[Verzamel Topic] EOS 60D/60Da

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Als iemand nu met de 30D prima uit de voeten kan zal dat met de 60D ook wel gaan toch? En zonder MA ging het vroeger ook altijd wel goed d8 ik.

Als ik voor de 7D zou gaan ben ik bang dat ik doorspaar voor een 5DII. Heb nu de 350D, dus het wordt sowieso een superervaring, zelfs met een 550D :)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

d8, is dat nou echt (egt) zo veel makkelijker dan dacht.......

Een afkorting hier en daar ala, maar msn-slang gaat mij persoonlijk wat ver en het staat ook zo knullig....
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONmaar Ruud, zoals eerder geschreven, jij bent niet de doelgroep van de 60D, Canon wil dat jij een 7D of 5D koopt dus dan krijg je wel je Micro adjustment. En jou reactie blijkt maar weer dat Canon krijgt wat ze willen, Canon heeft Marketingtechnisch dingen gedaan die precies uitwerken zoals ze willen, metsen van de xxxD serie gaan upgraden naar de xxD serie omdat die camera features heeft die ze graag hadden willen hebben op hun xxx(x)D en Mensen die een xxD serie hebben stapen over een een xD serie want de xxD serie bied niet voldoende upgrade.

Wat laat de mens zich toch goed sturen hé. door de grote bedrijven.
Veel van reacties die ik in dit topic lees geven aan dat Canon het briljant gedaan heeft. Sinds de komst van de 7D kon je deze zet aan zien komen. Nogmaals briljant van canon en weet zeker dat we hier met z'n allen weer heerlijk intuinen. :D (mooi vak hé marketing)

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Dit is zelfs ook al voorspeld door forumleden hier (waaronder ikzelf) dit is niet alleen een manier om je in een hoger segment te krijgen, maar ook een manier om de omzet omhoog te krijgen, want van iedere koper krijgen ze nu net een beetje meer geld omdat ze net dat modelletje hoger kopen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
ruud351
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009 10:54
WoonplaatsCOLON Burgum

bobvanduin schreefCOLONmaar Ruud, zoals eerder geschreven, jij bent niet de doelgroep van de 60D, Canon wil dat jij een 7D of 5D koopt dus dan krijg je wel je Micro adjustment. En jou reactie blijkt maar weer dat Canon krijgt wat ze willen, Canon heeft Marketingtechnisch dingen gedaan die precies uitwerken zoals ze willen, metsen van de xxxD serie gaan upgraden naar de xxD serie omdat die camera features heeft die ze graag hadden willen hebben op hun xxx(x)D en Mensen die een xxD serie hebben stapen over een een xD serie want de xxD serie bied niet voldoende upgrade.

Wat laat de mens zich toch goed sturen hé. door de grote bedrijven.
Ik ben om, het wordt een 5DmkII :D. Pas als ik die in huis heb kom ik er zeker pas achter dat m'n EF-S objectieven niet passen?
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

@Rijk, (sorry bobvanduin voor de MSN-slang @) ben bang dat je gelijk hebt en we meer geld gaan uitgeven. Als je kijkt hoe de Canon marketing werkt alleen al op dit forum... Het is knap bedacht :D
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Lygun schreefCOLON@Rijk, (sorry bobvanduin voor de MSN-slang @) ben bang dat je gelijk hebt en we meer geld gaan uitgeven. Als je kijkt hoe de Canon marketing werkt alleen al op dit forum... Het is knap bedacht :D
Dit werk al jaren zo, bij alle grote slimme bedrijven...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

Lijk wel de discussie "als er geen L op staat en niet wit of zwart is met rood randje is het niet goed"
Specs zijn prima, ben benieuwd naar de eerste reviews en dan benieuwd hoe er men dan tegenoverstaat.
Hoe meer ik her en der lees over de 60D mij lijkt het iig een leuke opvolger voor hier in huis. (voor haar 350D of ik de 60D en zij verder met de 50D)
Alleen of ik er dan mee ga werken of de vrouw zien we dan wel ;)
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

en intussen wachten we rustig op de eerste resultaten van het toestel.....
Naneu-pro K4L met wat canon-spulletjes en een sigma 17-70 OS
ruud351
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009 10:54
WoonplaatsCOLON Burgum

Die zullen gewoon goed zijn, zoals we van canon (of nikon of wat dan ook) mogen verwachten.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ik zie geen poort voor de pc-sync zitten? het schermpje ziet er best goed en stevig uit trouwens. geheugenkaart ondersteuning tot 2 terabyte :S bestaat dat in sdhc? ;)
Canon
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ziet er mooi uit. Voordeel van het klapscherm is dat je hem 'dicht' kan doen als je je camera opbergt.
En voor de mensen die zelfportretten maken is het ook wel handig :)
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Aha dus de 60D is voor hen die op single sites zitten :)

Ik ben al een week om de 60D is voor mij geen vervanger van mijn 40 en 50D. Ik heb nu ook nog geen directe drang naar een 7D maar weet dus wel dat ik die kant op moet wil ik ongeveer gelijkwaardige zaken en doorgroeien. Maar dan maar gewoon een 5DMkI erbij en mijn Sigma 150-500 inruilen voor een EF 100-400 en dan gewoon weer kijken wat eruitkomt, soms zie ik foto's uit mijn 10D en die zijn nog steeds erg goed en met een ef 70-210 en 28-105, wel de goede varianten natuurlijk maar eigenlijk was mijn 10D een dijk van een camera maar die narcolepsie daar baalde ik zo van.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Sven: in theorie wel. :wink:
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Pieterr schreefCOLON@Sven: in theorie wel. :wink:
leuke info! dank je
Canon
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONAha dus de 60D is voor hen die op single sites zitten :)

Ik ben al een week om de 60D is voor mij geen vervanger van mijn 40 en 50D. Ik heb nu ook nog geen directe drang naar een 7D maar weet dus wel dat ik die kant op moet wil ik ongeveer gelijkwaardige zaken en doorgroeien. Maar dan maar gewoon een 5DMkI erbij en mijn Sigma 150-500 inruilen voor een EF 100-400 en dan gewoon weer kijken wat eruitkomt, soms zie ik foto's uit mijn 10D en die zijn nog steeds erg goed en met een ef 70-210 en 28-105, wel de goede varianten natuurlijk maar eigenlijk was mijn 10D een dijk van een camera maar die narcolepsie daar baalde ik zo van.
Weer één die om gaat voor marketingstrategie van Canon :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Richard, maar ik dacht dat de stategie niet behelsde dat men naar 10D, 5DMkI ging kijken of bij hun huidige 40/50D zou blijven. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

@Jeroen

Je snapt best wat ik bedoel :wink: Je zegt zelf toch een segment op te willen schuiven naar een 5D en dan ga je denk ik nooit meer terug naar bv de 80D. toch ??

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Nee tenzij die een fullframe gaat krijgen en betaalbaarder is.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar