je geëxporteerde foto's weer in je catalogus hebben? Je EXporteert toch niet voor niets?

Groeten,
Michael
Gripen schreefCOLONIk werk liever direct vanuit de folder op mijn mac zoals in DxO in plaats van eerst importeren naar een catalogus, m'n ding doen met de foto's, exporteren en vervolgens weer laden in een (of dezelfde) catalogus. Er zitten ongetwijfeld ook voordelen aan het catalogus principe al heb ik voor mijzelf de ideale werkwijze hiermee nog niet gevonden. Dat zal zowel onkunde als desinteresse zijn. Ik doe in elk geval de meeste bewerkingen in DxO en printen en prutsen met Z/W omzettingen weer in LR. Dat werkt voor mij prima en ik mis er ook niets aan (ook dat kan weer onkunde, onwetendheid of desinteresse zijn :wink: ).
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Michaeldw schreefCOLONHallo Gripen,

Wanneer je LR op een goede manier beheert, kun je gewoon door de foto's browsen door middel van een mapstructuur. Daarbij krijg je nog veel meer manieren om de juiste foto terug te vinden, zoals op beoordeling, markering, keyword, exif gegevens, etc (hoewel dat ook wel in DxO zal zitten - ik heb geen ervaring met dat programma).

Daarnaast heb ik een vraagje over je werkwijze (zonder kritiek te hebben, maar gewoon uit nieuwsgierigheid): waarom wil je geëxporteerde foto's weer in je catalogus hebben? Je EXporteert toch niet voor niets?

Groeten,
Michael
Tijdens export kun je er voor kiezen je geexporteerde foto´s in je catalogus op te nemen. Het voordeel zie ik er niet van in, maar he kan.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Michaeldw

Dat kan inderdaad ook nog...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar