vergelijking canon 70-200 f2.8 en Sigma 70-200 f2.8

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Johnalb

Slipstream schreefCOLON
Drwizz schreefCOLONDeze lenzen kun je niet met elkaar vergelijken.
De canon is en blijft superieur.
Welke test dat je er ook tegen aan gooit.

Gewoon door blijven sparen...!
Deze kun je wel degelijk vergelijken, en tuurlijk is de Canon beter, maar dat kost je dan ook het 2 voudige.
Dat een Canon het twee voudige kost is de reden dat je hem niet kan vergelijken. Dat is het namelijk het zelfde als een Opel kadet met een Rolsroyce vergelijken.
Dexter202

Als jij een Rolls Royce kunt vinden voor de prijs van 2 Kadetjes... :lol:

Maar waarom zou je lenzen niet kunnen vergelijken, wanneer ze niet even duur zijn? Met beide kun je foto´s maken :roll:

Je kunt best appels met peren vergelijken zolang je ´fruit´ als criterium aanhoudt. En zo verschillend zijn de beide lenzen niet...
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

dutchy schreefCOLONVolgens mij moet de TS liever even blijven oefenen. Iedereen raadt hem aan veel geld uit te geven aan een 2.8. Hij weet niet wat back focus is en geeft ook al aan absolute beginner te zijn. Komt op mij over als iemand die nog veel moet oefenen en nog gelooft dat beter materiaal ook meteen betere foto's opleveren.

Hij geeft aan dat de scherpte niet altijd goed is en daarom wil ie een nieuwe lens. Als de lens af en toe in staat is scherpe foto's te maken, ligt het niet aan de lens maar aan de fotograaf dat veel foto's onscherp zijn.


Bovendien geeft de TS nergens aan wat hij met de 2.8 wil schieten.

@jjas
Als je nu met IS al problemen met scherpte hebt, wat denk je dan zonder te krijgen? In welk zoombereik heb je de problemen? Welke sluitertijden, voorbeeldfoto's........
Niemand heeft mij aangeraden om de 2.8 te kiezen is een eigen wel overwogen besluit. Ben ook geen absolute beginner en heb dat ook niet beweerd.
Ik vraag niet om advies over of ik wel een andere lens zal moeten kiezen maar alleen de vergelijking tussen de Canon en de Sigma dus jou post is wel erg nutteloos als je het mij vraagt.
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

jjas schreefCOLON
Fotografie zit bij mij nog in de beginfase
je zegt het zelf hoor....

Maar ik zal je niet vervelen met meer nutteloze posts. Gewoon lekker jezelf voor de gek houden en de canon kopen.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

dutchy schreefCOLON
jjas schreefCOLON
Fotografie zit bij mij nog in de beginfase
je zegt het zelf hoor....

Maar ik zal je niet vervelen met meer nutteloze posts. Gewoon lekker jezelf voor de gek houden en de canon kopen.
Er zit nog wel een groot verschil tussen absolute beginsfase en beginfase.
En bedankt voor het advies maar het word de Sigma :D
Johnalb

Dexter202 schreefCOLONAls jij een Rolls Royce kunt vinden voor de prijs van 2 Kadetjes... :lol:

Je slaat de spijker op zijn kop :lol: :lol: :lol:
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

om nog even terug te komen op die posts van the digital picture, ik dacht ergens gelezen te hebben daar dat hij alles manual focussed met live view op 7x ofzo.. of dat nou beter is.. maar het is in iedergeval beter dan autofocus op zon chart.
Canon speelgoed en een leica X1
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Ik heb van de importeur een paar weken de Sigma 70-200 mm OS mogen gebruiken. Ik heb een vergelijkende tets uitgevoerd met de Canon 70-200/2.8 l IS 2, icm met Canon 5D mk 2 en 550 D.

De Sigma heeft aardige indruk op mij gemaakt! De Canon scoort net wat beter in de uiterste hoeken, voornamelijk bij f2.8.
De Sigma is veel beter indien je recht tegen de zon in fotografeert.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

@ annoh

Heb je de non OS versie ook getest? En hoe staan ze in vergelijking met elkaar? Ik vind de meerprijs voor OS namenlijk behoorlijk.
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Ik ken de non-OS versie niet.

Het hangt van je type fotografie af maar ik zou nooit meer zonder beeldstabilisatie willen werken!
(maar ik ben geen sportfotograaf)
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

annoh schreefCOLONIk heb van de importeur een paar weken de Sigma 70-200 mm OS mogen gebruiken. Ik heb een vergelijkende tets uitgevoerd met de Canon 70-200/2.8 l IS 2, icm met Canon 5D mk 2 en 550 D.

De Sigma heeft aardige indruk op mij gemaakt! De Canon scoort net wat beter in de uiterste hoeken, voornamelijk bij f2.8.
De Sigma is veel beter indien je recht tegen de zon in fotografeert.
Kun je wat voorbeeldfoto's plaatsen? of heb je toevallig een review erover geschreven?
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Ik heb een uitgebreid review geschreven, ongeveer 5 bladzijden. Over 2 weken is de nieuwe Camera Magazine te koop, blz 58-62,
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Hier een vergelijkende test van de vlagschepen van Canon en Sigma op de 7D:
http://www.dpreview.com/lensreviews/wid ... on.xml%3F4

En op de 5DII:
http://www.dpreview.com/lensreviews/wid ... on.xml%3F4

En ook hier niets zinnigs over de AF-snelheid en de AF-nauwkeurigheid.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

annoh schreefCOLONIk heb een uitgebreid review geschreven, ongeveer 5 bladzijden. Over 2 weken is de nieuwe Camera Magazine te koop, blz 58-62,
Wees een vent, post hem nu hier.
Of zullen we hem als hij uit is gewoon in de winkel fotograferen en hier posten. :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Waarom dan niet kwa prijs gelijk blijven (ongeveer dan) en een Canon 70-200 F4 vergelijken met een Sigma 70-200 F2.8.

Waarbij je dan als beginnend fotograaf voor een Canon 70-200 F4 kunt kiezen, deze zijn rete scherp.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Sigma heeft er 2, prijs ~ €1400 en ~€670:
70-200mm F2.8 EX DG OS HSM
70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II
Mijn fiets spoort beter dan ik.
moussiej
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2010 22:54

fotojeroen schreefCOLON
annoh schreefCOLONIk heb een uitgebreid review geschreven, ongeveer 5 bladzijden. Over 2 weken is de nieuwe Camera Magazine te koop, blz 58-62,
Wees een vent, post hem nu hier.
Of zullen we hem als hij uit is gewoon in de winkel fotograferen en hier posten. :lol:
Van dit soort posts word ik blij :mrgreen: haha.. Heel sterk!!
Gripped 7D | EF-S 17-55 F2.8 IS USM | EF 50 F1.8 | EF 70-200 F2.8 | Yongnuo YN-460-II | Unomat | Cactus V2s | Redged 423 + RT-1 | Monopod |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar