Strandshoot met Irma

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Gisteren ben ik met Irma naar het strand gegaan en hieronder wat resultaten.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nr1 kussen zit een beetje raar in het midden van de foto soort van punt.
Nr2 vind ik erg mooi.
Nr3 is deze met een groothoek vind de proporties in de foto een beetje raar overkomen.
Nr4 niet echt een geweldige pose.
Nr5 ook mooi.
Nr6 Schaduw in het gezicht.
Nr7 haar gezicht lijkt zo ver weg.
Nr8 had ik zonder doek mooier gevonden.
Nr9 Zie 8
Nr10 Zie 8

Voor de rest goede foto's(zo maak ik ze nog niet) dit zijn dan ook alleen meningen.

groet

Vincent
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Wat mij betreft: na wat mindere postings een uitstekende serie!!
Gebruikers-avatar
feij073
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2009 17:33
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Mooie serie!

Voor zover ik kan zien heb je geen gel op je flitser gebuikt, is dit een bewuste keuze geweest? Kan me voorstellen dat bij de zonsondergang een 1/4 CTO misschien nog sfeervoller was geweest?
EOS 450D | EOS 7D | EF-S 18-55 mm IS | EF 50mm f1.8 II | EF 70-300 mm f4-f5.6 IS USM | EF 24-70 f2.8 L USM | 2x Speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Peter.

Wat een mooie serie!
En ook mooi uitgelicht!

Wel is op sommige foto's het licht best hard
zoals op foto: 6,7,10

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Thx voor jullie reacties!!

Met een hele hoop kan ik mee komen zoals het harde licht en andere begrijp ik niet zo.

3 proporties in de foto een beetje raar overkomen??
7 lijkt haar gezicht ver weg??
Geen idee waar dit over gaat.

Een gel 1/4 CTO op mijn flitser heb ik bewust niet gezet omdat ik van het bestaan af niet wist.
Maar Google is mijn vriend :) en ik ben zo ver gekomen dat het een soort geel filter is?
Kan je wat voorbeelden laten zien wat zo'n gel doet met dit soort fotografie???
Ben eigenlijk wel benieuwd.
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 9 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Day-Walker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:37
WoonplaatsCOLON Breda

Wow wat een mooie serie, super.
Enkel foto 4 valt haar voet zo groot uit, jammer.

Greetz DW.
| Canon 5D Mark II + grip | 24-105mm f4 L IS USM | Vanguard MK-4 | Thuisstudio flitsset |
Gebruikers-avatar
feij073
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2009 17:33
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Een gel is een soort folietje over je flitser, waarmee je het licht kleur geeft; zo kun je je flitser meer afstemmen op de kleur van het omgevingslicht.

een goed setje om mee te beginnen is deze: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... l_kit.html

Deze set is voornamelijk om af te stellen op gloeilampen (geel licht) en tl-balken (groen licht), maar doet het ook goed bij een ondergaande zon :)

Enkele voorbeeldjes van zo'n filter in werking op een meer creatieve manier: http://strobist.blogspot.com/2008/06/li ... t-cto.html
EOS 450D | EOS 7D | EF-S 18-55 mm IS | EF 50mm f1.8 II | EF 70-300 mm f4-f5.6 IS USM | EF 24-70 f2.8 L USM | 2x Speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
feij073
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2009 17:33
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONThx voor jullie reacties!!

Met een hele hoop kan ik mee komen zoals het harde licht en andere begrijp ik niet zo.

3 proporties in de foto een beetje raar overkomen??
Misschien dat hier de groothoekvertekening bedoeld word? Als je kijkt naar de leuningen van de bank, lijkt de bank een beetje krom.
EOS 450D | EOS 7D | EF-S 18-55 mm IS | EF 50mm f1.8 II | EF 70-300 mm f4-f5.6 IS USM | EF 24-70 f2.8 L USM | 2x Speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Day-Walker, dat haar voet zo groot over komt is ook de bedoeling. Meer een grapje zeg maar.

feij073, zou heel goed kunnen dat er een groothoekvertekening in zit en dat wordt misschien ook nog eens versterkt doordat de horizonlijn niet recht ligt.

De volgende keer ga ik eens spelen met die gel en dan maar kijken wat er uit komt.
Maar ik had ook gedacht dat jij al wat had gedaan met die gel op een fliter. Maar wordt vervolgd!
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Day-Walker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:37
WoonplaatsCOLON Breda

sugarman schreefCOLONDay-Walker, dat haar voet zo groot over komt is ook de bedoeling. Meer een grapje zeg maar.
Ahh oké :)
| Canon 5D Mark II + grip | 24-105mm f4 L IS USM | Vanguard MK-4 | Thuisstudio flitsset |
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

ik kan er niks aan doen, maar als je gezegd had dat je de foto's in je studio had gemaakt, en de achtergronden erin had geshopt, had ik je ook geloofd... het model staat vaak zo enorm los van de achtergrond, dat het bijna niet meer bij elkaar lijkt te horen.

Verder goede foto's hoor, daar niet van, dat doe ik je nog niet na.

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Maakt niet uit Haamhof, en het is maar wat je aanspreekt natuurlijk.
Je hebt inderdaad fotografen die dit soort dingen er in shoppen maar ik ga er gewoon op uit.

Het was ook mijn bedoeling om een "onwerkelijke" wereld te maken vandaar denk ik dat het ea. niet klopt :)
Wie zit er nou ook op een barkruk in de zee en dan weer met een klamboe aan het strand en dat met twee lichtbronnen?
Gewoon iets met contrasten maken vind ik leuk om te doen en dat speekt je aan of niet.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Gaaf deze serie! Mijn favo's zijn no. 7 en no. 10.

Ook handig de info over de gel voor op de flitser.

Bedankt voor het delen!

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Anouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 20:21

Hey, wat bekend, een model op een stoel in de zee bij Scheveningen :P

Bij foto 1 wel een beetje opletten dat haar voorste oog de volgende keer niet achter die lok verdwijnt, dat maakt een heel raar beeld ;)
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hey Peter,

Goede afwisselende serie heb je hier neer gezet!
Ziet er gaaf uit !
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi peter,

mooie serie vooral met de sunset!

maar toch vallen mij een paar dingentjes op.

foto:1 hij oogt mij vrij druk i.v.m de blauwe kussens ik had zelf dat stuk niet in de zoeker genomen want mijn oog trekt hier toch steeds naar toe.
ook had ik de hand zichtbaar op het kussen laten rusten want nu vind ik het net een stompje en dan komt het kussen niet over als een grote zwarte vlek.

foto:2 mooie compo maar ook hier het blauw van de stoelen vind ik een storende factor misschien had je meer met een telelens met een groot diafragma kunnen nemen i.p.v av 7.1 -65mm brandpunt bv: 2.8 krijg je een mooiere dof.

foto:3 schitterende pose mooie strakke plaat maar ook hier had ik de hand volledig op het kussen geplaast .

foto:4 leuk en grappig idee schoenmaat 52? ha,haa"grapje"

voor de rest gewoon mooi niks aan toe te voegen 'pracht platen"

alleen wat mij opvalt in jou serie's is dat er vaak weinig "DOF" te zien is in jou serie's. "soms wel en vaak niet"

ik vind het persoonlijk wat mooier als het onderwerp wat meer geisoleerd word.

mvg,

Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dit is trouwens in Hoek van Holland en niet in Scheveningen :)

Foto 1 ziet er idd raar uit zo met die lok haar voor haar ogen en al die kussens.
Waarom ik hier mee ben begonnen is mij ook een raadsel :)

En hand onder of boven op de kussens was mij al tijdens de shoot opgevallen en dat ging ook op en neer met die handen.

Voor wat meer DOF (minder scherptediepte) zou kunnen natuurlijk maar dat bereik ik in deze situatie niet met f2.8 diafragma omdat ik ook nog rekening moet houden met de sluitertijd en de hoeveelheid natuurlijk licht. In een studio heb je daar geen last van.
Als ik dat echt zou willen om op f2.8 te gaan zitten dan moet ik een ND filter op de lens zetten.
Maar ik zou dat niet eens willen een f2.8 diafragma, is ook niet echt scherp, en er blijft ook helemaal niets meer van de achtergrond over.
Persoonlijk vind ik de hoeveelheid scherptediepte wel goed zo.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
feij073
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2009 17:33
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONDay-Walker, dat haar voet zo groot over komt is ook de bedoeling. Meer een grapje zeg maar.

feij073, zou heel goed kunnen dat er een groothoekvertekening in zit en dat wordt misschien ook nog eens versterkt doordat de horizonlijn niet recht ligt.

De volgende keer ga ik eens spelen met die gel en dan maar kijken wat er uit komt.
Maar ik had ook gedacht dat jij al wat had gedaan met die gel op een fliter. Maar wordt vervolgd!
Waar bewerk je je foto's mee na? In lightroom 3 zit namelijk voor alle lenzen die je hebt een automatisch correctiefilter voor zowel de vertekening als de vignettering, kwestie van aanklikken en evt. wat finetunen en klaar.

In DPP van canon zit dit ook, maar is deze optie niet beschikbaar voor alle camera's geloof ik (heb zelf een 7D, hiermee kan het wel, weet alleen niet of dit ook kan met foto's die van een 5dMkII afkomen).

Wat betreft die Gels, ik heb wel wat voorbeelden, maar de foto's op de geplaatste link werden versterkt door een goede begeleidende tekst. Grote kans dat ik binnenkort wel wat voorbeelden post hier, heb nu zelf eindelijk weer wat tijd om te gaan fotograferen.
EOS 450D | EOS 7D | EF-S 18-55 mm IS | EF 50mm f1.8 II | EF 70-300 mm f4-f5.6 IS USM | EF 24-70 f2.8 L USM | 2x Speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik bewerk de foto's in Photoshop Adobe raw editor 6.1 en daar zit idd ook een lenscorrectie in maar ik heb daar zo mijn twijfels over in sommige gevallen.
Het komt voor mijn gevoel toch niet echt natuurlijk over.
Maar meestal, als het kan, zit ik boven de 85mm met modelfotografie en dan heb ik het probleem van een groothoekvertekening niet meer en heb ik die lenscorrectie ook niet nodig.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar