Formido finale race zandvoort

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Zondag in Zandvoort geweest. Uren in de vip-tent rondgebracht met een bbq en liters drank, en ook nog even tijd gehad om wat foto's te schieten als test met mijn 5D en 70-200. Ik heb de foto's gemaakt met een grijsfilter zodat het diafragma niet tever geknepen hoefde te worden (tip van het forum :D)

Misschien zijn ze allemaal een beetje van hetzelfde, maar het is maar een test. Hoor graag wat iedereen ervan vind en wat beter kan en hoe.

1:

8377

2:

8378

3:

8379

4:

8380

5:

8381

6:

8382

Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Waarschijnlijk heb je deze foto's vóór die liter drank gemaakt, want ze zien er netjes scherp uit :wink:
Toch ik het effect van pannen toch iets te. Met name bij foto 3 en 5 vind ik het wat te overdreven.

Marijn,
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Ik heb absoluut geen probleem met de snelheid van foto 3. Ik hou wel van die hoge snelheid in de foto. De plek is niet zo mooi, vanwege het Formido reclame bord. Die maakt de foto erg onrustig. Ik heb zo'n vermoeden, dat Marijn het daarom te heftig vindt.
Bij foto 5 zit de snelheid er namelijk net zo extreem in en daar hoor ik Marijn niet over. ;-) Kijk maar naar de reclame van Tango op het huisje. In het totale plaatje komt dit niet zo heftig over. Hier komt het minder heftig over, omdat het maar een klein deel van de foto is.

Overigens op foto 4 zie je ook nog een deel van het reclamebord. Mijn tips voor de volgende keer:
- Kies je plek goed uit voor dergelijke foto's. Neem een rustigere achtergrond. Het circuit van Zandvoort is hier uitermate geschikt voor met zijn duinen. Op het circuit zijn voldoende leuke plekken te vinden.
- Je geeft het zelf al aan. Zorg voor meer variatie in je foto's. Het is nu een beetje saai om naar te kijken... Volgende keer dus met je rugtas op de duinen in!!! :-D

Kijk zelf trouwens nog even goed naar foto 2 en 4. Ik weet niet of het door de bewerking komt, maar ik heb het gevoel dat deze niet helemaal scherp zijn. Als ik op de auto's focus vind ik ze niet helemaal lekker weg kijken...
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

Erg mooie panning foto's!

Wat bedoel je precies met een grijsfilter? Is dat ook een opschroeffilter?
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ietsjes beter gaan timen op je achtergronden zodat je niet van die hinderlijke oranje vlakken of formido-borden op de achtergrond hebt. Dat leid alleen maar af.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tips en commentaren weer, weer iets om de volgende keer rekening mee te houden :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar