FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Aangepaste lijst:

CodeCOLON Alles selecteren

Naam:          Wacht op bestelling:          Wacht op geld terug gave:          Krijgt contact met FotoSG
Gerrit               Ja                                  Nee                            Nee 
Arth                 Nee                                 Ja                             Nee
Martinus             Nee                                 Ja                             Nee
Marnix               Ja                                  Nee                            Nee
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Dames en heren,

Ik denk, dat samen aangifte (schiet soms ook niks op...) doen bij de Politie de beste oplossing is, en hoe meer aangiftes hoe beter. Van enkele aangiftes zal men op de bureaustoel blijven plakken...

Zelf heb ik nooit wat bij FotoSG bestelt, maar wel een keer bij de Dokawinkel. Hier werd mijn bestelling ook steeds niet geleverd, ook niet naar herhaald bellen. Ik heb toen aangifte gedaan, waarna alsnog de bestelling werd geleverd.

Aangifte zou ik dus zeker doen en even naar een gerechtswinkel gaan voor advies kan ook nooit kwaad.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rob66
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2010 08:52
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik heb gisteren mijn complete bestelling binnengekregen!
Was ik toch even bang dat ik kon fluiten naar die € 378,-

Het is verstuurd door Benel. Die heb ik nog even gebeld.
Zodra zij een betaling binnen hebben van FotoSG sturen ze uit.

Nu hoop ik alleen nog nog dat FotoSG mijn factuur gaat sturen zodat het administratief ook weer in orde is.
Communication is the key to succes!
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Ik haak even in omdat ik een hoop mensen over aangifte doen hoor roepen. Als er al aangifte gedaan kan worden dan zal het terzake oplichting zijn.
Artikel 326 WvSr
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Aangezien FotoSG kennelijk een bedrijf is wat tot voor kort nog gewoon bestellingen leverde, is oplichting hier m.i. niet aan de orde. Er is wel sprake van een onrechtmatige daad. Maar dat is civielrechterlijk. Jij hebt betaald voor iets wat de ander vervolgens niet levert.

Het verbaast mij dan ook dat er al verschillende aangiften opgenomen zijn. Maar wellicht zit er meer nuance in het verhaal. Met de feiten die ik hier nu lees zou ik geen aangifte opnemen omdat er geen sprake is van een strafbaar feit (strafrechterlijk).
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Alexander, heb je het hele topic bij de buren (dpz) ook gelezen? Daar word uitgelegd dat er wel degelijk kans bestaat dat er misschien opgelicht word. Wanneer de eigenaren weten dat ze niet (meer) kunnen weten en toch geld aannemen valt dat schijnbaar dus weer onder oplichting. Het feit echter dat er van tijd tot tijd soms ook verhalen hier en op dpz te horen zijn dat er (weer) geleverd word zal in het voordeel van fotoSG zijn. Het is daarbij niet aan de politie om uit te maken of ze wel/geen sprake vinden van oplichting, daar hebben we rechters voor.

ps: ik weet dat ik nogal voorzichtig schrijf, maar dat komt omdat ik niemand wil aanmoedigen aangifte te gaan doen.
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Nee ik heb het topic daar niet gelezen. Daarom zei ik al: afgaande op wat ik hier snel even lees. Als mensen wel bestellingen en geld aannemen en al weten dat ze niet gaan leveren dan zit je idd in de richting van oplichting. Maar probeer eea maar eens bewijsbaar te maken. Wat was het oogmerk?

Ik krijg maar al te vaak mensen die aangifte willen doen van zaken die toch echt civiel zijn. En het is wel degelijk aan de politie om te toetsen of er sprake is van een strafbaar feit. Het is aan de rechter om te bepalen of iemand schuldig is.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

ik ben zojuist terug van mijn politiebureau in de buurt , en aangifte gedaan op aanraden van het bureau in Harlingen.
het geld staat nog steeds niet op mijn rekening, ook hebbebn ze al een aangetekende brief ontvangen van me. telefoon word nog immer niet opgenomen daar bij Fotosg, mails worden ook niet beantwoord. Ik wil gewoon mijn geld terug, niets meer en niets minder! Ik ben blij dat ik aangifte heb gedaan , het kostte wel even wat tijd, maar werd door een vriendelijke man geholpen, in eerste instantie werd geroepen dat het om een civiel zaak ging , maar uiteindelijk kon ik toch aangifte doen aangezien politiebureau Harlingen daar ook om vroeg , meer bewijslast, meer zaken. Welnu , afwachten dan maar. Persoonlijk vind ik dat een bedrijf als deze een rode kaart moet krijgen bij KvK (helaas doen ze dat niet) Bij wat rondbellen blijkt er geen enkel instantie die zich bezighoud met dit soort zaken en waar je terecht kan. Een webshop die gewoon openblijft is natuurlijk idioot. Maar niemand die zich erover lijkt te bekommeren. De Kvk lijkt mij de aangewezen persoon om te handelen in deze in samenwerking met wellicht een andere organisatie . Ik kan hier van alles schrijven , maar wil gewoon mijn geld terug. Ik heb alles opnieuw moeten aanschaffen en de huur dankzij fotosg een beetje moeilijk :-(
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Heb net kontakt gehad met politie Hoorn. Deze nemen het serieus op en ik moet volgende week langs om aangifte te doen tegen Foto SG !!

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Aangepaste lijst:

CodeCOLON Alles selecteren

Naam:          Wacht op bestelling:     Wacht op geld terug gave:     Krijgt contact met FotoSG:     Aangifte gedaan:
Gerrit               Ja                           Nee                            Nee                    Onbekend
Arth                 Nee                          Ja                             Nee                       Ja
Martinus             Nee                          Ja                             Nee                       Ja
Marnix               Ja                           Nee                            Nee                    Onbekend
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

Wij hebben al verschillende maken zaken gedaan met FotoSG en nog nooit problemen gehad. Bestellingen werden prompt uitgeleverd nadat de boeking bij hun was binnengekomen.
Ook als we merkten dat iets niet geleverd was konden we gewoon via mail reageren en hadden het dan de volgende dag of iets later binnen.

Waarom nu zoveel problemen ontstaan is mij een raadsel
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

een bedrijf bestaat uit mensen , een bedrijf is dynamisch, dus kwaliteit en service kan beter worden, maar ook bestaat een mogelijkheid dat een bedrijf minder gaat presteren om wat voor reden dan ook.
Laatst gewijzigd door 1 op arth, in totaal 7 keer gewijzigd.
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Klanten FotoSG wachten maanden op bestelling
HARLINGEN - Het regent sinds enkele weken klachten over de Harlinger fotozaak FotoSG van Oeds Jorna. Op internetfora uiten klanten hun klachten over betaalde bestellingen die ze niet krijgen toegezonden. Frustraties worden bijvoorbeeld geuit op de site van Dutchphotozone en Tros Radar. Ook in België wonen veel gedupeerden die al tijden wachten op hun bestelling. Jorna zelf is onbereikbaar voor commentaar.
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

stond dat in de lokale krant?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Niet alleen daarin, er is al genoeg naar gelinkt inmiddels. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Kla ... bestelling Zonde, want niets is slechter voor je goede naam dan dit soort publiciteit.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ja ben erg benieuwd hoe hun hier boven op komen!
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik vrees van niet.... Benel zal op zoek moeten gaan een andere betrouwbare partner....
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

ben der ook bang voor idd
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

oh jee :?
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dimitri schreefCOLONstond dat in de lokale krant?
http://www.harlingercourant.nl/data/asp ... tle=Teaser
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Wat ik nog ff wilde zeggen... Mijn site is uit de lucht maar dat heeft hier niets mee te maken (omdat ik ook Linkstar aanbied en ook wel eens bij SG kwam).. Ik snap er ook niets van maar morgen zal ik contact hebben met mijn hoster..

Dat wilde ik ff kwijt omdat ik laatst ook al geassocieerd werd met de problemen van SG, omdat mijn site 1 uur uit de lucht is geweest i.v.m. onderhoud.

Benel heeft wel meerdere partners hoor, die zijn echt niet afhankelijk van SG. :wink:

Grtz,
Cor
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar