Downhill mountainbike

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Superbruud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 21:42
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Er was dit weekend een downhill wedstrijd in bergschenhoek.
Mijn oude passie maar dan bekeken door de toeschouwerslens.

En uiteraard is de hele strobist set mee gegaan. En er zijn zes foto's uitgekomen die ik jullie wil aanbieden ter beoordeling.

7109

7108

7107

7106

7105

7104

Groeten uit rotterdam,
Ruud
Die van mij zegt Klik.
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

niet verkeerd, maar net niet popping...
ze kunnen denk ik nog iets scherper
je hebt nu op 1/250e geschoten f8;
mischien (als je lens het toelaat uiteraard) 1/500e f4?
(ben geen speed expert overigens)
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

denk dat de flits sync 1/500 niet toelaat?
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Goede actie in de foto's. Ik mis wel ook wat scherpte op veel van de foto's. de tweede is het scherpst volgens mij. Als je op 1/250 schiet zul moeten meebewegen. Dat vervaagt de achtergrond en laat het onderwerp beter tot z'n recht komen. Wellicht kun je dan beter een nog langere sluitertijd nemen en indien mogelijk flitsen op het 2e gordijn. Ik ben niet zo thuis in het hele strobist gebeuren, maar je zou wellicht de flitsers ook op HSS zetten en je sluitertijd korter maken. 1/1000 of zo geeft scherpere platen.

Qua compositie vind ik ze wel goed. Bij de eerste is de ruimte onderin erg groot, maar dat vind ik leuk omdat de rijder daar naar toe gaat. Ik vind wel de toeschouwers achter de rijder wat afleiden, net als de lichte plek voor de coureur (zal wel van een flitser zijn). Als je 'm wat meer van rechts had kunnen nemen (minder linten en toeschouers in beeld), was 'ie nog beter geweest. Maar ja, je kunt niet altijd zo maar schuiven.

Mijn mening, ik hoop dat je er wat aan hebt...

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

7108 is een vriendin van mij! Grappig om hier tegen te komen
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
Superbruud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 21:42
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Het deel waar ik mee aan het stoeien ben is de sluitertijd die niet verder kan dan 250. Verder omhoog met de sluitertijd levert de zwarte balk op. En toeschouwers stonden zeker in dit deel van het parcours overal dat maakte het al er moeilijk (en dat ik niet erg snel kan verplaatsen door de kijkoperatie van drie weken geleden).

Tanja is al jaren actief mountainbiker en is eigenlijk altijd wel op dit soort evenementen te vinden.

Dank voor de reacties en eens kijken of ik de volgende keer een lens met IS (voor het meetrekken) mee kan nemen.
Die van mij zegt Klik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar