KCC E1 - Oranje Wit E1

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Al mijn dochters (3) zitten op korfbal. Vandaag moesten de jongste 2 hun eerste competitie wedstrijd spelen van het veldseizoen.
Ik heb aardig wat foto's geschoten. Dit waren in mijn ogen de beste foto's. Het enigste wat mij een beetje irriteer is dat de lucht telkens weer een andere kleur blauw heeft. Ik heb niet direct een idee, hoe ik dit eenvoudig gelijk zou kunnen trekken. Misschien hebben jullie wat tips voor mij. Ook andere tips om en suggesties om tot betere foto's te komen zijn zeer welkom.

1

6693

2

6692

3

6691

4

6690

5

6689

Kijk ook eens op mijn Flickr
Anoniem 3

Ik vind #3 wel helemaal Top.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Leuke serie voor de eerste keer.
Over de verschillende kleuren blauw van de luchten, dit kan liggen aan de automatische witbalans. Deze kun je achteraf natuurlijk aanpassen (dat is wat ik meestal doe)
Let goed op je horizon. Deze staat scheef op foto 1, 4, 5. Het is niet veel, maar het stoort wel een beetje. Probeer een iets groter diafragma te kiezen (2.8 4.0 of 5.6) hierdoor komt je onderwerp los van de achtergrond. De storende elementen op de achtergrond blijken dan minder storend te zijn en je aandacht wordt dan naar het onderwerp getrokken. Kies een zo laag mogelijk standpunt (zeker bij de kinderen)
Zie mijn reactie niet als negatieve kritiek, maar als opbouwende kritiek.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Emielepiel,

bedankt voor je reactie. Bij het maken van de foto's gekozen voor een vaste sluitertijd van 1/640.
Dit om de kans op bewegingsonscherpte te verkleinen.
Daarnaast heb ik alles in JPG geschoten, omdat je dan meer foto's achter elkaar kunt maken.
corrigeren van de witbalans is er dan niet eer bij. Ik had er last van dat een deel van het veld in de schaduw lag en een deel in de felle zon.

Welke instellingen adviseer jij voor een volgende keer?

groet

Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

peter1970 schreefCOLON Daarnaast heb ik alles in JPG geschoten, omdat je dan meer foto's achter elkaar kunt maken.
corrigeren van de witbalans is er dan niet eer bij.
Dat je in JPG fotografeert is nog niet eens zo verkeerd. De witbalans kun je niet meer aanpassen, maar dat wil niet zeggen dat je ze bijvoorbeeld niet in de RAW-editor kunt openen en zo nog de witbalans aan kunt passen
Daarnaast heeft Photoshop ook altijd nog het filter Color-Balance (sneltoets CTRL-B)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar