totaal overbelicht

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
eosfreak

De onderstaande foto heb ik gemaakt terwijl ik per ongeluk de camera op de M stand had gezet ipv AV. Dit was niet zo erg geweest als ik de avond ervoor maar niet bij kampvuur had gefotografeerd in de M stand. Deze is dus ontzettend overbelicht met 'n sluitertijd van 1/125 en diafragma van ik meen 6.3 en dat bij heldere zon.
Wie kan hier iets van maken. De foto geeft 'n bijzonder moment weer dus ik heb alles al uit de kast gehaald.
Onder de foto staat 'n link waarvan het orgineel is te downloaden in ZIP bestand.
Ik ben benieuwd. Alvast bedankt,
Toon

[img]http://www.bekkers.nu/144_4443kl.jpg[/img]

www.bekkers.nu/144_4443.zip
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Heb je hem/haar in RAW?

De jpg is echt wit :) Je reding ligt misschein in een artistieke oplossing, naar zwart wit en met een crop en clone tool.

Maar in de zip file jpg zit te weinig info voor een simpele oplossing.

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
eosfreak

Kropot schreefCOLONHeb je hem/haar in RAW?

De jpg is echt wit :) Je reding ligt misschein in een artistieke oplossing, naar zwart wit en met een crop en clone tool.

Maar in de zip file jpg zit te weinig info voor een simpele oplossing.

Kro
goeiemorgen Kro,
Nee helaas geen RAW. Dat zou de zaak veel simpeler maken. Ik ben ook met zwart wit en naar Sepia bezig geweest. De sepia was wel het beste wat er ik ervan kon maken. Ik ben ook bezig geweest met de niveau's en daarna de lucht selecteren en opnieuw invullen. Hiermee heb ik te weinig ervaring maar ik zag wel dat daar mogelijkheden lagen.
Misschien heb jij nog ideeën.
Toon
RR de Jong

Dit zal nog niet echt meevallen, hij is in die mate overbelicht dat je info kwijt bent denk hierbij aan de hoedjes en petjes.

Je kan misschien uit de hand een selectie van de lucht maken en daar overheen een andere lucht plakken ?

Van de rest is volgens mij nog wel wat te maken.

Groeten Robert
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Het is lastig, ik zou zelf in het geval dat ik deze foto echt nodig heb een "kunstzinnige" oplossing verzinnen. B.v. omzetten in zwart wit en zo krap mogelijk snijden om de sfeer te versterken. De lucht terug erin vin ik niet echt een optie. Ik denk dat een aantal zaken nooit echt goed krijgt of je moet een wizard zijn. Het overbelichte hoofd in het midden bv. De hoedjes zien ik ook nie tmooi worden.

Ik ben bang dat ik hier niet veel van kan maken.

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar