blokkers 1 - Alkmaarsche boys 1

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

Even een 300mm f2.8 kunnen proberen en heb daarmee wedstrijd blokkers 1 - Alkmaarsche boys 1 op de foto genomen.

1 iso-640-f3.2-1/2500
Afbeelding

2 iso 640-f2.8-1/1000
Afbeelding

3 iso-640-f3.2-1/2000
Afbeelding

4 iso-640-f2.8-1/1600
Afbeelding

5 iso-640-f2.8-1/1000
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op StevenP, in totaal 20 keer gewijzigd.
Canon speelgoed en een leica X1
Gebruikers-avatar
mexflex
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2009 10:11
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

De foto's vind ik wel mooi, maar is je lens vies (geworden)?
Op een aantal foto's is dat helaas duidelijk te zien.
Canon EOS 1000D EF-S 18-55 mm IS. Canon EF 50mm 1.8 II
Sigma 70-300 mm, Metz 36 AF-4
B&W UV en Polarisatiefilters, Phottix Wireless Remote
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Het spijt me, maar het lijkt erop dat je nog flink aan je scherpte moet werken. Helaas zit er geen exif bij de foto's dus is het lastig je alvast op weg te helpen?

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

welke foto's bedoel je mexflex? het regende namelijk.. misschien is dat wat je ziet..

en marc op welke mannier scherpte precies en welke exif info wil je hebben dan kan ik dat gewoon bij plaatsen:), ik wil er zoveel mogelijk van leren namelijk.
Canon speelgoed en een leica X1
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

iemand nog tips en op/aanmerkingen?
Canon speelgoed en een leica X1
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Eens kijken of ik je dat makkelijk uit kan leggen.
Wat ik bedoel is dat er eigenlijk erg scherp over komt. Bij plaat 1 licht de scherpte zo te zien op de achterste van de voorste twee spelers. 2 en 3 ogen helemaal niet scherp (dat is denk ik wat mexflex bedoeld met vieze lens, zo ziet het er wel een beetje uit, alsof je door een waas kijkt

Nu kun je dat oplossen (de volgende keer), maar dan moeten je wel weten wat er mis is gegaan.
Als ik naar #1 kijk dan denk ik dat je op de verkeerde plek scherp stelt, maar hoe je het doet weet ik ook niet. #2 en 3 zouden ook met een te lager sluitertijd geschoten kunnen zijn. Dus ja, daarom zou exif informatie wel makkelijk geweest zijn.

En dan is er nog de algemene scherpte. Het spat niet bepaald van m'n scherm af. Het zou kunnen dat je iets te voorzichtig bent geweest met verscherpen of na verscherpen. Kijk voor de grap eens naar de platen van Jeroen (FotoJeroen) dan snap je denk ik wel wat ik bedoel.



Snappie ;)

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

denk dat ik begrijp dat je bedoeld, ik heb iso F-waarde en sluitertijd boven de foto geplaatst, stond er overgens vanaf het begin al.

die van jeroen spatten inderdaad van het scherm af maar door het geel in de shirts vind ik het erg lastig bewerken.

ik heb gezien wat je bedoeld.. heel raar op in scherm vattend ziet het er goed uit.. zodra ik 100% kijk zijn de meeste onscherp.. ik vond het al lastig genoeg om ze fatsoenlijk in beeld te krijgen.. bij de 1d dan alle blokjes rondom, naar mijn idee automatische scherpstelling..
Canon speelgoed en een leica X1
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Ha, ik zie dat ik niet de enige ben met een focus probleem.
In een post van mij op het forum onder "diafragma of sluitertijd" staan vele tips hierover.
(ik weet niet hoe je een verwijzing maakt, dus even zelf zoeken).
hopelijk heb je er wat aan....
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

ik denk dat ik het ook al weet.. gedeeltelijk, ik gebruikt automatisch.. ik denk persoonlijk dat ik beter het middelste scherpstel punt had kunnen gebruiken.. ik hoop eerlijk gezegd niet dat mijn 1dmk3 last heeft van die focus problemen. dat ga ik binnekort maar eens proberen te testen.
Canon speelgoed en een leica X1
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Die camera van jou is hetbeste dat je krijgen kunt. Dit iet eruit als een typisch gevalletja van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. En dan komt het echt goed, maak je daar maar geen zorgen over ;)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar